Finns det fy-spray för kaniner?

morgaine

Trådstartare
Det finns ju fy-spray för hundar, men de luktar tydligen inte illa för kaniner. Jag sprayade det i soffan, men kaninen hoppade ändå upp i soffan och lade sina kulor där.
Vet någon om det finns ett ämne som kaniner tycker luktar illa???

Sv: Finns det fy-spray för kaniner?

Min erfarenhet sägger mig att kaniner inte går dit det luktar apelsin. Mina kaniner jag haft har aldrig gått upp i soffan när det har legat apelsinskal där. Har köpt åtskilliga sprayer med peppningen att "det här är det bästa" Men det har aldrig funkat när det gällt tapeter.

jaha... apelsinskal? Får prova det, hoppas det funkar! Måste antagligen ligga ganska många skal i soffan då.
Finns det fler saker man kan pröva? Jag provade ättika, men medan jag ställde tillbaka flaskan så hoppade han upp i soffan igen. :crazy:

Vitvinsvinäger kanske, funkade att stryka på tapeterna i alla fall! Men jisses vad det luktade:p

Testa vitpeppar, det funkar bra på min katt, blir väl lite starkt i näsan kan jag tro.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 108
Senast: Maniac123
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 483
Senast: Barbabelle
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 313
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar