finaste rasen ni nånsin sett?

Sv: finaste rasen ni nånsin sett?

kl

Papillon och självklart, mycket partisk, Shetland Sheepdog:

94968_1192541347.jpg

Mitt troll :love:

65_06_big.jpg

Rannerdale Lady Marmalade (äg. PM Quality's) :love:

Lennart :love:
Vem är den andra hunden?

Jobbig tråd...det finns så många fina hundraser!
Opartisk :angel: så är jag kär i dalmatiner.
Andra raser som också ligger mig varmt om hjärtat är:
Curly coated retriever
Weimaraner
och olika vinthundar, greyhound och borzoi framför allt.

Ja Lennart är överst, den under är Milla :love:

helt klart pitbull dom är sååå vackra :love:

kl
finns många, men berner sennen och rhodesian ridgeback tycker jag är vackra!

hur gör ni då ni lägger in bilden???:confused:

Schäfer!
Utan tvekan, känns som styrka, trygghet, smidighet,intelligens, skönhet, respekt mm i ett och samma paket.
(r.i.p. älskade cita)

Idag har vi en rondellhund, söt, snäll, älskar allt och alla, något klumpig och intelligens som...tja. sin husse.

men jag tycker dom ser loppbitna ut...:crazy:
fast det kan ju bero på att alla jag serr har varit hundar till A-lagarna i sundsvall. alltså förknippar jag dem med skitiga pundare och deras loppbitna hundar. :D

Jag betvivlar att A-lagarna i Sundsvall har hjortar, de är ganska ovanliga med endast omkring tjugo registrerade valpar per år.

Vinthundar ligger mig otroligt varmt om hjärtat och om jag ska vara ärlig så kan jag inte tänka mig någon annan slags hund både utseendemässigt och till temperamentet. Dessutom: Något vackrare än en vinthund som springer finns inte, det är en verkligt estetisk upplevelse.

Vackrast är Italiensk vinthund (helt opartiskt, givetvis). Sedan är jag helt betagen av skönheten hos Sloughin.

Jag älskar American Akita :love: hanhundarna är snyggast, men tikarna är väldigt vackra dom med.

Jag har själv en American Akita tik, valde tik eftersom jag inte har någon erfarenhet av rasen tidigare och att tikarna är lite vekare.

Lite bilder på min tjej :love::love::love: här 8 mån gammal.
DSC_0083.gif

DSC_0040d.jpg

men jag tycker dom ser loppbitna ut...
fast det kan ju bero på att alla jag serr har varit hundar till A-lagarna i sundsvall. alltså förknippar jag dem med skitiga pundare och deras loppbitna hundar.

Som Philosophia betvivlar jag starkt att det finns A-lagare som äger Hjortar. Som sagt är de ovanliga och priserna för en valp ligger på mellan 10 000-15 000 kr i Sverige. A-lagarna här är glada om de har råd med öl för dagen.
Hur många har du sett förresten? Jag har aldrig sett någon ute på stan eller liknande.

Den sötaste blandrasen jag någonsin sett var mellan en blodhund och en rottweiler. :love:

Tyvärr så har jag ingen bild, men det var en helt fantastisk hund! Jättesöt, jättesnäll och ville allra helst sitta i knäet.

Hmm, läste fel och trodde det var finaste blandrasen... :p

Tycker naturligtvis att Jaktlabradorer är den bästa rasen, opartisk som jag är. ;)

n326600030_8529_8296.jpg

n626052425_114150_7643.jpg

Senast ändrad:

Här är min schäfer kille o lill tjejen(jack russel-dansk/svensk gårdshund-basenji blandning)
:love:

det funkar ju inte. någon som vet hur man sätter in bilder. är såå dålig på datorer så jaa:o

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 486
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!