N

nettanbabe

jag har en grå filtpad med cutback från b**jes ca 1.5cm tjock...undrar bara hur man tvättar denna tjocka pad när den väl blir smutsig..??? hur gör ni???

det står nämligen inte tvättråd på den..*typiskt*

Sv: FiltPad..

Jag brukar ta högtrycks tvätten.. Är svårt att få in dom i tvättmaskinen.. Men räkna med att det tar många dagar för den att torka.. Om nån har andra tips blir jag också glad, för detta är svårt att göra på vintern.. Blir ganska kallt..

lilla_edvardsson skrev:
Jag brukar ta högtrycks tvätten.. Är svårt att få in dom i tvättmaskinen.. Men räkna med att det tar många dagar för den att torka.. Om nån har andra tips blir jag också glad, för detta är svårt att göra på vintern.. Blir ganska kallt..

okii...nu har ju inte jag tillgång till högtryckstvätt dovk men den ska nog gå in i tvättmaskinen i källaren..o där finns torkrum...tror inte torktumlaren e ett alternativ hehe..

men hur många grader kan man tvätta den i??40 kanske`??

40 är nog bäst.. men tror också du ska strunta i torktumlaren.. Skriv hur resultatet blev!

Du ska absolut inte torktumla om det är ull i paden. Och tveksamt med 40 grader. Håller med föregående, götryckstvätt bäst. Då håller den formen. Sen ä dä ju alltid bra att ha en underpad som är mera tvättbar så man slipper göra nåt med den tjockare. Ett tips bara!

Tussemaja skrev:
Du ska absolut inte torktumla om det är ull i paden. Och tveksamt med 40 grader. Håller med föregående, götryckstvätt bäst. Då håller den formen. Sen ä dä ju alltid bra att ha en underpad som är mera tvättbar så man slipper göra nåt med den tjockare. Ett tips bara!

hade verkligen inte tänkt att torktumla den då blir den nog ganska liten hehe...men 30 grader i tvätten o sen torkrummet så får d väl gå...har inte tillgång till högtryckstvätt...

Hej
Jag skulle inte tvätta den i tvättmaskinen om jag var du då den lär tappa formen.
Jag har haft min ullpad i två år och har aldrig tvättat den. när det blir intorkad svett på den så tar jag en piggborste och gnor runt. Då blir svetten som ett pulver som jag sedan borstar bort med en vanlig borste. Om du nu ska tvätta den i vatten ska du nog göra det för hand försiktigt i duschen eller i badkaret.

Jag brukar bara lägga den på golvet i spolspiltan i stallet o skrubba den med vatten o såpa med en borste. Sommartid har vi kört med högtrycken.

Whalor skrev:
Hej
Jag skulle inte tvätta den i tvättmaskinen om jag var du då den lär tappa formen.
Jag har haft min ullpad i två år och har aldrig tvättat den. när det blir intorkad svett på den så tar jag en piggborste och gnor runt. Då blir svetten som ett pulver som jag sedan borstar bort med en vanlig borste. Om du nu ska tvätta den i vatten ska du nog göra det för hand försiktigt i duschen eller i badkaret.

aa det lät ju bra..inte så kul om den förlorar formen i tvätten...
ska prova det då den blir smutsig...

annars kanske man kan klippa till en bit lakan o ha närmast hästen så slipper man det jobbet o man kan tvätta lakanbiten bara... man kan ju sy fast lakan biten med några få stygn bara så den blir lätt o ta av när den ska tvättas,,,det ska jag nog göra...hihi..iof lite småjobbigt kanske...menvafan..

jag brukar låna en "matt-tvätt". funkar super! den har två munstycken, ett som blåser ut vatten(+medel) och ett som suger upp. den är super.. och sen torkar den lite fortare eftersom man kan suga upp mycke vatten från den..

sasucatu skrev:
Jag brukar bara lägga den på golvet i spolspiltan i stallet o skrubba den med vatten o såpa med en borste. Sommartid har vi kört med högtrycken.
Använder samma rutin här;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 574
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar