Fast/lös nosgrimma till shettis

Burza

Trådstartare
På båda mina körhuvudlag (med och utan skygglappar) är det fast nosgrimma som jag tycker blir lite klumpigt. Kanske för att jag har shetlandsponny.
Kan man sätta dit en vanlig engelsk? Utan "plutt" till achengrimma?
Skulle vilja köpa ett nytt utan skygglappar men med droppe på pannbandet, men de jag hittat (equilex) har också fast nosgrimma?

Sv: Fast/lös nosgrimma till shettis

Klart att det går att sätta dit en vanlig engelsk istället. Om det fungerar ihop med ditt pannband så nosgrimman ligger plats.
Bra ide förresten. jag har gått och irriterat mig på att nosgrimman på Nellys körhuvudlag sitter för högt. En remontgrimma skulle nog passa henne bättre. frågan är bara varman hittar en remont i ministorlek :crazy:

Sv: Fast/lös nosgrimma till shettis

Nu har jag börjat fundera varför man har fast nosgrimma på körhuvudlag?:confused:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London