Ja alltså. Det där funkar ju bra. Speciellt om man är tre. För klura lite på det.Jag tror inte dina whippar är så annorlunda mot svenska. Vi har både långsamma som mina och fartvidunder efter Supersonichundar som springer på greyhoundtider på rundbana. Vi har inga problem med linan skulle jag säga. Problemet för de snabba hundarna hos oss är bromssträckan, men det är en hanteringsfråga för piloten.
Vår lösning kanske inte alls passar er eftersom man behöver vara tre person, en som släpper, en som kör och en som fångar in hunden. Men jag lägger in en bild iallafall. Förutom själva banan så är det jätteviktigt hur piloten kör. Trasan måste hinna stanna iallafall någon sekund eller två innan hundarna når fram så att hundarna hinner se att trasan ligger still när de bromsar för att ta trasan och trasan får inte stoppas för nära skynket. Trasan måste också vara så pass tung att den tvärnitar vid harstopp så att linan behålls sträckt. Vid flera hundar har vi också alltid lika många lösa trasor liggande vid harstopp.
Visa bifogad fil 16429
Den nedre bilden visar alltså trasans stopp framför skynket.
Här pratar vi om Grippet då det gäller wilson-hundar en kompis till mig har en ettåring som mättes till 59,9cm... Jag är lite sugen på att lyfta diskussionen om fusk med regbevis och stamtavlor inblandad Grey o.s.v. men jag vet inte om jag orkar.