finaste rasen ni nånsin sett?

Sv: finaste rasen ni nånsin sett?

Min finast ras är Greyhound!! :love:Finns inget vackrare för mig eller som en domare sa: "En riktigt vacker greyhound får Nackhåren att resa sig...."
Förövrigt föredrar jag personligen renrasiga hundar och älskar alla Vinthundar!

calle.jpg

jambalaya.jpg

minprinsessa1.jpg

Beror helt på!

Borderterriers, tyska jaktterriers, strävhåriga vorstehs och pointrar är coola, tuffa är REJÄLA hundar! En vacker hund för mig är stark, frisk, funktionell och med attityd.

--------------
Ridgebacks
Dalmatiners (med prickarna rätt)
weinmaraner

...Är vackra, snygga hundar men jag skulle aldrig vilja ha någon av dom själv.

Gilly

Chinese Crested dog Hairless :love: :love: :love:

Saluki
Whippet
Dobermann (med kuperade öron och svans) :love:
Podenco (den större typen)

Hehe jag tror ni hajar vilken typ av hund jag är svag för :D

Bild004.jpg

Vilken läcker färg det var på den översta :love:

Silken Windhounds, utan tvekan.
Här är en av mina, Slo Ch Eternal Emperor Wolkowo

Nu ska vi se om jag lyckas få in bilden från Photobucket ...

Slo_Ch_Eternal_Emperor_Wolk.jpg

Är dom godkända som ras nu? :)
Ser att du är på utställning på bilden. Men den kanske inte är i Sverige?
Dom är jättefina tycker jag!! Vill ha :love:

Senast ändrad:

Hade en jättefin tik för länge sen som va korsning mellan schäfer och norsk buhund. Har tyvärr inget kort på henne, men hon va jättevacker iaf :love:

kl
Oj, vilken svår fråga!

Även om jag har tax så anser jag nog inte att de som ras är den vackraste...fast min egen är ju förstås den i särklass vackraste hunden:D:p men korthår är helt klart vackrare än strävhår, sen är det jämt mellan kort o lång...det gäller att hitta rätt individ...

Men...hm...GORDON SETTER:love:,riesenschnauzer, PIRUS schäfer(gilar inte de andra, ja de långhåriga isf), saluki, afghan, lappisarna, slädhundarna...amstaff har jag stött på några urläckra och boxer...ojoj...cocker spaniel, shetland sheepdog

Åh, jag träffade på en långhårig(eller ja iaf hår på öronen och lite längre päls) weimaraner...o så vacker med sin gråa färg och ljusa ögon...woaw...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 484
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI