Fia mår dåligt

MissFideli

Trådstartare
Hon har gått ungefär 6 steg sen igår kl 14, spytt 4 gånger sen kl 09.30 och druckit ynka kanske 30-40 ml. Inte ätit nått.
Hon har ingen ork verkar det som...
:( :( :cry: :cry:

Sv: Fia mår dåligt

Låter verkligen inget vidare :-(
Hoppas att hon repar sig.

Just nu är jag bara velig. Har akuttid hos vetten 11.30, men kanske är det dumt att åka in. Kanske skulle ge det tills imorgon iaf... Och använda dagen att försöka få i henne vatten och druvsocker.

uj.. hoppas hon blir bättre! vad är hon för nåt..? hund? katt?

jahaa.. tänkte inte så långt =P kollade bara på nya inlägg!

hoppas hon blir braa!

Oj jag trodde detta var den gamla tråden :o Såg nu att hon är dålig igen...

Hur var det nu, hade ni konstaterat att hon har nåt fel med njurarna? Blir det farbror doktorn?

Men! Stackars liten. Är ni hos veterinären nu kanske? Hoppas det går bra. Jag hade nog åkt i alla fall på akuttiden. Hoppas du gjorde det. Lycka till med stumpan.

Nej, vi stannade hemma, hon var på toaletten och gjorde båda sakerna så jag ringde igen och dom tyckte jag skulle vänta. Så nu ska jag ge henne honungsvatten så hon inte blir uttorkad. Imorgon om hon fortfarande inte spytt nått sen igår så ska hon få en matsked kokt torsk och så ska hon ha bara torsk i 3-4 dgr innan jag börjar blanda i den vanliga maten.

Hoppas hon blir piggare och kry... Klappa henne från mig :D

Lite piggare, just nu tvingar jag i henne 5-6 ml honungsvatten med salt i varje timme och dte ska hon ha tills hon börjar dricka själv.

Ja, dom trodde på magsjuka. Det var därför dom egentligen inte tyckte jag behövde komma in utan skulle vänta några dagar. Nu är hon iaf klart bättre och dricker själv :bump:

Usch då :( Katla var också magsjuk för ett tag sedan. Det var inge roligt alls och hon var också alldeles kraftlös :(

Skönt att höra att hon är på bättringsvägen!

/snurpe

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 253
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 090
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Var inne med kissen på hennes halvårskontroll av sköldkörtelvärden (hon äter medicin pga överproduktion och vi har träffat samma...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: vinkelina
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 253
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka