Här pratar du ju utan att ha torrt på fötterna! Om man bara hade egna hästar i stallet så hade man ju knappast byggt FLER boxar än antalet hästar man själv har!? Kallhyran beräknas ju per BOX, dessa boxar inkl. hage har jag inga som helst omkostnader för om jag inte byggt dom! Varför ska man bedriva sponsring av andras hästhållning!? Pratar här utifrån mitt eget stall. Och jo, det är realistiskt att gå med vinst! Och är stallet färdigt när man köper huset så finns det ju fortfarande ingen som helst orsak till varför man ska hålla allt i princip gratis.
Och varför blandar du in täckesbyten, ut och insläpp, fodringar o.dyl. i kallhyran!? Kallhyra är precis som det låter, kallhyra! Här hos mig är det kostnad för box, hage, bana, sadelkammare, täckestork, fikarum och toa. Varken mer eller mindre. Och varför ska man behöva ta in första bästa i stallet!? Det ska ju kännas rätt med den hyresgäst som man tar in!
Tycker att när man resonerar som du gör så borde man ta och prova på och ha ett eget stall med allt vad det innebär!!
Så till alla hyresvärdar, stå på er!! Ge inte bort bra boxplatser och era tjänster till folk som inte uppskattar detta! Samt se om ert hus och ha 3 mån. uppsägning, ni som inte har det redan!
Kicki