Fästingmedel/halsband under egen graviditet?

C

cafu

Någon som vet om det finns något fästingmedel el. fästinghalsband man vågar använda på sin hund om man själv är gravid?

Man umgås ju en hel del med sin hund och det är väl rätt starka gifter i både medlen och halsbanden....?

Sv: Fästingmedel/halsband under egen graviditet?

Ge hunden vitlök,lite varje dag om du inte vill ha medel. Annars är Scalibor väldigt bra men de är starkt och i vissa fall sägs de att hunden kan få nervproblem. Jag har haft det och har det utan problem men det kan vara bra att veta...

Sv: Fästingmedel/halsband under egen graviditet?

Kolla med en läkare. Visa henne/honom vad preparatet du tänker använda innehåller.

Man kan aldrig vara för försiktig, lycka till med bebisen!!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 044
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?