R

rattalskare

hej hur m´ånga festingar har ni tagit på era hundar?
jag har plockat 5st på Ronja (bearded collie)
skriv gärna vad eran hund är för ras :bump:

Jag har inte ens haft någon krypande på min än, trots att fästinghalsbandet ej är utrskrivet än.

Hon är en Grand Danois.

Hon har inte haft någon än. Och hon har inget medel eller halsband på sej.
På hela förra säsongen hade hon en som kröp på henne. Inte heller då något medel/halsband.
Hon är en dvärgpinscher.

Jag har hittills plockat tre stycken som krypit i pälsen. Vid nästa bad blir det definitivt fästingmedel på. Trots det lär vi få plocka en hel del fästingar. Har en wheatenterrier.

Jag har en golden och än så länge har jag plockat 4-5 st fästingar som krypit i pälsen på henne.
Jag har inte behandlat henne med något fästingmedel.

ingen än så länge, men så fort vi åker ut på landet ska halsbanden på. det vill säga ganska snart eftersom vi precis köpt bil. jag har en schäfer och en labrador.

Jag har plockat en st på min schäfertik och så en som kröp. Ingen på min schäfervalp än så länge. Men det kommer nog. :crazy:

Ååh ja, dom brukar älska dessa valpar som gärna rullar, kryper och ålar omkring överallt i lekarna :crazy:

Jag tror att jag har kommit på varför ingen kommit på min! Dom ger upp efter halva benet :idea: "Fan, nu har jag klättrat 2 mil utan blod i magen, jag orkar inte mer.."

Skulle du orka att klättra upp för dessa ben eller? ;)

kameran 1285 copy.jpg

Snygging :d
Tänkte kolla om de skulle bli några inoff utställningar på våran lokala kennelklubb så jag kunde lura hit er, men dom har visst lagt ner den :mad:

Aldrig någon, varken på min nya hund (blandras Schäfer, Rottweiler och Riesenschnauzer) eller på min gamla (Schäfer) :D
Har haft hundar, katter och hästar i hela mitt liv och har bara plockat bort en fästing från en katt en gång. Och jag har aldrig använt något för att hindra fästingarna, men så bor jag ju ganska långt upp också.

Hmm.. Ta en tur till "någonstans-utanför-Uppsala" nästa månad så får du se henne in action. En bekant till mig ska ställa henne, och det är deras första möte och X första utställning :crazy: :p

Vi får se hur det går för henne, funkar C eller J och X ihop så kommer hon/han att få ställa henne fler gånger, och då får jag tajma in deras utställningar.. Kanske det blir någon i Sthlm då :)
Annars kan vi ju alltid träffas ändå! :)

"någonstans-utanför-Uppsala" går det bussar dit? ;)
Men du ville ju inte träffa mej om jag inte skaffade mej en riktig hund :cry: ;)
Har funderat lite på om man skulle försöka ordna en hundpromenad nur när det börjar bli så fint (glass)väder :)

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 635
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka