Farmen 2015

Intriger, jättegärna! Men det Fikri sysslade med främst mot Sandra var ren mobbing i mina ögon och det däremot klarar iaf jag mig väldigt bra utan att kolla på på tv.

Hoppas dock att både André och Cornelia åker ut, jag ser hellre Ida eller möjligtvis Amanda som vinnare i slutändan. Känns inte alls rätt att de ska kunna komma in pigga och glada efter halva tiden. Det ska dock erkännas att jag är smått nyfiken på vad som hänt om Rose-Marie varit kvar... :p

Jag har inte ens något minne av Fikri, kopplar inte namnet till någon särskild så så hemsk kan han väl inte varit? Eller så har jag förträngt honom..

Jag tror det blir spännande med nya utmanarna, de kan ju dessutom livet sedan innan så har nog en chans att hålla sig kvar!

Tycker synd om Örjan som varit blåögd nog att berätta för Sylvia att han är dyslektiker. Hon lär ju utnyttja det och han är ju så snäll! Vill ha kvar honom!
Han satte Sören till att tälja 100 grillpinnar och så någon tant till att räkna hur många gånger korna gick in i vindskyddet. Själv glassade han mest från dag 1.

Jag såg inte Farmen förra året så jag har ingen koll på utmanarna, men tycker spontant att det känns lite tråkigt att de kommer in och av det lilla vi fick se av dem nu fick mig inte att tycka att de verkar vara särskilt roliga eller spännande att följa. Jag hoppas att jag har fel eller att de åker ut snabbt.

Nej, precis, först tänkte jag att hon drog till med kräftskivan för att hon ville hålla det hemligt om att skriva hem (och att alla skulle bli så glada för att få skriva hem att de struntade i den uteblivna kräftskivan), men nu är det ju rätt uppenbart att de vet om breven. :confused: Å andra sidan hörde jag aldrig att hon berättade för de andra om breven heller, så klippte de bort det kan de ju även ha klippt bort när Gutta pratade om kräftskivan. Med tanke på hur farmarna har reagerat på lögner hittills, och eftersom de just nu sitter mitt uppe i soppan med Sylvia, hade jag inte vågat chansa om jag var som Ida och dra till med en lögn.

Vem tror ni som andrekämpe? Att det blir en man tror jag är 90 % säkert, såvida hon inte vill åka hem på riktigt den här gången, för då väljer hon Amanda. Men det tror jag egentligen inte. Det är nog bara Björn som ligger bra till för att slippa, honom verkar hon ju någonstans gilla, och jag tror hon är lite för rädd för Örjans kunskaper för att ta honom, men det kan lika väl bli så också. Sylvia verkar inte riktigt förstå sina egna begränsningar alla gånger, så hon kan nog ta vem som helst, även om Jocke känns mest given just nu.
Tror hon tar Jocke. Örjan har iof avslöjat att han har dyslexi och enligt honom själv inte kan plugga på bondepraktikan i samma takt som de andra, ska man tro det (Örjan verkar ärlig) eller är det ett taktiskt drag av honom? Iaf så kan han också ligga pyrt till. Amanda tror jag absolut inte hon tar inte heller Ylva (tror att Ylva slår henne i husförhöret), Björn vet hon inte var hon har (det vet ingen. Börjar tro att Björn kommer ta hem alltihop fast nu hejjar jag på Andre nu när han och Cornelia kommer tillbaka :D

Det håller jag verkligen med om. Skönt att inte han kom! :D Visst skulle det kanske bli mer underhållning med konflikter etc, men när han var med tyckte jag att han gick för långt...
Men vad tycker ni om de två som kom nu? Hoppas ni att någon av dem vinner eller att de åker ut? Själv vill jag faktiskt att de åker ut igen. Känns lite surt för de andra farmarna att de får komma in nu i tävlingen, medans de andra har slitit.
Andre är helt klart en favorit. Han slet ju en hel sommar tidigare så hur man vrider på det så är han en värdig farmare :D

Aha, då är jag snurrig :p minns att jag hatade människan och ville kräkas på honom i alla fall :p

Typ så var min reaktion på den mannen också. Eller rättare sagt, båda ovanstående män. När det gäller just Fikri tror jag (och hoppas!) och det var ett spel från hans sida, och att han inte är sån i verkligheten, men det är ändå ingen ursäkt för att bete sig som han gjorde mot vissa av deltagarna. Tur att det inte var han som kom tillbaka, då hade jag nog kräkts på honom på riktigt. :p

Oh, varför i hela friden började jag kolla på den där fikri? Ooooooohhh vad jag retar mig på folk som inte har nog jävla respekt att lyssna klart på den som talar. Nu blev jag ju arg.

Och ring har han på fingret med. Hans partner måste ju ha skämts ihjäl av att se detta...

Oh, varför i hela friden började jag kolla på den där fikri? Ooooooohhh vad jag retar mig på folk som inte har nog jävla respekt att lyssna klart på den som talar. Nu blev jag ju arg.

Och ring har han på fingret med. Hans partner måste ju ha skämts ihjäl av att se detta...

Gaaah Fikri får det liksom att krypa i mig...Tur man inte var där!

Jag vet inte riktigt, det beror nog på om hon vill röra om lite. Jag kan tänka mig att Jocke stod henne närmast för tillfället. Samtidigt har Ida gjort bra ifrån sig men det är ju läge för lite "maktskifte". Ylva lär göra en smet men samtidigt, " tiderna förändras"... Ja jag vet faktiskt inte alls. Jag hoppas på någon helt ny.

Rätt kul match, jag skrattade högt där. Och vad sur hon blev, tanten :p tyckte det var rätt åt henne!

Hejdå Sylvia! Skönt att utmanarna kommer nästa vecka, dramat lär ju inte utebli trots att Sylvia lämnade iallafall. :D

Tycker fortfarande att Ylva är skön och charmig på ett lite udda sätt. Synd att många verkar börja vända sig emot henne. Men hon kan säkert vara påfrestande att bo och leva ihop med. Tycker ändå det vore trist om hon rök.

Jättetrött på Jocke, han verkar dryg och bitter för det mesta. Hoppas Sylvia inte väljer honom till storbonde.

Jocke är jag så trött på, dålig hand med djuren, lättmanipulerad (Sylvia spelade honom lätt) och gnällig och självgod:banghead:

Jag tror hon lovat antingen Ylva eller Jocke att bli storbonde och väljer någon av dem. Alltså hon lovat Jocke men väljer Ylva eller tvärtom.

Ska bli kul nu när utmanarna kommer tillbaka:D

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 211
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka