Singoalla
Trådstartare
I november ska jag göra en fertilitetsundetsökning för ensamstående kvinnor, för att undersöka möjligheten att få insemineras. Det lilla jag vet är att de ska titta på både min möjlighet att bli gravid, samt om de anser att jag är lämpad som ensamstående förälder. Är det någon som vet hur en sån här undersökning går till? Man tittar på mina ägg gissar jag, men hur? Ultraljud? Gör man gynundersökning?
Sedan gissar jag att de ställer frågor för att bilda en uppfattning om den icke-fysiska biten, men det känner jag mig inte minsta orolig för. Jag är trygg i mina egna tankar om saken och förutsättningar, och litar på att de gör en korrekt bedömning. Men känner mig lite orolig inför själva fertilitetsundersökningen. Och framför allt är jag nervös för svaret. Får man ett sådant svar direkt på plats, eller i efterhand?
Sedan gissar jag att de ställer frågor för att bilda en uppfattning om den icke-fysiska biten, men det känner jag mig inte minsta orolig för. Jag är trygg i mina egna tankar om saken och förutsättningar, och litar på att de gör en korrekt bedömning. Men känner mig lite orolig inför själva fertilitetsundersökningen. Och framför allt är jag nervös för svaret. Får man ett sådant svar direkt på plats, eller i efterhand?