Red_Chili
Trådstartare
Vinthundar gör sig verkligen bäst i flertalHur fina kan man vara?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vinthundar gör sig verkligen bäst i flertalHur fina kan man vara?
Eller hur!Vinthundar gör sig verkligen bäst i flertal
Hr Pyssling är snart 13 månader. 2 månader kort för tävling.
I min ras är det svårt att hitta stödhundar. Jag får inte ta fram vinthundsklubben på datorn jag sitter vi nu, så därför slöar jag och frågar er. Får han gå som stöd - och bör han gå som stöd?
Hos oss får två hundar springa licens men då ska det finnas två domare också.
Jag täckar massor. Flåsar hunden har den för varmt. Jag är väldigt försiktig med min hunds muskulatur, och vill undvika onödiga spänningar (t.ex. uppkomma av kyla/drag).Hej!
På lördag hämtar vi vår lilla whippetvalp och jag tror att vi är redo och har det mesta som behövs men jag funderar på täcken..
Uppfödaren säger att så länge valpen rör på sig när vi är ute behövs inget täcke.
Vad är er erfarenhet?
Jag tänker att valpen är så liten nu första hösten och vintern..
De är vana vid att vara ute och har varit det mycket sedan de var 3-4 veckor gamla och är ute även nu när det blivit kallare ute.
Vi bor i Småland. Halvkallt och ganska blåsigt.
Valpen kommer ju inte gå särskilt mycket nu i vinter men vår lilla sover middag i vagnen så en liten promenad blir det ju i alla fall och jag tänker att valpen kan åka i vagnen när det blir för långt att gå så då sitter den ju stilla en stund, upp till 20 minuter eller så.
Och så en följdfråga.
Vad för täcken kan ni rekommendera?
Hej!
På lördag hämtar vi vår lilla whippetvalp och jag tror att vi är redo och har det mesta som behövs men jag funderar på täcken..
Uppfödaren säger att så länge valpen rör på sig när vi är ute behövs inget täcke.
Vad är er erfarenhet?
Jag tänker att valpen är så liten nu första hösten och vintern..
De är vana vid att vara ute och har varit det mycket sedan de var 3-4 veckor gamla och är ute även nu när det blivit kallare ute.
Vi bor i Småland. Halvkallt och ganska blåsigt.
Valpen kommer ju inte gå särskilt mycket nu i vinter men vår lilla sover middag i vagnen så en liten promenad blir det ju i alla fall och jag tänker att valpen kan åka i vagnen när det blir för långt att gå så då sitter den ju stilla en stund, upp till 20 minuter eller så.
Och så en följdfråga.
Vad för täcken kan ni rekommendera?
Klart den ska ha täcken??! Min 15v valp skakar så fort vi går utanför dörren för att kissa utan täcke. Även på promenader har han ett tjockt och börjar skaka direkt då vi stannar upp. Den äldre på 1 år har också täcke, frusen av sig.
I början kan du satsa på t.ex. overall eller ett tjockt vintertäcke som du får byta ut allt eftersom hen växer. Till vår färdigväxta har jag täcken från dg och snart ett måttbeställt. Finns en del som gör sånt på fb t.ex raskans hundtäcken, bling'z hundartiklar, kennel magic colours, torshammarens m.fl.
En whippet har varken päls eller fett nog att stå emot kyla och vind.
Fast så himla självklart tycker inte jag att det är.. Hon är ute en massa nu utan att frysa.
Tack för alla tips, jag ska se vad vi kan hitta