Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

Sv: Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

Fast pm ts upprättat ett eget kontrakt och varit tydlig med att just detta skulle användas har säljaren inte följt avtalet.

Som sagt är jag inte säker, det beror ju på vad som står i deras avtal. Står det preciserat vilket kontrakt som ska användas så kanske det går att använda mot förmedlaren. Men det är inte säkert, förmedlaren har fått ett uppdrag, sälj hästen, och skött det. Exakt vilket kontrakt som användes vid försäljningen kanske inte kan vara grund för att säga saker som.

Urkundsförfalskning
Hästen är inte såld
Osv

Sen har förmedlaren skött sitt uppdrag extremt dåligt och märkligt. Som inte upplyst köparna om hästens problematik och nu inte vill delge säljaren köparnas detaljer. Det är fog för all möjlig kritik och kanske rättsliga påföljder och ekonomisk kompensation till säljaren och köparen.

Men kontraktsunderlaget behöver inte ses som en förfalskning för det.
 
Sv: Hästförsäljaren "tappar bort" mitt kontrakt till hästen och skriver eget!

*kl*
TS Har du försökt att efterlysa köparen på internet? Till exempel via facebook eller hästnet? Vill inte förmedlaren lämna ut uppgifterna kanske du kan få tag på köparen på det viset.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En bekant till mig har sålt sin häst i somras, en problemhästar till kraftigt reducerat pris (15.000:-) med tanke på hennes stam &...
Svar
9
· Visningar
3 925
Hästmänniskan Lång tråd - men jag behöver komma i kontakt med fler som varit med om liknande. Hur Gör jag nu! Jag har i höstas köpt en jättesöt häst...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
15 831
Senast: Abova
·
Hästmänniskan För att göra en lång historia kort: Min man köpte en häst för 3½ år sen som då var väldigt grön, rädd för allt o bara grundriden. ( då 5...
Svar
17
· Visningar
3 519
Senast: Fibusen
·
Ekonomi & Juridik Är det vanligt att ni tar tillbaka en häst fast ni inte måste? Jag har sålt några hästar/ponnier främst åt andra och har möt de...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 216
Senast: meadow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp