###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ###FILMTRÅD NR 3 På våra vackra dressyrhästar ###

haha herregud även jag fick ett gott skratt :D det är ungefär sådär jag förväntar mig att min dressyrbebis kommer att hoppa... eller riva.. :o

Glöm inte att filma då :rofl: Det är helt underbara minnen att ha!

Jag skrattade som en tok i samband med att jag skulle få barnen att sova.
Gick ju ... Bra! Haha.

Underbar film (igen!)

:D
Ja man får hoppas att han har mera talang för dressyr. Gullet!

filma kommer vi garanterat att göra! Kanske blir en uppföljare på din, "hur det inte ska se ut 2" :D

Här kommer några korta filmsnuttar från helgens träning. Jag tar gärna emot både ris och ros. :) Vi jobbade mycket med att jag skulle kunna ställa honom utan att bogen eller bakdelen skulle falla ut. Det var svårare än det låter. I galoppen handlade de framför allt om att få en renare takt och att jag skulle kunna ta tillbaka på yttertygeln utan att förlora rundhet i formen eller takten. Det var ännu svårare! Väldigt nyttig grundridning som hästen svarade riktigt bra på.

@b_ridutbildning : jag tycker mig känna igen det ni jobbat på utifrån filmerna och det tränaren påpekar osv. Just det om takten som sitter i hur den kommer upp på yttern, balanserar sig och svarar för innerhjälpen vilket är lite av nyckeln, vilket jag enligt filmerna tolkar som det ni jobbat på idag.
Kul att se och hästen är jättefin!

Kul att du gillar det du ser! :) Jag inser nu efter den filmade träningen, som för övrigt var den första för denne tränare, att jag tidigare nöjt mig med att rida mest för samtidiga hjälper. När jag inte har fått igenom en förhållning på ytter så har jag ställt utåt och jobbat yttersidan för samsidiga hjälper istället. Och det har ju fungerat till en viss nivå men nu behövs det lite mer diagonala hjälper. Han måste hållas mera mellan båda skänklarna. Jag behöver få fram min innerskänkel så att jag kan böra honom runt den och få upp innerbogen istället för att putta ut baken. Sen är det händerna, axlarna och skulderbladen oxå...;)

Jojje tar åt sig av berömmet och jag kan bara hålla med. :D Han ser snygg ut!

Här kommer några korta filmsnuttar från helgens träning. Jag tar gärna emot både ris och ros. :) Vi jobbade mycket med att jag skulle kunna ställa honom utan att bogen eller bakdelen skulle falla ut. Det var svårare än det låter. I galoppen handlade de framför allt om att få en renare takt och att jag skulle kunna ta tillbaka på yttertygeln utan att förlora rundhet i formen eller takten. Det var ännu svårare! Väldigt nyttig grundridning som hästen svarade riktigt bra på.

Ser trevligt ut och nyttigt. Jättefina! Hörde att du skulle passa innerhanden och jag har får ett bra tips där. Höja lite i innerhanden och lätta samtidigt (det blir så om jag höjer lite) för att påminna mej själv.

@traceys
Tack för tipset! Ska prova det. Sen blir det så att när jag ska ta i vänster yttertygel så åker armbågen ut. Tror att jag försöker kompensera gör att han inte riktigt tar tygeltaget. Har du tips mot det också?

@traceys
Tack för tipset! Ska prova det. Sen blir det så att när jag ska ta i vänster yttertygel så åker armbågen ut. Tror att jag försöker kompensera gör att han inte riktigt tar tygeltaget. Har du tips mot det också?

Jag vet inte om det är en hjälp, men jag måste tänka på att hålla armen intill eller nästan intill kroppen, för att inte bli för ostadig och glappig vänster yttertygel, och att in te lägga ner handen, när jag gjorde det åkte armbågen ut.

Så glad för min häst idag! Han var helt underbar att arbeta med idag, så extremt samarbetsvillig! Det var vårt tredje träningspass på kandar, så det blir ju lite ovant för oss båda, men vi gör så gott vi kan. Filmen är från slutet av passet, så han kändes lite mör. Det första klippet är vårt första försök mot arbetspiruetter och måste säga att jag är riktigt nöjd med hans tänk där. Direkt därefter red vi igenom MSV C1. Jag är riktigt nöjd med travdelen, men dessvärre tog orken och flytet slut till galoppen, vilket resulterade till att han blev lite framtung samt gav missar.

Så glad för min häst idag! Han var helt underbar att arbeta med idag, så extremt samarbetsvillig! Det var vårt tredje träningspass på kandar, så det blir ju lite ovant för oss båda, men vi gör så gott vi kan. Filmen är från slutet av passet, så han kändes lite mör. Det första klippet är vårt första försök mot arbetspiruetter och måste säga att jag är riktigt nöjd med hans tänk där. Direkt därefter red vi igenom MSV C1. Jag är riktigt nöjd med travdelen, men dessvärre tog orken och flytet slut till galoppen, vilket resulterade till att han blev lite framtung samt gav missar.

Det ser lite tungt ut, hade velat se mer elasticitet och framme för skänkeln. Hur gick er debut i övrigt visst skulle du iväg ? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka