Farmen 2015

Det kommer hända i dagens avsnitt, visades på förhandstitten igår. :)

Alltså, är det bara jag som har missat att Gutta sa att de skulle få ha kräftskiva, eller är det något Ida har hittat på? Det är mycket möjligt att jag lyckades missa det, för de jag tittar på farmen tillsammans med är sällan tysta under programmet, men det enda jag hörde om en belöning var att de skulle få skriva ett brev hem? :confused:
jag tänkte samma när hon sa kräftskiva :confused: men det kan ju ha varit bortklippt

Det kommer hända i dagens avsnitt, visades på förhandstitten igår. :)

Alltså, är det bara jag som har missat att Gutta sa att de skulle få ha kräftskiva, eller är det något Ida har hittat på? Det är mycket möjligt att jag lyckades missa det, för de jag tittar på farmen tillsammans med är sällan tysta under programmet, men det enda jag hörde om en belöning var att de skulle få skriva ett brev hem? :confused:

Nej jag hörde inte heller något om en kräftskiva, vet inte om det var något Ida hittade på eller om de bara klippte bort att han sade det. Annars är det ju en dålig sak att ljuga om, bland annat Jocke lär ju bli rätt förbannade om det skulle visa sig att det inte stämmer.

Jag har också undrat över kräftskivan. Sen tänkte jag att det kanske är en slutsats hon dragit iom brevet. Brukar det vara kräftskiva när familjen kommer och hälsar på?

Nej, precis, först tänkte jag att hon drog till med kräftskivan för att hon ville hålla det hemligt om att skriva hem (och att alla skulle bli så glada för att få skriva hem att de struntade i den uteblivna kräftskivan), men nu är det ju rätt uppenbart att de vet om breven. :confused: Å andra sidan hörde jag aldrig att hon berättade för de andra om breven heller, så klippte de bort det kan de ju även ha klippt bort när Gutta pratade om kräftskivan. Med tanke på hur farmarna har reagerat på lögner hittills, och eftersom de just nu sitter mitt uppe i soppan med Sylvia, hade jag inte vågat chansa om jag var som Ida och dra till med en lögn.

Vem tror ni som andrekämpe? Att det blir en man tror jag är 90 % säkert, såvida hon inte vill åka hem på riktigt den här gången, för då väljer hon Amanda. Men det tror jag egentligen inte. Det är nog bara Björn som ligger bra till för att slippa, honom verkar hon ju någonstans gilla, och jag tror hon är lite för rädd för Örjans kunskaper för att ta honom, men det kan lika väl bli så också. Sylvia verkar inte riktigt förstå sina egna begränsningar alla gånger, så hon kan nog ta vem som helst, även om Jocke känns mest given just nu.

Nej, precis, först tänkte jag att hon drog till med kräftskivan för att hon ville hålla det hemligt om att skriva hem (och att alla skulle bli så glada för att få skriva hem att de struntade i den uteblivna kräftskivan), men nu är det ju rätt uppenbart att de vet om breven. :confused: Å andra sidan hörde jag aldrig att hon berättade för de andra om breven heller, så klippte de bort det kan de ju även ha klippt bort när Gutta pratade om kräftskivan. Med tanke på hur farmarna har reagerat på lögner hittills, och eftersom de just nu sitter mitt uppe i soppan med Sylvia, hade jag inte vågat chansa om jag var som Ida och dra till med en lögn.

Vem tror ni som andrekämpe? Att det blir en man tror jag är 90 % säkert, såvida hon inte vill åka hem på riktigt den här gången, för då väljer hon Amanda. Men det tror jag egentligen inte. Det är nog bara Björn som ligger bra till för att slippa, honom verkar hon ju någonstans gilla, och jag tror hon är lite för rädd för Örjans kunskaper för att ta honom, men det kan lika väl bli så också. Sylvia verkar inte riktigt förstå sina egna begränsningar alla gånger, så hon kan nog ta vem som helst, även om Jocke känns mest given just nu.

Jag tror också att Jocke ligger sämst till, nu vet hon ju dessutom att han inte har pluggat så mycket så hon lär ju ha ett övertag i husförhöret. Det är nog bra för Sylvia att hon kan välja på killarna också, annars hade hon nog så gott som säkert varit ute ( lite beroende på hur mycket Ylva har pluggat).

Jocke gjorde en sån jäkla tabbe när han berättade om sina icke existerande kunskaper i husförhöret. Jag hoppas att han är snabb på att ta in informationen då jag hellre har honom kvar än den där Sylvia. Jocke är också väldigt speciell, han eller Ylva ligger nog på min nästa lista över att önska ut. Jag gillar inte hans stil mot kvinnorna. Verkar vara ett väldigt förlegat tänk han har.

Björn har också rätt taskig attityd mot kvinnorna, nästan värre än Jocke. Men den här veckan hoppas jag verkligen Sylvia åker ut, jag tycker verkligen hon är hemsk. Hon är dessutom väldigt kaxig för att redan ha åkt ut en gång, det var ju liksom bara tur att hon fick en andra chans, hade hon åkt andra veckan istället för första hade hon redan varit hemma.

Björn har också rätt taskig attityd mot kvinnorna, nästan värre än Jocke. Men den här veckan hoppas jag verkligen Sylvia åker ut, jag tycker verkligen hon är hemsk. Hon är dessutom väldigt kaxig för att redan ha åkt ut en gång, det var ju liksom bara tur att hon fick en andra chans, hade hon åkt andra veckan istället för första hade hon redan varit hemma.

Jag tycker att Björn verkar ha betydligt sämre kvinnosyn än Jocke som mest verkar tycka att han är lite bättre än alla andra eftersom han anser att han jobbar hårdare än dem. Håller med om att Sylvia borde åka ut den här veckan.

Själv tycker jag att det är lite trist att det inte var Fikri...
Han kanske skulle ha satt fart på intrigerna lite, det är ju därför man tittar, eller?
Iår tyckte jag dock att Tv4-produktionen gick över gränsen helt, till vilka man väljer ut.
Tänker på ADHD/borderline/aggressioner...

Fy fan vad glad jag är över att Fikri inte gjorde comeback som det verkade som först :nailbiting::D
Det håller jag verkligen med om. Skönt att inte han kom! :D Visst skulle det kanske bli mer underhållning med konflikter etc, men när han var med tyckte jag att han gick för långt...
Men vad tycker ni om de två som kom nu? Hoppas ni att någon av dem vinner eller att de åker ut? Själv vill jag faktiskt att de åker ut igen. Känns lite surt för de andra farmarna att de får komma in nu i tävlingen, medans de andra har slitit.

Jag har inte ens något minne av Fikri, kopplar inte namnet till någon särskild så så hemsk kan han väl inte varit? Eller så har jag förträngt honom..

Jag tror det blir spännande med nya utmanarna, de kan ju dessutom livet sedan innan så har nog en chans att hålla sig kvar!

Tycker synd om Örjan som varit blåögd nog att berätta för Sylvia att han är dyslektiker. Hon lär ju utnyttja det och han är ju så snäll! Vill ha kvar honom!

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka