Finns det ångerrätt på kontrakt på boxplats?

Sv: Finns det ångerrätt på kontrakt på boxplats?

Stallägaren gör vad denne vill med sitt stall. Kontraktet har följts, du är skyldig att betala för dig under uppsägningstiden.

Sv: Finns det ångerrätt på kontrakt på boxplats?

Det är sådana här inlägg som gör att hela branschen får problem. Det är lika idiotiskt som att tro att en ägare av en mataffär ska sälja sina varor i stort sett plusminusnoll eftersom hela hans familj kan äta gratis...:devil:

Finns väl inga andra branscher där folk förväntar sig att ägaren ska bedriva välgörenhet - än just hästbranschen?? Och det är sådana som du som bidrar till det.

En stallägare är en person som bedriver sin verksamhet hemifrån. Den personen är 1. psykolog 2. dagisfröken 3. polis och ska dessutom helst jobba gratis 24 h om dygnet.

Nej, fram för marknadsmässiga stallhyror så att vi kan få bort alla oseriösa svartjobb och utnyttjande av en hel yrkeskår. Den som inte kan betala det en stallplats kostar ska inte ha häst.

Det är väl mer en livsstil som man väljer, som jag ser det så finns ju alternativ, framförallt så är det ju bra om man tycker om det man gör. Som hyresgäst skulle jag inte vilja stå hos en stallägare med uppfattningen om att dess kunder är omyndigförklarade. Med marknadsmässiga stallhyror kommer vi tyvärr (för både stallägaren och hästägaren) att utarma hästsverige i alla fall runt de större städerna. Jag tycker definitivt att man ska kunna leva på sin verksamhet men tyvärr så tror jag inte att vår hobby är rätt bransch, det lär i alla fall dröja.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 468
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag skulle behöva lite råd. Jag blev tvungen att lämna min häst till ett försäljningstall efter att jag blivit arbetslös och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 252
Senast: ajdidodii
·
Gnägg Jag har av personliga skäl lånat ut min prins på foder. Körde iväg honom torsdags förra veckan, jag ville verkligen inte låna ut honom...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 761
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite hjälp. De är så att jag har min ponny uppstallad på en ridskola, vi har skrivit kontrakt på pris och allt som ingår. I...
2
Svar
21
· Visningar
3 178
Senast: alltidhvit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar