Farmen 2015

Kul med Ida som storbonde, tror att hon kan göra ett bra jobb! Funderade över Jocke som ville göra något lätt den här veckan och sedan väljer att slå en hel äng med lie O_o Tyckte jag lät som det absolut tyngsta han hade att välja på.
Eller hur, det sa jag också. Att snickra lite är ju knappast speciellt jobbigt jämfört med att slå och ta upp hö. :banghead::D
Dessutom gnäller han om att ingen annan snickrar, nå det kan ju bero på att han och Björn inte låter nån annan ens prova. Få se om dom kan låta bli att lägga sig i.

Eller hur, det sa jag också. Att snickra lite är ju knappast speciellt jobbigt jämfört med att slå och ta upp hö. :banghead::D
Dessutom gnäller han om att ingen annan snickrar, nå det kan ju bero på att han och Björn inte låter nån annan ens prova. Få se om dom kan låta bli att lägga sig i.

Nej men precis, de tar självmant på sig en massa jobb och ansvar och gnäller sedan över att de måste göra allt. Egentligen tror jag att de trivs ganska bra med situationen de har satt sig i där de kan se sig själva som lite bättre än alla andra.

Vilken tur jag inte kom med förra året! Fast det hade varit kul med all den kunskap jag bär på. Antar jag hade blivit hatad eller nåt.
I alla fall så skrattade jag gott när de tyckte gå med lie och slå en åker var lätt arbete. Fast det är ju klart, beror ju även på om man kan det eller ej. Kan ju se ganska illa ut om det är någon som inte kan hantera en lie!

Vilken tur jag inte kom med förra året! Fast det hade varit kul med all den kunskap jag bär på. Antar jag hade blivit hatad eller nåt.
I alla fall så skrattade jag gott när de tyckte gå med lie och slå en åker var lätt arbete. Fast det är ju klart, beror ju även på om man kan det eller ej. Kan ju se ganska illa ut om det är någon som inte kan hantera en lie!

Sökte du? Hur långt kom du i processen?

Jag tänker ibland att det hade varit kul att vara med. Men utan tv-kameror och jobbiga människor och gärna med rinnande vatten :angel:

Jag tror att Jocke och Björn är lite som såna där människor man träffat på i stallet genom åren. De tar glatt på sig allting och ska minsann göra allt själva, och det är självklart att de ska ha utsläppet nyårsdagens morgon och sena kvällsfodringen julaftonskväll. För att sen martyrtjura och gnälla för att ingen annan någonsin hjälper till, och varför ska alltid jag behöva ta alla obekväma stallpass... Tja, kanske för att du skrev upp dig på listan redan i oktober, då är det liksom ingen annan som gör det, eftersom där redan står ett namn (såvida man nu inte ska vara fler än en på det passet).

Jag tycker grabbarna är bra. Men, som sagt, det går inte riktigt att klaga på att alla andra inte hjälper till när de inte får bli insläppta.

Jag tror att Jocke och Björn är lite som såna där människor man träffat på i stallet genom åren. De tar glatt på sig allting och ska minsann göra allt själva, och det är självklart att de ska ha utsläppet nyårsdagens morgon och sena kvällsfodringen julaftonskväll. För att sen martyrtjura och gnälla för att ingen annan någonsin hjälper till, och varför ska alltid jag behöva ta alla obekväma stallpass... Tja, kanske för att du skrev upp dig på listan redan i oktober, då är det liksom ingen annan som gör det, eftersom där redan står ett namn (såvida man nu inte ska vara fler än en på det passet).

Jag tycker grabbarna är bra. Men, som sagt, det går inte riktigt att klaga på att alla andra inte hjälper till när de inte får bli insläppta.

haha jag känner igen det där!

Men vem blir förstekämpe nu då tror ni? Jag hoppas på Syltan! Ylva vore trevligt att ha ut så man slipper få igång kräkreflexerna när hon lagar mat...:cool:
Ylva är verkligen smart: Citat: "Jag har inte ens plöjt igenom bondepraktikan, som alla tror jag kan, alla ska inte veta allt i det här rävspelet" Nä fast om hon nu ändå är i köket, varför inte läsa på, ett bra sätt att stanna kvar liksom:banghead:

Men vem blir förstekämpe nu då tror ni? Jag hoppas på Syltan! Ylva vore trevligt att ha ut så man slipper få igång kräkreflexerna när hon lagar mat...:cool:
Ylva är verkligen smart: Citat: "Jag har inte ens plöjt igenom bondepraktikan, som alla tror jag kan, alla ska inte veta allt i det här rävspelet" Nä fast om hon nu ändå är i köket, varför inte läsa på, ett bra sätt att stanna kvar liksom:banghead:

Jadu... Denna gång är det ingen som känns självklar... Det kan ju likväl vara så att hon väljer en kille.... Näe, ingen känns självklar. Men kan hoppas på Jocke, han är så full av sig själv och behöver komma ner på jorden :p

Det blir nog inte den fd torparen Örjan i alla fall :) Tror att Sylvan kan ligga risigt till...

Jadu... Denna gång är det ingen som känns självklar... Det kan ju likväl vara så att hon väljer en kille.... Näe, ingen känns självklar. Men kan hoppas på Jocke, han är så full av sig själv och behöver komma ner på jorden :p
Fast jag gillar Jocke, och förstår honom till viss del, vissa (Fanny till exempel) gör alldeles för lite så det blir nog rätt irriterande i längden men jo ibland är han lite smådryg:D
Björn är han filosofiskt lagd?:cool:

Det känns som att det kan bli precis vem som helst som förstekämpe. Jag tror nog inte riktigt på någon av killarna, för vem hon än väljer av de "gamla" farmarna kommer ju den personen i så fall välja Örjan som andrekämpe, och det tror jag inte riktigt Ida vill riskera så här tidigt? Hon verkar ju även komma bra överens med Alex, så jag tror nog mer på en kvinnlig förstekämpe.

Fanny tror jag inte att hon tar av den enkla anledningen att Fanny inte är ett hot mot henne själv. Ida är bättre rustad för att ta Fanny oavsett gren. Det kan bli Ylva, på grund av de andras klagomål om äcklerierna i köket och för att alla känner sig hotade av att de tror att Ylva är bra på bondepraktikan, det kan bli Sylvia för att hon är falsk och det kan bli Amanda, för att hon är det största hotet mot Ida personligen. Om hon går på taktik väljer hon Amanda, om hon går på det sociala livet på farmen är det nog lite hugget som stucket om det blir Ylva eller Sylvia.

(Bara för det kommer hon säkert välja en kille. :p)

Jag tror att det blir Amanda, Ylva eller kanske Sylvia som blir vald till förstakämpe. Hon borde kanske välja Amanda, hon lär ju vara det största hotet mot henne, åtminstone bland tjejerna. Tycker att Björn har en rätt tråkig attityd mot kvinnor så för mig hade han gärna fått åka ut nu, visst jobbar han men vet inte om han bidrar med så mycket kunskap att han skulle bli saknad, känns som att Jocke skulle kunna täcka upp det rätt bra.

Så blev det Sylvia som är en "taktiker" jag tycker bara hon överdriver, att hon orkar hålla på??
Jag hoppas att Amanda tar henne, tror Amanda klarar henne i vilken gren som helst, men hoppas hon tar grinden där borde hon ha störst chans.
Vad lugnt det kommer bli på farmen om Sylvia åker, vem ska då intrigera? Iof kanske det blir bråk om Ylvas matlagning:cool:

Kanske slutar med att alla på farmen drabbas av matförgiftning pga Ylvas matlagning eller hygien i köket? :p
Hoppas att Sylvia blir den som får åka hem. Även Fanny vill jag ha bort. Tycker inte hon hjälper till med särskilt mycket.

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka