###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Fina ni är och vilken rolig träning! Ser väldigt nyttigt ut! I den sista filmen fattade ni alltså galopp från skänkelvikning, och sen fortsatt skänkelvikning i galopp?

Ja precis, fatta ur skänkelvikningen eller slutan (tror vi gjorde båda nämligen, inte lätt o hålla reda på) och sedan fram till spåret och sakta av där över i en öppna ena gången och andra gången fortsätta i förvänd.

Allt för att få min kära häst att vänta och bära upp sig bak och inte vilja ge sig iväg :) Hon har verkligen blivit så fin efter dessa träningar :love:

*kl*

Var och tävlade med Z igår, LA:3. Han är väldigt tung när han blir nervös och stark. Men ändå, få förunnat att få tävla en så trevlig medryttarhäst. :love:

65 % blev det. Helt ok men inte placering i konkurrens med MsvB-konkurrenterna...

http://youtu.be/b4LYrEK6YV4

Va lacker han ar! Harlig galoppokning.

Jag blev jattesugen pa laktrits nu ocksa..

Du hör visst hemma här. Ni är ju jättefina! Du behöver bara komma ner lite i sadeln och få mer häst framför dig (lite mer uppförsbacke).

Kricko_s: tack! Han är fin mitt lilla (hmm 677 kilo) lakritstroll! Jag pratade länge med hans ägare i kväll om att spänna bågen och våga rida. Chansen att han exploderar är mindre än att han tappar takten som han gör nu. Det är en balsnsgång att vara spänd och avspänd. Nån dag ska jag lära mig!

Åh tack! :o Det var precis det vi övade på. Uppförsbackekänsla och så ska jag räääta på mig på jag inte studsar så förbaskat. Men så läskigt det är att släppa kontrollen och låta henne tuffa på! :crazy:

Jag har inte tränat ordentligt sen 2007 så dressyrmusklerna är inte vad dom borde..

Kl

Här kommer den första träningsfilm jag lyckats åstadkomma. Det är första passet för en ny tränare som ska komma en gång i månaden och komplettera vardagsträningen.

I just den filmade sekvensen skulle jag öva på att rida min häst rak i kroppen men ställd. Och jag som trodde att jag kunde rida rakt! :)

Jag vill inte ha någon diskussion om tränarens kommentarer men ni får gärna kommentera min ridning.

http://s1314.photobucket.com/user/MonikaBergeas/media/Mobile%20Uploads/trim2Yb11I_zpsa952a7b6.mp4.html

Vad mycket det har hänt med din ridning sen sist jag såg film på er! Jättefint och kul att se:).

Gick fan inte alls idag för honom.. Stackarn. Bommar som hoppar upp och bet honom i benen och allt ;)

Blir nog löshoppa några gånger till innan 3 års. Annars lär folk ha något att garva åt på läktaren :rofl:

Helt underbar! :D

KL
Det är så inspirerande att se era videor! Jag har ingen bana i närheten av där jag bor, men i förrgår trampade jag upp en volt i snön hemma på lägdan och bad sambon filma, han tog sig hela vägen till köksfönstret. ;) Eftersom han då blev tvungen att zooma en massa är det inte direkt nån kvalitet på filmen, men man ser ju ändå vad det är för nåt. Jag var väldigt nöjd med pålle det passet, första gången jag provade rida med graman. Han har börjat fåna sig och nickar en massa när det blir jobbigt, så gramanen hängde bara på för att få honom ur det - vilket funkade! :) Den tog alltså bara emot när han körde upp näsan, annars hängde den lös. Det syns i början på klippet att han försöker, men sen gav han upp och gick riktigt stadigt och fint tycker jag! :)

https://www.youtube.com/watch?v=kKr5szlcKvk

På torsdag hoppas jag kunna bidra med filmer både på den här grabben och ponnybusan när vi ska få proffshjälp av NinaP här på buke! :banana:

Mina jobbarkompisar undrar vad det är för fel på mig. Skrattade så jag grät åt din stackars häst. För även om han rättade sig från första gångerna, så kan jag ju känna att det inte är en häst jag skulle vilja hoppa uppsuttet på. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka