###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

+sommarminne och horsemarket.

Vad kul att ni tycker om henne! Hon är så himla arbetsglad och mysig. Hoppas bara att jag inte gett mig ut på för djupt vatten. Min tränare sa i princip att hon var jättefin, men känslig, och nu gäller det att jag skärper mig och blir superkonsekvent.

De tror jag verkligen inte du behöver vara orolig för! så länge du är väl medveten om att du behöver hjälp så fixar du de:) Verkligen trevlig!

Vilken härlig häst du har !

Jag skulle aldrig kunna sitta på den där för det ser inte helt enkelt ut :D

Tack! :) Planen har hela tiden varit att hon ska bli dressyrhäst men då motorn har varit minst sagt svårtstartad har vi skyndat extremt långsamt fram. Först nu är hon så pass framme och igång att det känns lönt att börja jobba med henne. Kul att du tycker hon är fin!

jag är också en relativt ringrostig ryttare, men det får man lov att vara efter ett längre uppehåll :D

Jättefin häst! Härlig takt i traven!

KL.
Här är min 2åring under töm för ca 5e gången uppdelat på ca 3 månader. Hon och 5åringen jag lånat har samma pappa, jag tycker jag kan se en viss likhet :)

Något på tårna idag men lyhörd och känslig!

https://www.youtube.com/watch?v=Yn611Fz_IjI

En fråga, absolut ingen kritik!
Men varför är Brian så ostadig i formen?

Ingen fara =) Han behöver helt enkelt bygga upp sin styrka mer, i kombination med att han får "kugghjulen att kugga i varandra". Han gör det gärna bekvämt för sig och använder sin ryttare till femte benet istället för att visa vilka kvalitéer han är avlad med. ;) Han är lite styv, inte bara i kroppen utan även i knoppen. Ägaren och jag har en hel del kvar att jobba med, men lämnar en del trassel i backspegeln.

Fritidsryttare: vad kul att du har köpt den hästen, den har jag sett när den var liten! Fint gung det är i henne! Vem var det nu hon var efter? (Jag har haft häst på samma stall som hon stod en gång i världen)

Kl.
Premiärfilmen för mig här på buke .. Brukar hålla mig till bilder!
Men här kommer gårdagens hormonstinna lillprins.
Han blir 4 år i juni, köpte honom oinriden på nyårsafton så han är sen dess inriden och nu under utbildning.
Och ja, det är en islandshäst ;)

http://m.youtube.com/watch?v=tI2UFgXWeMc

Fin!
Den dagen jag bestämmer mig för att överge "de stora bruna" och gå ner en storlek så ska det vara en sån som den där -ok? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka