Sv: Finns det ångerrätt på kontrakt på boxplats?
Om tiden inte helt räcker till eller om man har mycket på jobbet en period så kan man ju skaffa sig en medryttare?
Varför skulle man som heltidsarbetande inte ha tid för en häst? Jag tror inte jag känner någon arbetslös däremot som har råd att ha häst.Jag har aldrig bett ngn stallägare snåla in utan det har dom gjort helt utav sig själva för att få fler hyresgäster gm lägre hyra. Det finns olika sätt att marknadsföra sig (nischa sig) som stallägare och det är väl bra att det finns stall för de flesta hästägare och plånböcker! Det finns många stallägare som har att välja på att antingen ha "marknadsmässiga höga hyror" och då inte få just ngn inackordering alls eller gå ifrån helpension till typ kallhyra (låg hyra) och då istället få in desto fler inackorderingar som inte heller de ger ngn större vinst men täcker kostnaderna för lån och andra fasta kostnader. Min stallägare har nu valt det sista alternativet efter att ha provat det första alternativet i över ett år. Det sista alt. funkar bättre och har nu ett år på nacken.
Du har ju just i denna tråd redogjort för dina stallhyror så lite insatt är jag väl. Jag tycker att jag är en ganska typisk hästägare utan eget stall. För så här är det: ARbetar man heltid har man ofta inte tid för egen häst vilket man har mkt bättre när man är arbetslös, studerande, deltidsarbetande, föräldraledig eller sjukskriven. Alla dessa tillstånd medför normalt en ganska dålig ekonomi som trots allt kan rymma en häst om man håller igen på annat. De flesta jag känner som är hästägare är INTE heltidsarbetande faktiskt. Är man ensamstående med eller utan barn så har man oxå sämre ekonomi och då kan juännu fler hästägare räknas in.
Och ja, jag rättar mun efter massäcken och därför har jag numer bara en häst istället för två-tre som tidigare!
Om tiden inte helt räcker till eller om man har mycket på jobbet en period så kan man ju skaffa sig en medryttare?