Farmen 2015

Vem vinner hela baletten då? Har ni några gissningar nu när vi börjar känna personerna. Vem är mest lämpad att sköta hela farmen?
Amanda är bra med djuren så jag tycker och tror hon vinner! På andra plats Ida eventuellt Alex men Alex är så anonym, känns inte som man vet något om honom överhuvudtaget. Han är glad iaf, ler jämt:D

Jag vill även inflika att det absolut inte gör mig något om Ida, Örjan och eventuellt Alex (eventuellt av samma anledning som någon skrev ovan, att han känns lite anonym) vinner, men jag tror nog det i slutänden antingen blir Amanda eller Jocke.

Hahaha Örjan i dagens ting..... :o:DO_o Gud vad han svamlade när misstaget uppdagades! Och sen rättade han inte ens till det? Var ju censurerat genom hela tinget! Haha.

Tycker Sylvia spelar spelet mot sig själv, hennes drag känns inte så genomtänkta alla gånger. Hon vill skapa drama och luras, men det tar nog henne inte till vinst i slutändan tror jag. Hon håller på och skjuter sig själv i foten med all taktik. Hoppas hon hänger kvar ett tag till, det är ju oundvikligen rätt underhållande! :D

Tycker Ida varit en bra storbonde, bra ledaregenskaper i den kvinnan! Hoppas hon går långt! :up: Och Jocke verkade allt lite svartsjuk när hon fick beröm.. ;)

Sylvia är så taktisk så det kommer i slutändan bli pannkaka av allt som ovanstående talare skriver. Det är ok "att spela spelet" men hon överdriver och känns inte "genuin". Jag tror hon kommer bli outhärdlig nu när hon vunnit...
Sen får vi se hur det blir på farmen nu när alla är lite småsura för att hon lurat alla att hon ville hem....

vem tror ni blir storbonde?

Jag fick känslan att det blir Sylvia. Men hoppas på Ida eller Örjan.

Måste de bli storbonde eller kan de avstå? Vet u att Alex inte vill vara storbonde.

Jag tror som ovanstående talare att Sylvia försöker vara taktisk och smart, men skjuter sig själv i foten.
Nu har hon:
1) Lurat alla att tro att hon vill åka hem, och dessutom skickat hem Fanny när alla trodde hon skulle välja Amanda, vilket gör att alla är skitsura på henne.
2) Spelat ut sitt kort om hur bra hon är i sågen redan nu, nu lär ju ingen av de återstående kvinnorna välja sågen mot henne igen. Ylva kommer ta husförhöret, och både Amanda och Ida är starkare i grinden än Sylvia.
3) Helt missat att det är ett socialt spel också, och att det kanske är lite för tidigt för att bete sig som ett rövhål, om man vill klara sig kvar länge i tävlingen.

För min del får gärna vem som helst bli storbonde den här veckan, bara det inte blir Sylvia, och bara den som blir storbonde väljer henne till förstekämpe igen. Alex vill ju inte vara, enligt egen utsago, men det hade varit kul att se honom i den rollen just för att han ibland fortfarande känns lite anonym. Hon kanske chockar och väljer Ylva?

Jag tycker det skulle vara lite kul om Alex blir vald till storbonde, så han får vara lite mindre anonym och träda fram lite mer. Alternativt se Björn eller Örjan som storbonde. Ylva som storbonde igen orkar jag inte se:banghead:. Blir Jocke storbonde lär ju Ylva förlora sin kökstjänst...:D

Jahaja, då har Sylvia i dagens läge spelat ut "kan inte såga"-kortet. Har hon nåt mer att komma med? Extrem benstyrka i stickorna till ben?

Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite tramsigt att alla är sura på Sylvia för att hon inte la sig och för att hon har ljugit. Vad tror dom att dom är på kollo eller?

Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite tramsigt att alla är sura på Sylvia för att hon inte la sig och för att hon har ljugit. Vad tror dom att dom är på kollo eller?

Jag kan förstå om Ida är lite sur. Faktiskt. Sylvia snackade ju in sig rejält för att bli vald, och det kanske inte alls var Sylvia som Ida hade valt annars? Säg att Ida hade velat skicka ut Amanda, som är det största kvinnliga hotet mot henne själv, och då en gång när hon själv inte riskerar att ställas mot Amanda. Då hade det varit ett gyllene tillfälle att göra det när hon var storbonde.

De andra är nog mest sura för att Fanny fick åka hem. De tycker synd om Fanny och har dåligt samvete för att det var så många som sa och trodde att Sylvia var värdelös och att hon ändå skulle lägga sig. Sen var väl inte Sylvia direkt överst på någons popularitetslista redan innan. Det känns lite som att Sylvia paktar/taktikar alldeles för mycket, medan de andra inte gör det alls, och då blir kontrasterna rätt stora.

Håller med er om att Sylvia spelar ut sig själv, hon spelade ut de kort hon hade för att få ut Fanny? Fanny verkar supergullig men knappast kandidat till att vinna Farmen så förstår inte varför Sylvia satsade så mycket på att få ut henne.

Jag tror att Ida blir storbonde igen.

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka