fci,blandraser och agility

D

Dalmatinen

Hej!
Jo nu är jag i funderingar över fci. Fci är väl vilka raser som får tävla i landskapet och så eller? Isf. Får man inte tävla med oreggade hundar(blandraser) då eller i landskapet? Snälla berätta lite info om det. Och vad står fci för egentligen? Får inte t.ex. Dansk/svensk gårdshund tävla utomlands då eller? Snälla berätta lite fakta om detta för jag fattar ingenting:)

Sv: fci,blandraser och agility

FCI är den internationella kennelorganisationen och de har inget att göra med vem som får tävla i de olika grenarna. En blandras får tävla i landslaget i tex agility. Varför skulle inte DSG få tävla utomlands?
Och jag antar att du menar om de får tävla i landslaget?´Som sagt har FCI inget med det att göra utan det är andra bestämmelser.

Sv: fci,blandraser och agility

Eftersom det är FCI som sanktionerar agility-VM får bara hundar som är reggade enligt FCIs regler vara med där och således inte blandraser. DSG är väl godkänd inom FCI numera? Isf får de vara med.

Sen finns det ett öppet VM, WAO-World agility open där även blandraser får deltaga.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 829
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 133
Senast: valpköpare
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 006
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX