fd travare

marshall

Trådstartare
Jag är varmblod-ägare vi har 3 startklara travare,(amatörtränare)nu så är en av dom 9 år och vi har beslutat att han (marshall)ska få starta sista loppet i sommar, nu är det så att han har sån personlighet och jag vill inte sälja honom som vi annars gör, så vad kan man ha en travare i "dagens" många ridstilar, han vill bli aktiverad och gillar inte att bara gå i skogen, jag är då dåligt insatt i ridning och kommer att behöva lära mig själv, så ge mig nåt tips?! plz
 
Sv: fd travare

hmm....nu är ju jag inte världens duktigaste ryttare, men jag måste nog säga att jag är ganska duktig på att sitta kvar i sadeln ifall hästen får för sig att bocka eller dyl:)
Nä, men varför inte lära dej rida western?
Det verkar va en rolig grej o kunna lära sej rida på det sättet?
Eller bara skogsrida helt enkelt?Klättra i berget, osv.

Det finns mycket man kan göra med sin travare.
Har också en travare som numera är avelssto ;)

Lycka till!
 
Sv: fd travare

dISTANS BRUKAR DE VARA GANSKA BRA PÅ. KRÄVER INTE SÅ VÄRST RIDTEKNISKT AV RYTTAREN HELLER.
 
Sv: fd travare

Du kan ju fortsätta att köra honom... fast inte lika hårt.

Sen så finst det dom (speciellt i USA) som tränar gångartsridning med travare som har slutat på travet, dom tränar då framförallt tölt.
http://www.gangenpaarden.nl/gallery/album02 hittar du bilder.

Eller som andra föreslog, jag skulle nog träna lite tölt, som om han hade, sen skulle jag nog träna distans och "bara" vara ute och ha kul :rofl:
 
Sv: fd travare

hm tack för tipsen, kanske prova sig fram för att se vad som kan passa.
det är med gångartsridning, (har jag inte hört talas om -sorry) men eftersom han är passgångare (ett stort fel för våra svenska travare)
hm skäll inte på mig nu, men vad är skillnaden på tölt och passgång?
 
Sv: fd travare

Passgång är en liksidig språngartad rörelse. Tölt är- ja mer komplicerad :rofl:

Hästen rör sig även diagonalt och har alltid minst en hov i marken. Kolla islandssidor!!!:idea:
 
Sv: fd travare

passgången på bilden känner jag igen på Marshalls gång, Då han går över från snabbskritt till trav så blir det ibland passgång, och han accelerar otroligt fort då.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 678
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 454
Senast: tuaphua
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 921
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp