FD sambon vill ta hunden ifrån mig!

Sv: FD sambon vill ta hunden ifrån mig!

en aggressiv bitch :rofl::rofl:

Jag hoppas det går bra för dig och att han släpper taget nu.
:rofl::angel:

men du tar väl för tusan inte med dig hunden! se till att hunden är i tryggt förvar i gbg innan ni åker till kalmar! :mad:
Jag svarar inte och så men han ringer från anonymt och jag har ett par andra som jag måste svara när de ringer som har anonymt, så det är svårt.

Han kommer inte släppa däcken om jag inte tar med hunden.
Har två stora starka killar med mig, och den arga bitchen som sagt, så jag tror knappast han vågar göra något.
Så de kan få hälsa, under allas våran uppsikt, men inte mer.

De är värda ungefär 8tusen så det tänker jag inte göra, då blir pappa vansinnig.

Jag är inte rädd för exet, han kommer inte göra något, han kommer garanterat inte våga göra något när de andra är med också.

Jag föreslår då att din far åker och hämtar däcken själv.

det är inte värt det. pengar är trots allt bara pengar. tycker din pappa annorlunda, följ kloka Kimzors råd.

tar du med dig hunden dit så har ju han fått sin vilja igenom! :mad: som alltid tidigare verkar det som... Skicka upp de 2 stora killarna och bitchen att hämta grejerna om farsan din inte kan.

beblanda dig inte med idioten igen!
det är min åsikt

har inte läst hela tråden men jag hade samma problem med mitt ex när vi separerade, jag tog med mig hunden då hon stod på mig och jag hade själv köpt henne men ändå skulle han ha henne.

Han hotade mig med både det ena och det andra, han skulle döda mig, han skulle kommma och avliva min hund bara för att han inte fick henne.
Sen började han med att han tyckte jag skulle ta valpar på min hund och då ge han en av valparna.
Men vem tar valpar på en 5 år gammal hund inte jag i alla fall.
Och sen då när jag inte tog valpar på henne så skulle han komma och skjuta henne då han ansåg att får han inte ha henne så skulle jag inte heller få ha henne.
Nu är vissligen min hund avlivad pga av sjukdom, men han jävlas fortfarande med mig, nu är det mig han är efter istället.

Står hunden på dig så har han inte en chans att ta hunden ifrån dig.

Då när mitt ex höll på som värst så fixade jag papper både från jordbruksverket och där min hund var reggade så jag hade bevis på att det var jag som ägde henne, jag beställde även ett extra försäkringsbevis.
Så hade han kommit hit för att hämta henne så hade han inte haft en chans att ta henne eftersom jag hade alla mina papper i ordning.

Stå på dig och låt han inte ta din hund ifrån dig.
Jag vet vilket helvete du går igenom men var stark och stå på dig!

Då när mitt ex höll på som värst så fixade jag papper både från jordbruksverket och där min hund var reggade så jag hade bevis på att det var jag som ägde henne, jag beställde även ett extra försäkringsbevis.
Så hade han kommit hit för att hämta henne så hade han inte haft en chans att ta henne eftersom jag hade alla mina papper i ordning.

Fast att man står som registrerad ägare hos sjv är inte bevis på att man äger hunden rent juridiskt..

lång tråd och jag har INTE läst hela.

Jag stal en hund en gång som blev misshandlad hemma.

Man blir inte anmäld för stöld utan det heter "egenmäkteri" som om man tagit något men inte lämnat tillbaka det när det var tillsagt om det (har jag för mig).

Som tur var för mig så berättade jag hela situationen för polisen.. Man hade själv 3 hundar visade sig och la ner åtalet med brist på bevis fast det var otroligt mycket bevis för han andras fördel men endast 2 vittnen som berättade att han hade slagit på hunden men polisen inte kunde göra något åt det "djurmisshandlandet".

Men som visa skrev innan så tycker jag inte att du ska låta han se hunden överhuvudtaget

Lycka till :bow:

Nej inte kommit iväg och hämtat än.
Vet ej när jag ska ha tid.

Jag förstår om han saknar hunden och tycker såklart han kan få träffa honom när jag är där och hämtar däcken, har ju sällskap med mig OM han nu skulle göra något, men det gör han inte.

Så länge exet är en sån som skäller värre än han bits (och det väl du bättre än vi) så ser jag inget fel i att ta med hunden när du nu ändå ska åka och har stort sällskap med dig. Jag menar, vad ska han göra...

Ta däremot INGA diskussioner, låt dig inte provoceras. Låt honom klappa om hunden, lämna honom inte ensam med den, ta dina pryttlar och åk. Säg till dina vänner att inte heller prata med honom.

Han vill kontrollera och provocera dig till reagera, så länge du låter bli att göra detta och håller huvudet kallt så kommer han ingenvart.

Skulle han börja tjata (vilket han nog gör) upprepa bara att "så här har vi bestämt och du har gått med på det". Åk sedan.

Dessutom så har TS redan i sitt första inlägg skrivit att dom köpte hunden tillsammans, vilket NI har totalignorerat eller tycker att det kan TS ljuga om då fd sambo inte har kvitto. Här kommer ärlighet eller samäganderätten in.

Han har genom ett muntligt avtal gett henne hunden. Det är hennes helt och hållet inte hans längre! Då försvinner detta med sambo-tjafset- han har överlämnat hunden och har helt enkelt ingen rätt till den.
Dessutom står hon som ägare och kvittot är underskrivet av henne- så om man nu får för sig att ta hunden så skiter jag fullständigt i om hon ljuger om han delade kostnaden eller inte- what goes around comes around :devil:

hur har det gått är min fråga?

Han har genom ett muntligt avtal gett henne hunden.
Ja Det vill säga om allt är sant.Tyvärr så finns det människor som ljuger i samhället också.Ps.Jag anklagar ingen,men jag är en ifrågasättande människa.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 607
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka