***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Bruce är en riktigt fin häst Gabbi, verkligen kul att du får fortsätta ha honom!!!

Ja jag stör mig på det :devil:
I know...:D

Men hon ser jättefin ut i hoppningen och du har ju så bra balans och rider mjukt och smidigt, dags att höja hindren nu!!!

Vi gjorde det i onsdags..blev jävligt orytmiskt i femkombinationen eller vad man ska kalla det när hon samtidigt skulle glo på några nya hästar som kom in i ridhuset o hoppa högre...men jag trillade inte av iaf..:angel::D

Tack! Jag tycker också jättemycket om honom :love:

Jag tänkte faktiskt på din när jag började rida mamman, verkar som att mörkbruna D-Day-ston blir mycket trevligare än D-Day-hästar överlag :angel:. Tänkte även på "Dressyrsnack-Minardi". Fast den och "min" har ju bara honom som morfar :).

Stör mig också på gramanen ha ha men ni är ju superfina bortsett från det och lär kunna vara lika fina utan .

Stör mig också på gramanen ha ha men ni är ju superfina bortsett från det och lär kunna vara lika fina utan .

Tack, hon är en himla go o snäll häst som oftast gör sitt bästa för att vara matte till lags.:)

Tack! Jag tycker också jättemycket om honom :love:

Jag tänkte faktiskt på din när jag började rida mamman, verkar som att mörkbruna D-Day-ston blir mycket trevligare än D-Day-hästar överlag :angel:. Tänkte även på "Dressyrsnack-Minardi". Fast den och "min" har ju bara honom som morfar :).
Jag känner inte så många andra D-Dayston men det kanske stämmer att de måste vara mörkbruna för att vara snälla.:D
Min har alltid varit okomplicerad och supersnäll.:)

Tex fick jag ett ryck förra året i september o åkte till Runsten o var med på en terrängträning. Eller vi var med vid två tillfällen. Det här är från första tillfället o första gången som hon var på en terrängbana.
https://www.youtube.com/watch?v=JeO8YpQ9a7U
Inga bekymmer där inte..o visst är hon söt när hon tuffar runt där lite lät glad i hågen.

Fin häst hedwig. Måste bara fråga. Har ni varit inne och kollat bakknäna på lilla pållen något? För jag tycker att han ser lite stel ut där? Eller, väldigt stel...:/ Du säger att det var från i höstas men jag tänkte om han var jobbig o jobba på tygeln och så nu med så ser det nästan ut som om han kan ha lite besvär av bakknäna. Inte säker på just att det är knäna, kan ju vara länd eller haser också men det ser mest ut som knäna, ngt är han störd på... :) Kan det vara så tror du om du tänker efter på hur han är annars?

Hon är böjd runtom, högt o lågt ua fyra gånger sen september. I september hos vet då jag bara gjorde en vanlig halvårscheck sen efter det tre gånger i samband med att hon behandlades av ET. Dock hade hon en rejäl låsning i länden så det kanske är det du ser.

*kl*

Alla här rider verkligen jättefint, iaf av de videor jag sett. :) Själv äger jag bara en hoppsadel (men har faktiskt ställt upp i en dressyrtävling - en L:C :p). Här kommer en ihopsatt film från idag, 5:e gången vi rider i det nybyggda (icke färdiga) ridhuset och även det femte passet på 3 månader då vi endast skruttat runt i skogen i väntan på att ridhuset ska bli klart.

Skänkelvikningar har vi inte helt koll på, ibland för tvära - ibland för raka. Galoppen i vänster varv är också lite svår då han gärna svänger ut bakdelen. Säg gärna till om ni ser något annat, har hyfsad koll på pilotens fel men alltid intressant med fler synpunkter. :)

http://www.youtube.com/watch?v=trH1iu-f_u0&feature=youtu.be

*KL

Riktigt härligt pass på en pigg Ninya idag :D:love:

http://www.youtube.com/watch?v=62DWGNyxQDU&feature=youtu.be

Ninya har gått ovanligt lite denna vecka på ridskolan och hade dessutom vilat de senaste två dagarna, så det fanns gott om energi så att säga. Vilket är himla roligt att arbeta med och gör att de bra bitarna känns ännu bättre än i vanliga fall, men också för med sig att Ninya är betydligt mer benägen än vanligt att försöka slippa de tråkigare bitarna (dvs temposänkningar av alla slag). Men passet kändes totalt sett riktigt bra för att vara mig/oss i alla fall! :) Riktigt grym känsla på slutet.
Måste säga att även om det är HUR mycket saker som helst jag är dålig på så är jag så himla glad att det känns som om jag börjat hitta lite rätt med sitsen. Har verkligen hittat en mycket bättre stabilitet i bäckenet/ryggen/magen än jag haft tidigare och det hjälper verkligen till!

Galoppen är dock sämre än vanligt, hon blir för pigg/spänd för att jobba ordentligt där, så jag har för tillfället betydligt lägre krav än vanligt i galoppen - så hoppas jag den fungerar normalt när hon lugnat sig lite mer. Korta bitar fick vi dock till riktigt trevlig galopp på slutet. Tror dock inte det var någon galopp i filmen^^

Senast ändrad:

Verkligen jättefint med båda två!! :love: Första gången jag ser fälttävlanshinder inomhus! :laugh:

KL

Här kommer lite film (sekvenser: trav-galopp-trav) från dagens träning med den lilla. Vi började lite dramatiskt med att hon reste sig och slog runt ute på parkeringen :eek: men det gick bra, var bara stoltheten som fick sig en törn. Efter detta missöde så skötte hon sig fint. Jättekul att träna för K med henne då K inte sett henne på nästan 3 år.
Dagens träning bestod av jobb med böjningen i bålen, att få lite koll på bakbenen som fladdrar runt. I galoppen jobbade vi med samma, försöka sätta henne lite (hon har ganska jobbigt i galoppen och man får vara lite diplomatisk i sitt ridsätt då hon är smått lättstött och kan sura till), lite övergångar skritt-galopp-skritt och i slutet trav där hon bara skulle sänka sig och slappna av -något som varit besvärligt tidigare då hon gärna spänt till över ryggen

http://www.youtube.com/watch?v=qh9OnPzoniM&feature=share&list=UUrrFYC5q0D0JsKJGKXe5LcA

Tack! Jag har som sagt inte tränat dressyr på ett par år så jag har ju lagt mig till med lite olater, men förhoppningsvis ska det blir ordning på det nu :D

Tack! Det är inte så vanligt i Sverige, inte med så många och så fina hinder i alla fall, men nere i Europa finns det riktiga tävlingar i inomhus-terräng. Men det är i alla fall väldigt bra komma-igång träning såhär innan säsongen drar igång. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 692
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 082
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama