Farmen 2015

Jag tycker att det värsta är med Jocke, hur han pratar om andra, tex Ylva, att det är något fel i huvudet, diagnoser mm.
Hur kan det vara så att en gammal knarkare får döma andra människor så elakt och sen sätta sig själv på en sån hög piedestal?
Dessutom en sån vidrig kvinnosyn!!
Hoppas någon ser till att han hamnar platt ner i en koblaja.

Alltså, varför hitta på att de tävlat mot "Niklas och Kajsa"? :confused:
om de inte hade blivit accepterade i gruppen hade jag kanske förstått det, för att få de andra att tro att de faktiskt kämpat sig in på farmen men nu... nu känns det bara som ett oerhört riskabelt sätt att kanske skapa lite oro i gruppen. Ser framför mig hur någon av deltagarna frågar Paolo i tinget om kämparna som Cornelia och André slog ut kommer komma in som utmanare och hur Paolo säger "vilka var det då?" eller nåt liknande.
Förövrigt tyckte jag lögnen var så genomskinlig att jag blev förvånad över att Ida gick på den, både C och A stakade sig ju hela tiden på sina förklaringar om grenar och C ville hela tiden sluta prata om det och lämna bordet, med ett leende på läpparna.

Jocke väljer det största hotet som förstekämpe dvs Örjan, hur tänkte han då?? Tror iof att Örjan är ett hot..men knappast det största.

Var det någon som hängde med på det där med välja kämpar??

Alltså, varför hitta på att de tävlat mot "Niklas och Kajsa"? :confused:
om de inte hade blivit accepterade i gruppen hade jag kanske förstått det, för att få de andra att tro att de faktiskt kämpat sig in på farmen men nu... nu känns det bara som ett oerhört riskabelt sätt att kanske skapa lite oro i gruppen. Ser framför mig hur någon av deltagarna frågar Paolo i tinget om kämparna som Cornelia och André slog ut kommer komma in som utmanare och hur Paolo säger "vilka var det då?" eller nåt liknande.
Förövrigt tyckte jag lögnen var så genomskinlig att jag blev förvånad över att Ida gick på den, både C och A stakade sig ju hela tiden på sina förklaringar om grenar och C ville hela tiden sluta prata om det och lämna bordet, med ett leende på läpparna.
Cornelia som är den pådrivande där, Andre hänger på.... Förstår inte heller syftet. Bara onödigt men som sagt kommer ihåg nu varför jag inte alls gillade Cornelia förra säsongen:cool:

Jag har inte följt den här säsongen alls, men igår upptäckte jag av en tillfällighet att Cornelia och André är tillbaka! Båda mina favoriter från förra året :banana:

Jag förstår inte heller hur de ursprungliga farmarna kan svälja Niklas-och-Kajsa-historien med hull och hår. Det är ju rätt uppenbart att de här två var med förra året, varför i hela friden skulle de då ställas mot två helt okända i en tvekamp, och ad är oddsen för att båda de gamla skulle vinna, i grenar som känns som "ren tur"? Om de åtminstone hade ljugit om att de ställts mot andra deltagare från tidigare säsonger, men det här? Det verkar ju inte vara en nyhet för någon att de var med förra året, menar jag? Sen känns det väl lite som att det är Cornelia som är den drivande, och att André inte riktigt var med på att det skulle dras upp. Båda var två av mina favoriter förra året, men nu har jag extremt svårt för Cornelia. André känns mer nere på jorden trots allt, och han var riktigt, riktigt bra förra året.

Fattar inte heller Jockes logik med att välja Örjan? Nu vet jag ju inte om Örjans dyslexi är allmänt känd på farmen, men är den det så är väl Örjan en drömmotståndare för Jocke, han vill ju inte heller ha husförhöret? Då är väl Björn värre i så fall, eller framför allt någon av kvinnorna som han "måste" möta i husförhöret? Jag tror det blir Björn som andrekämpe, om det fortsätter som "normalt" (det vill säga, inte kommer nya direktiv om utmanarna), jag tror inte han väljer en tjej för att han inte vill ha husförhöret, och Alex är nog fysiskt starkare.

Tror ni inte att Jocke valde Örjan för att Örjan ska slå ut björn eller Alex. Tror han ser dem som ett större hot, men Jocke har ju gått i Alians med Alex och Björn, och kan då inte utse dem som förste kämpar.

Jag hoppas att Björn, Jocke och Cornelia får packa sina väskor och lämna farmen på söndag.

Tror ni inte att Jocke valde Örjan för att Örjan ska slå ut björn eller Alex. Tror han ser dem som ett större hot, men Jocke har ju gått i Alians med Alex och Björn, och kan då inte utse dem som förste kämpar.

Jag hoppas att Björn, Jocke och Cornelia får packa sina väskor och lämna farmen på söndag.
Allians med Björn? Var det inte med Amanda och Alex bara?

Jag började kolla på farmen 2001 nu på play och jag blir helt paff. Bara gnäll över elaka gamlingar och gamlingarna gnäller över ynglingar. Alltså, vad ÄR detta? Ja okej, nivån är inte hög nu heller men jag retar ihjäl mig på gamla farmarna. Plus att programmet är hel kass uppstyrt vad jag sett hittills av säsongen där. "Vi vet inte riktigt hur vi ska göra men vi provar lite såhär"?

Jag började kolla på farmen 2001 nu på play och jag blir helt paff. Bara gnäll över elaka gamlingar och gamlingarna gnäller över ynglingar. Alltså, vad ÄR detta? Ja okej, nivån är inte hög nu heller men jag retar ihjäl mig på gamla farmarna. Plus att programmet är hel kass uppstyrt vad jag sett hittills av säsongen där. "Vi vet inte riktigt hur vi ska göra men vi provar lite såhär"?

Håller med!
Jag är på avsnitt 41 nu och själva programiden är helt klart utvecklad mycket mer nu.
Värst tror jag att Hasse är....alla pauser mellan orden när han pratar, såååå segt!

Jag gillade också Cornelia förra året. Men inte nu, pinsamt! Tror det riskerar att smälla tillbaka på henne med allt ljug. Men jag hoppas att hon inte vinner.

Håller med!
Jag är på avsnitt 41 nu och själva programiden är helt klart utvecklad mycket mer nu.
Värst tror jag att Hasse är....alla pauser mellan orden när han pratar, såååå segt!
Ja det är stor skillnad. Särskilt på det där "uuuuhuuuu de gamla är så elaka hela tiden!" och nästa stund "ja de där ungdomarna de tror att de är på kollo och sover hela dagarna. När jag var liten vaknade man när solen gick upp!".

Jag gillade också Cornelia förra året. Men inte nu, pinsamt! Tror det riskerar att smälla tillbaka på henne med allt ljug. Men jag hoppas att hon inte vinner.
Hon känns lite som "kan-vet-bäst". Att farmarna varit där i ganska många veckor nu verkar hon inte riktigt fatta. De har nog en rätt bred kunskap idag de med.

Hon känns lite som "kan-vet-bäst". Att farmarna varit där i ganska många veckor nu verkar hon inte riktigt fatta. De har nog en rätt bred kunskap idag de med.

Precis. Hade hon och André kommit in i början, när alla var helt gröna, hade det ju varit en annan sak. Men typ Amanda känns ju som att hon kunde en hel del redan från början, så frågan är om inte hon är bättre än Cornelia i nuläget? Just eftersom Cornelia själv blev så arg förra året för att det kom in utmanare kan man ju tycka att hon kan vara lite ödmjuk (André känns ändå bättre där, han sa ju till och med att han förstår deras frustration), men nej då.

Jag hoppas i alla fall att Örjan väljer Björn som andrekämpe och att Björn åker all världens väg. Det tråkiga är väl bara att det blir ytterligare en vecka med Jocke som storbonde då. Sen är ju frågan vad som ska hända på tinget, tror ni att det blir något liknande som förra året då när André och Mats åkte ut? Att när den "vanliga" tvekampen är över så ska André/Cornelia kämpa mot någon? Eller ska samtliga farmare bestämma vem som ska kämpa då? Bara Jocke? Kan Jocke bli vald? Mystiken tätnar... :p

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 214
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka