Farmen 2015

Glasbiten i maten var ju ändå rätt otäckt.... Ylva själv såg frågande ut, men har hon ingen koll alls när hon lagar mat? Men hygienen är ju värst, koka gröt i gamla kastrullen som är full av flugor, fy jag skulle inte klara att äta hennes mat:crazy:

har funderat lite på vad Amanda menade när hon pratade om svartsjuka. Hon sa något om att Alex skulle säga något så hon slapp framstå illa. Men är det något mer än vänskap mellan Amanda och Alex?

har funderat lite på vad Amanda menade när hon pratade om svartsjuka. Hon sa något om att Alex skulle säga något så hon slapp framstå illa. Men är det något mer än vänskap mellan Amanda och Alex?
Jag börjar fundera på om det är ömsesidigt. Det ser ju inte riktigt så ut men det är väl möjligt? Läste någon artikel om det hela och då verkar det som om det gick mer åt båda håll iofs.

Jag tror inte att det finns en chans att hon väljer Amanda, snarare Fanny eller Ylva. Tror att Sylvia sa det bara för att Ida skulle välja henne som förstakämpe. Men om hon nu har jobbat så hårt på att få folk att tro att hon är dålig på att såga känns det lite bortkastat att spela ut det kortet redan nu?

Tycker Sylvia är lite rolig faktiskt. Skulle vara synd om hon åkte ut redan. :D Hoppas hon tar ut Fanny istället, hon tillför ju inte så mycket. Ylva får inte heller åka ännu, störtskön tant! Nästa vecka kan dom ju börja ta ut männen, dom har ju varit skonade ganska många veckor nu.

Ja Ylva är ju underhållande :D Men varför är hon kvar i köket när alla tycker hon snuskar m maten?
För att förmodligen skulle det smaka snusk om nån annan lagade maten ;) (eller så skulle alla måltider bli gröt)
Haha, nä men säkert får hon vara kvar i köket för att det skulle bli "kaos" att sätta henne någon annanstans och sen ÄR hon ju faktiskt duktig på att få ihop god mat (enligt de andra deltagarna) med de få råvaror/ingredienser de har att hushålla med... så de har väl insett att köket är bästa platsen för Ylva, trots att hon snuskar med maten.

Ang Ida o att RM lagt sig så tror jag inte ett dugg på det
Ida är en luring och hon är väl tennisspelare och då är man nog inte otränad o svag

Jag förstår inte riktigt hur Sylvia resonerar, faktiskt? Om hon nu är så duktig på att såga som hon själv vill få det till (har jag lite svårt att tro på, dock), varför tjata till sig att få bli förstekämpe? Vilken av de andra tjejerna Ida än hade valt, så tror jag Sylvia hade blivit andrekämpe, och då hade hon ju fått välja gren? Nu är det ju ingenting som säger att hon kommer få tävla i sågen? Personligen tror jag inte hon tar Amanda, det känns bara som ett rävspel, men Amanda lär ju välja styrka (och där åker Sylvia direkt mot henne), och Ylva lär ju definitivt välja husförhöret. Jag tror dessutom att Ylva spelar lite på det här med sin virrighet och att hon inget kan, hon kan nog mer än hon låtsas om. Hon kan definitivt bli farlig i husförhöret. Det är i så fall Fanny, men Fanny ser ut att vara starkare än Sylvia, och jag tror Fanny har pluggat bättre på bondepraktikan också. Sylvia litar lite för mycket på att hon kan gå långt på att vara taktisk.

Jag tror inte att det finns en chans att hon väljer Amanda, snarare Fanny eller Ylva. Tror att Sylvia sa det bara för att Ida skulle välja henne som förstakämpe. Men om hon nu har jobbat så hårt på att få folk att tro att hon är dålig på att såga känns det lite bortkastat att spela ut det kortet redan nu?
Varför vill hon bli vald som förstekämpe, det är ju det absolut sämsta egentligen, bättre att få välja gren än motståndare med de som är kvar eller är hon paniskt rädd att möta Amanda egentligen?

Jag tror det finns tre anledningar
1. hon vill åka hem
2, hon vill ha ut Ylva, rent i köket. Men framförallt om Ylva åker ut kommer alla rytiner på farmen rubbas. Andra kommer behöva vara i köket, där ingen verkar vila vara. Hon vill röra om lite. Tänk er Jocke i köket, eller Björn.
3. Hon ser Amanda som ett stort hot, bättre slå ut henne nu än sen.

Tror inte hon väljer Fanny, ser henne inte som ett hot så sparar henne till senare.

Om man ser på förhandstitten från igår så tror jag inte det blir husförhöret, och där försvann nog Ylva som min kandidat också. Förra veckan när Ida skulle välja sa ju Ylva att om hon blev vald skulle hon ta husförhöret, och jag tror inte Paolo gastar så om det är en teoretisk gren? Frågan är då om hon tar Fanny för att hon tror att hon har en större chans mot henne, om hon tar Amanda för att hon faktiskt vill åka hem, eller om hon tar Amanda för att hon har fått hybris och inte fattar sina egna begränsningar? :angel:

Vem vinner hela baletten då? Har ni några gissningar nu när vi börjar känna personerna. Vem är mest lämpad att sköta hela farmen?

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII

Omröstningar