***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***

Tack å hennes vägnar, Hon går under smeknamen Ulliga Ulla pga av pälsen,
Laman för att hon är så felbyggd och hög bak, Monstret eller Bells (Hells Bells :angel:) när hon är dum.

Tycker den lilla krabaten är så otroligt charmig:love:

Jag tycker det ser ut som en liten reining stjärna det där. Gör ju redan rollbacks, slide stops, byten och har inget problem med att både öka och samla sin galopp ;)

Påminner lite om denna snyggingen: http://www.youtube.com/watch?v=ieL_0zaoEiM&feature=player_detailpage

Jätte söt iaf! Kommer säkert bli minst lika fin som sin mamma!

Men ååh vilken underbar häst! Nästan samma teckning som Grädde! :D

Haha, Det låter ju lite mer normalt. :rofl:

Min var extremt liten, mer än 10 cm mindre än vad ett normalt ponnyföl med föräldrar i den storleken borde vara.
Vi vet inte riktigt varför. :crazy:

Din nya ser jättetrevlig ut, ska barnen ut och tävla på henne sen?

Han är så fin och det verkar som att du vet om 'fel och brister'.

Gick det bra på tävlingen? Vet att det inte hör till den här tråden men jag är nyfiken. :D

Min dressyrkamel har fått roa sig med annat än krumelutter på marken idag.
Det tyckte hon var roligt. :laugh:

Nja det gick väl lite halvdant, 58,4%. Varken jag eller Gul har någon tävlingsrutin så man ska väl inte förvänta sig så mkt heller. Men han kändes iaf fin på framridningen och jag kände mig själv lite mer fokuserad/avslappnad, men sen höll det liksom inte hela vägen in på banan, men ,men, det är bara att fortsätta traggla på så kommer det väl :)

cela;
Vad fina ni är !

Corax;
Vad fint hon hoppar, hon ser ut att tycka att det är roligt :)

*knapp*

En snutt på min 4-åring förra veckan, välkomna till 4 minuter i vänstervarv :D Maken tyckte det var rätt tråkigt att filma och lekte med dottern större delen av tiden...
Fick inte riktigt fram honom ordentligt, han är så ibland på den banan. Jag bråkar inte med honom, vissa tycker kanske att det är fel men jag vet ju hur han brukar gå och när han då inte riktigt vill pressar jag honom inte. Om det sedan beror på tristess (rider bara dressyr på den banan), underlaget, de sura tanterna i hagen, träningsvärk eller något annat spelar liksom ingen roll.

http://youtu.be/o1hf3Z22lw0

Fina!
Du får också galoppera med honom utåtställd?

Yes, det får jag göra. För att stretcha ut innersidan lite och få honom att ta ut steget med inner fram mera. Så att han inte blir så kort där. Väldigt nyttigt och det blev en himla skillnad efteråt :)

Jag tycker han är jättefin! Han ser så himla "snäll" och fokuserad ut?

*KL

http://www.youtube.com/watch?v=fOa6YwzuMIw&feature=youtu.be

NU har jag äntligen ridit Ninya för första gången efter sommarbetet. Hon har varit igång i en vecka och känns väldigt trevlig (om man bortser från magen) förutom att är lite mindre tryck i henne än vanligt. Hade med ett hinder i passet också, så ett skutt finns med i filmen, det kan ni ju bortse ifrån ;)

Finns ju som vanligt massor jag behöver förbättra, men överlag så satt jag bra kändes det som. Och hela passet kändes väldigt trevligt öht, så jävla roligt att sitta däruppe igen :D Ägnade ganska mycket av tiden på slutet till att träna på raka spår, då det är klart svårare att hålla henne lika vaken och trevlig när man bara rider rakt fram en längre stund - men det gick bra faktiskt. Passet hör faktiskt till våra bättre pass, jag som i början trodde det skulle gå dåligt när det gått så länge sen jag red senast.

Jag har ett par funderingar som någon gärna får hjälpa mig med:
- När jag väl har henne på hjälperna och hon känns mjuk och liksom lossat (blir lika enkel att flytta/böja/ställa åt båda håll trots att hon i början alltid är tydligt stelare i ena sidan), finns det något tips på vad jag kan göra/tänka på för att få bakbenen/bakdelen lite mer med?
- Denna bakdel som hon gärna springer innanför med åt höger, i synnerhet i galoppen, men har också sett att hon går liiiiiite innanför även i trav, hur ska jag tänka/försöka jobba för att få henne rakare? (dessutom svårt att känna från ryggen om hon går innanför eller inte, speciellt i trav. Det kan säkert ha med att göra att jag är ojämn, men har sett att hon går så med andra också, så det sitter hos henne också uppenbarligen)

Alltså din ridning och känsla är alltid sådan inspiration! Tänk om en annan kunde få en liten del av din teknik och känsla, då hade jag vart nöjd sen. :) Gillar verkligen din ridning. Så mjuk, följsam och det ser bara såå avspänt ut. Och Danny är verkligen jättefin. Bra jobbat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: Fiorano
·
Fritid Så klart vi behöver en ny tråd för oss Virkning, Stickning, Nålbindning.
35 36 37
Svar
726
· Visningar
48 710
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama