Femte vinthundstråden!

:D Du figurerar allt mer på "Hund". Du ska se att det bara är en tidsfråga innan det bor en liten vinthund hos dig. Det är så det brukar sluta.

@fetange Det är nu du ska lägga in bilder på Lubbas och Vilja tillsammans. :)
Om mitt liv såg annorlunda ut ...

Men vinthund är nog tveksamt. Skulle ha svårt att tillfredsställa en hund som måste få springa. Men det är klart, det går säkert att hitta en SÄLLSKAPSHUND vars naturliga drifter är bortavlade. Precis som i alla andra raser :grin:

Just whippet är dock otroligt vacker, ffa i uttrycket. :heart

:D Du figurerar allt mer på "Hund". Du ska se att det bara är en tidsfråga innan det bor en liten vinthund hos dig. Det är så det brukar sluta.

@fetange Det är nu du ska lägga in bilder på Lubbas och Vilja tillsammans. :)

Såhär? :D

11173353_10152730265775588_8090888836028537121_n.jpg

10176256_10151964211270588_4584261846424240697_n.jpg

10944870_10152642812695588_1845934642778174024_n.jpg

Om mitt liv såg annorlunda ut ...

Men vinthund är nog tveksamt. Skulle ha svårt att tillfredsställa en hund som måste få springa. Men det är klart, det går säkert att hitta en SÄLLSKAPSHUND vars naturliga drifter är bortavlade. Precis som i alla andra raser :grin:

Just whippet är dock otroligt vacker, ffa i uttrycket. :heart

Jag skulle nog säga att en whippet är ganska lätta att tillfredsställa. Det finns säkert rastgårdar där du bor där den kan få sträcka ut.

Annars är ju italienska vinthundar bedårande och ännu lättare att tillfredsställa! Och de är väldigt kattlika till sättet!

288831_2298340052196_80294744_o_zpsbs5sixi2.jpg

Jag skulle nog säga att en whippet är ganska lätta att tillfredsställa. Det finns säkert rastgårdar där du bor där den kan få sträcka ut.

Annars är ju italienska vinthundar bedårande och ännu lättare att tillfredsställa! Och de är väldigt kattlika till sättet!

288831_2298340052196_80294744_o_zpsbs5sixi2.jpg
Men ÅH det ansiktet! :love:

Fast italiensk, är det inte de där som inte kan röra sig utan att bryta benen ... :o

@Red_Chili jag var ute och rejsade med en viss saluki idag. Hennes fleecejacka från DG var i storlek L1 och ägaren sa att hon har svårt att tro att någon saluki kan ha M3. Nu är ju hon ganska lång, iofs. Jag har en dagsfärsk bild om du vill se?

@Red_Chili jag var ute och rejsade med en viss saluki idag. Hennes fleecejacka från DG var i storlek L1 och ägaren sa att hon har svårt att tro att någon saluki kan ha M3. Nu är ju hon ganska lång, iofs. Jag har en dagsfärsk bild om du vill se?

Såg det här efter att jag svarade på ditt PM :D Men tja, Aysu har en overall från DgDoggear som är i M3, du får gärna visa bilden för din salukiägande vän ;)
24790_1419501804.jpg

Aysu är lite mer än 3 år gammal här, så hon är absolut fullvuxen!

Såg det här efter att jag svarade på ditt PM :D Men tja, Aysu har en overall från DgDoggear som är i M3, du får gärna visa bilden för din salukiägande vän ;)
24790_1419501804.jpg

Aysu är lite mer än 3 år gammal här, så hon är absolut fullvuxen!
Ah sedär! Ja hon är ju lång, men L1 ligger bra över rumpan, medan M3 är på tok för kort.

Ah sedär! Ja hon är ju lång, men L1 ligger bra över rumpan, medan M3 är på tok för kort.
På en utställning började Aysus kritik med "ultra square bitch" eller något i den stilen :D hon har 55cm i täcken, ibland 60 om jag vill att de ska täcka svansroten med lite marginal också. Men ja, jag har aldrig träffat en så liten saluki tidigare. Har du vägarna förbi Sthlm någon gång får du gärna komma och kika på henne ;)

På en utställning började Aysus kritik med "ultra square bitch" eller något i den stilen :D hon har 55cm i täcken, ibland 60 om jag vill att de ska täcka svansroten med lite marginal också. Men ja, jag har aldrig träffat en så liten saluki tidigare. Har du vägarna förbi Sthlm någon gång får du gärna komma och kika på henne ;)
Men du ska ju komma hit och tävla på sand i sommar! Då får du träffa både min lilla svarta och salukin på bilden :D

Men du ska ju komma hit och tävla på sand i sommar! Då får du träffa både min lilla svarta och salukin på bilden :D

Sommar och sommar, det är väl sista provet varje år som är på sand? Det är iaf vad folk sagt till mig :p Men det kanske finns fler? I så fall får du mer än gärna berätta vilka tävlingar jag ska sikta in mig på! Jag själv förstod inte speciellt mycket av finska LC-kalendern senast jag kollade, för tyvärr kan jag inte finska och den verkade inte gå att läsa på annat språk. Kanske finns någon sida där all info är samlad på engelska/svenska?

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: NOC14
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 843
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21