Nej, precis, först tänkte jag att hon drog till med kräftskivan för att hon ville hålla det hemligt om att skriva hem (och att alla skulle bli så glada för att få skriva hem att de struntade i den uteblivna kräftskivan), men nu är det ju rätt uppenbart att de vet om breven.
Å andra sidan hörde jag aldrig att hon berättade för de andra om breven heller, så klippte de bort det kan de ju även ha klippt bort när Gutta pratade om kräftskivan. Med tanke på hur farmarna har reagerat på lögner hittills, och eftersom de just nu sitter mitt uppe i soppan med Sylvia, hade jag inte vågat chansa om jag var som Ida och dra till med en lögn.
Vem tror ni som andrekämpe? Att det blir en man tror jag är 90 % säkert, såvida hon inte vill åka hem på riktigt den här gången, för då väljer hon Amanda. Men det tror jag egentligen inte. Det är nog bara Björn som ligger bra till för att slippa, honom verkar hon ju någonstans gilla, och jag tror hon är lite för rädd för Örjans kunskaper för att ta honom, men det kan lika väl bli så också. Sylvia verkar inte riktigt förstå sina egna begränsningar alla gånger, så hon kan nog ta vem som helst, även om Jocke känns mest given just nu.