Sv: ***FILMTRÅD NR 2 på våra vackra dressyrhästar***
*KL
http://www.youtube.com/watch?v=fOa6YwzuMIw&feature=youtu.be
NU har jag äntligen ridit Ninya för första gången efter sommarbetet. Hon har varit igång i en vecka och känns väldigt trevlig (om man bortser från magen) förutom att är lite mindre tryck i henne än vanligt. Hade med ett hinder i passet också, så ett skutt finns med i filmen, det kan ni ju bortse ifrån
Finns ju som vanligt massor jag behöver förbättra, men överlag så satt jag bra kändes det som. Och hela passet kändes väldigt trevligt öht, så jävla roligt att sitta däruppe igen
Ägnade ganska mycket av tiden på slutet till att träna på raka spår, då det är klart svårare att hålla henne lika vaken och trevlig när man bara rider rakt fram en längre stund - men det gick bra faktiskt. Passet hör faktiskt till våra bättre pass, jag som i början trodde det skulle gå dåligt när det gått så länge sen jag red senast.
Jag har ett par funderingar som någon gärna får hjälpa mig med:
- När jag väl har henne på hjälperna och hon känns mjuk och liksom lossat (blir lika enkel att flytta/böja/ställa åt båda håll trots att hon i början alltid är tydligt stelare i ena sidan), finns det något tips på vad jag kan göra/tänka på för att få bakbenen/bakdelen lite mer med?
- Denna bakdel som hon gärna springer innanför med åt höger, i synnerhet i galoppen, men har också sett att hon går liiiiiite innanför även i trav, hur ska jag tänka/försöka jobba för att få henne rakare? (dessutom svårt att känna från ryggen om hon går innanför eller inte, speciellt i trav. Det kan säkert ha med att göra att jag är ojämn, men har sett att hon går så med andra också, så det sitter hos henne också uppenbarligen)