Fel i passet?? Vad ska jag göra?

Angie

Trådstartare
I förra veckan så fick jag passet till mitt föl. MEN när jag tittar igenom det så står det ingenstans vad det är för färg eller teckning på honom. På bilden i passet där hästens tecken ska vara inritade är helt tom, inget är inritat. Inte ska det vara så?? Alla papper är inskickade som dom ska. Vad ska jag göra nu? Försökte ringa ASVH idag, men missade så klart telefontiden med 12 minuter :crazy:. Har någon varit med om detta?

Sv: Fel i passet?? Vad ska jag göra?

Det är mer regel än undantag att något är fel i ASVHs pass när man får dom....

Men va f*n.... hur kan dom missa det!!! Jag har aldrig varit med om det förut och inte heller hört någon som varit det. Det måste ju ASVH fixa till utan krångel tycker man det är ju dom som gjort fel..

Kram

Inte själv, men vet andra som varit med om det. Du ska höra av dig så fort du kan så fixar de till ett nyt pass. Tror tom det står i passansökan att man ska kola igenom passet så fort man får det och skicka tillbaka det om det är något fel.

Reklammera passet, det går bra att skicka mail, man får svar snabbt.

Du får ju en reklamations lapp med i passet ifall något är fel. Fyll i vad som är galet och skicka in! Jag skulle iofs ringa/maila också för att ta reda på, så de inte mot all förmodan, har "tappat" bort din hästs konturdiagram...

Har själv fått en felstavning en gång och skickade in och fick hem ett nytt pass riktigt snabbt med korrekta uppgifter! =)

Det blev fel i mitt föls pass förra året (födelsedatum var fel), och jag kände "att nu blir det en massa krångel" tänkte nästan strunta i det, men det gick väldigt smidigt och snabbt att få det åtgärdat, jag skickade tillbaks det och det kom igen rätt! :D

Min häst hade fel i sitt pass, där det stod huvudets tecken hade de råkat skriva in huvudets virvlar så det såg ut som att hon hade tecken på huvudet fast hon inte har det. Skickade då in det och fick ändrat. Det går fortare att få en ändring fixad än att få ett nytt pass till ett föl. :)

i mitt pass va det fel på fölets namn och ägare. ringde dom och skickade sedan tillbax passet och fick hem rätt senare

fick ett pass där namnet var felstavat, mailade vår registrator fick skicka tillbaka passet och fick ett nytt hur smidigt som helst.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 287
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 610
Senast: Pratsch
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 630
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka