Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I så fall är det urkundsförfalskning och inte så konstigt om hon inte vill att du ska se kontraktet...Jag funderar på om hon skrivigt under kontraktet med min signatur,
Men har TS sålt hästen ens?
Om försäljaren sålt den utan TS påskrift, så kan det väl inte vara ok?
Det är många hästar av fullblodstyp som inte fungerar med "strömsholmsridning" det är för hårt och brutalt. Jag älskar känsliga hästar som man kan rida på små hjälper.
Jag kan inte rida på "hippolog tränade" hästar de är ju lomhörda och skit tråkiga att arbeta med.
Har förstått att det är din universallösning på precis alla frågeställning. ” Klubba ihjäl dom bara!!!”
TS kanske faktiskt tycker om sin häst och vill ta ansvar för det liv hon tagit på sig. Tänkt på det nått?
Ang. sakfrågan så hade jag hotat med att polisanmäla förmedlaren om denne inte ögonen bums presenterar kontraktet för mig.
Ja det luktar lite illa om det här....
Säljaren måste ju skriva under kontraktet för att det ska vara giltigt. Antar dock att säljaren knappast kan ställas till svars vid ev reklamation, då kontraktet inte undertecknats av denne.
Skulle vara intressant att höra en jurists syn på det hela
Hur kommer det sig att i varje tråd där någonting gått snett vid köp och sälj så dyker femtio moraltanter upp ur tomma intet och ska påpeka hur egoistisk och korkad säljaren/köparen varit som antingen inte sköt hästen i backen istället för att sälja, eller som inte fattade att det var ett dåligt köp redan från början?
Alltid ska TS med problem bli idiotförklarad förr eller senare utav "tant-gör-aldrig-fel".
Följer tråden.
Håller med, när skadan är skedd så är det rätt onödigt att läxa upp någon om vad de borde ha gjort. Det gör ju att färre kommer att ställa frågor här, och då skulle forumet bli rätt mycket fattigare.
Är inte helt säker på det här.
Om det finns ett kontrakt mellan säljaren och förmedlaren så kan det vara så att säljaren på det sättet ger fullmakt åt förmedlaren att skriva på ett försäljningskontrakt.
Håller med, när skadan är skedd så är det rätt onödigt att läxa upp någon om vad de borde ha gjort. Det gör ju att färre kommer att ställa frågor här, och då skulle forumet bli rätt mycket fattigare.
Det kanske leder till att nån annan tänker lite lägre på konsekvenserNa av det ena eller andra valet.