fel på ....

T

tummelisa09

Hej skriver under anonymt nick ..jag vill inte att vissa ska veta vad jag går igenom ! om jag nu går igenom nått ?!

Det är så att jag har fött 2 barn . Efter bägge förlossningarna så har det inte varit katastrof men jobbig,
Kanske ska nämna att det handlar om när man går och gör nummer 2 .. eller på ren rikssvenska ,,bajsar.
(ja ,,jag tycker att det är jobbigt att prata bajs)

Problemet som uppkommit är att när jag nu ska göra detta så känns det som tarmen har fått fel riktning eller nått .
Om jag tar handen ca 3-5 cm "brevid "..så kan jag liksom känna bajset. Det kommer liksom brevid och inte rakt ut...

Är det någon som förstår vad det kan vara eller bör jag söka hjälp....
 
Sv: fel på ....

Jag förstår inte riktigt vad du menar. :confused:
Kommer det ut 3 -5 cm bredvid eller hur då menar du? Eller känner du det genom skinnet att det ligger 3-5 cm "fel" inne i kroppen?

Själv har jag också problem med hål nummer två efter min förlossning. Fast inte sådana som du beskriver dock.
 
Sv: fel på ....

Vad jag har förstått så är det vanligare än vad man tror att ha problem med nr 2 efter att ha fött barn, men inte så många pratar om det. Gör det ont? Har du besvär eller problem att få ut bajset? Om man tänker efter så är det egentligen inte så konstigt, alla tarmarna måste ju flytta på sej och tänja ut sej, så att det inte hamnar på rätt plats igen kanske inte är jätteovanligt? Jag hade nog tagit tjuren vid hornen och pratat med gynekologen om det, eller ringt en doktor och frågat. Kanske behövs det opereras? Kanske är det bara något enkelt som måste åtgärdas så att du slipper det här? Lycka till i alla fall...
 
Sv: fel på ....

Det kommer ut rätt väg ..
bara det att det liksom tar fel väg inne i kroppen . Jag kan känna "bajset under skinnet. Håller jag handen och trycker så går det lättare ...annars liksom stannar det upp.

Hänger du med nu ....det är så attans svårt att förklara så jag förstår om du inte fattar.
 
Sv: fel på ....

jo det kan nog vara bra att prata med nån..
Är det bästa att ringa gyn ? det känns som om husläkaren inte skulle fatta så mycket.. gyn vet kanske bättre om sånna här saker
 
Sv: fel på ....

Bäst är nog en tarmdoktor.
Beskrivningen får mig att tänka på bråck av något slag.
Kanske ljumskbråck.
Och sådant kan man operera.
 
Sv: fel på ....

Ah, ok! Jag hade absolut ringt doktorn. Så där ska man ju inte behöva ha det. Det går säkert att göra någonting åt det, så ring doktorn!
 
Sv: fel på ....

En arbetskamrat till mig berättade att hon fick problem att bajsa efter sin förlossning.

Innan var hon en sådan som bajsade 1-2gånger om dagen och efter förlossningen kunde det ta boråt 3 dagar fast hon var nödig, och hon fick ofta magknip.
Ibland gjorde även själva tömningen ont.
Hon beskrev det som att det var svårt att få ut bajset.

Hon gick till gyn som sedan remitterade vidare.
Hon hade, som I_U beskriver, fått ett bråck pga förlossingen.
Opererades och blev mkt bättre.

Mer detaljer än så vet jag ej för jag frågade inte ;)
 
Sv: fel på ....

Det där känner jag igen, fast mitt yttrade sig som att jag inte fick ut allt. Det har dock rättat till sig med tiden :) Tala med gyn om det så kan de säket lotsa dig vidare.
 
Sv: fel på ....

jo så kan det också kännas ..att allt inte kommer ut..

Får nog ta och ringa gyn ..:eek:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 111
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 306
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej! Jag har en tik på 11 månader som droppat urin ända sedan vi hämtade hem henne. Vi har kopplat detta till att hon varit valp, icke...
Svar
2
· Visningar
1 140
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 688
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp