***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Kul att ni kommit ut på tävlingsbanan! När du ridit in dig lite till så kommer det bli helt strålande, ni är fina ihop och det ska bli kul att följa er! W trodde nog att han hade kommit in på ett unghästprogram och var tvungen att liva upp det hela lite.. :D

Fina ni är :) Är det i Rotviksbro? Var där för nån vecka sedan :p

Ja precis, det är Rotviksbro, har 5 min transportväg dit så är superglad att ha fått ett ridhus så nära :)

Åh vad bra! Tänkte Mimmi skulle få hoppa min där sen :)

Tack :) Jag är så otroligt glad över att få ha honom! Haha han har ju inte gått såhär låga klasser på bra många år, men han får hålla ut lite till ;)

KL Första dressyrpasset för i år för nyblivna 4 åringen. 20 minuter orkade hon sedan tittade hon i kors. Fina hjärtat dock lite nackspärrsvarning på filmen som jag inte lyckades vända. Ridkänslan däruppe är underbar!

Xzibit AM

Ha, ha, ha ja så mycket mera uppförsbacke än så där går det knappast att gå i ;).

*KL

Ninya har en riktigt energiskt period just nu, så jag tömkörde med lite cavaletti som uppvärmning (efter att hon bockat av det värsta lös i ridhuset). När jag väl red skötte hon sig jättebra och det kändes riktigt bra på slutet :) Tog lite arbete innan det släppte, men åh vad härligt det kändes till slut :love: Blev ganska besviken när jag sedan insåg att min kompis i princip bara filmat oss innan det började kännas bra, men liite vettig film blev det i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=fM1Xiy0UjU0&feature=youtu.be

Liten film från tömkörningen också om någon vill se. Är (som synes) inte alltför hemma på att tömköra..:angel: Ninya är inte alltför hemma på allt som har med bommar/hinder heller för den delen :D

http://www.youtube.com/watch?v=hMy90GTOnqs&feature=youtu.be

kl

Idag har jag tränat dressyr för första gången på flera år :banana:

Första gången för denna tränaren alltså, så det är mest basics! Hoppas vi hinner med en träning nästa helg också, andra hästen ska träna inomhusterräng men det går förhoppningsvis att klämma in både och!

Ljudet är kvar så med lite god vilja kan man nog höra tränarens kommentarer också!

http://www.youtube.com/watch?v=5Sf2dndc2SE

Tack, det finns hur mycket som helst att slipa på men stundtals är hon ju rätt trevlig.:) Kom på att jag visst hade graman på där en sväng i höstas efter mycket kandarridning o hon blev stark på tränset. Det kanske någon kan störa sig på men det hjälpte bra o nu räcker det med bara tränset. Ska väl hänga på kandaret snart igen inför tävlingsstart.

Gabbi_ossi: Den där Bruce är verkligen urfin! Gillar honom jättemycket!

Senast ändrad:

Ja jag stör mig på det :devil:

Men hon ser jättefin ut i hoppningen och du har ju så bra balans och rider mjukt och smidigt, dags att höja hindren nu!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 705
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama