Farmen 2015

Någon mer som tycker Ylva är "lite" äcklig i köket... Jag skulle inte vilja äta hennes mat, människan kan ju inte hålla rent... och maskarna i köttet, och där sitter hon och tar en tugga av en annan köttbit:crazy:

Någon mer som tycker Ylva är "lite" äcklig i köket... Jag skulle inte vilja äta hennes mat, människan kan ju inte hålla rent... och maskarna i köttet, och där sitter hon och tar en tugga av en annan köttbit:crazy:

Kliniskt rent som Sylvia säger, det går nog inte i det huset. Men jag tycker absolut att det ser äckligt ut när Ylva äter kött och sen kryllar det fram likmaskar ....!! Men bilden senare, när de visar köksbordet och alla tallrikar framme, överdrivet. De har kanske precis ätit och inte hunnit plocka av.

Ang R-M, hon blir bara läskigare och läskigare! Jag hoppas med hon blir utplockad, för allas skull!

Ja den där R-M börjar göra det hela till någon slags thriller. Det är väl bara en tidsfråga innan det smäller som det känns nu. Det verkar inte ett dugg säkert för de andra deltagarna att vara där med en sån person närvarande. Att hon inte skäms för sitt beteende.. Hade min partner betett sig sådär i tv hade hans väskor allra troligast stått packade när han kom hem igen. Hualigen! Hade skämts ihjäl!

Ja den där R-M börjar göra det hela till någon slags thriller. Det är väl bara en tidsfråga innan det smäller som det känns nu. Det verkar inte ett dugg säkert för de andra deltagarna att vara där med en sån person närvarande. Att hon inte skäms för sitt beteende.. Hade min partner betett sig sådär i tv hade hans väskor allra troligast stått packade när han kom hem igen. Hualigen! Hade skämts ihjäl!

Det är rätt märkligt att hon inte fått åka hem faktiskt. Det finns ju i en del andra dokusåpor det räckt med hota för att de ska få lämna...Här har det ju tydligt kastats sten och liknande. Känns inte stabilt! Tänkte bara när hon stod och skrek vid suggan som rymt.

Det är rätt märkligt att hon inte fått åka hem faktiskt. Det finns ju i en del andra dokusåpor det räckt med hota för att de ska få lämna...Här har det ju tydligt kastats sten och liknande. Känns inte stabilt! Tänkte bara när hon stod och skrek vid suggan som rymt.

Har det hänt innan, i andra dokusåpor att folk fått åka hem pga hur de beteer sig? Nu blir jag nyfiken! Kan du komma på någon? :)

Kliniskt rent som Sylvia säger, det går nog inte i det huset. Men jag tycker absolut att det ser äckligt ut när Ylva äter kött och sen kryllar det fram likmaskar ....!! Men bilden senare, när de visar köksbordet och alla tallrikar framme, överdrivet. De har kanske precis ätit och inte hunnit plocka av.

Ang R-M, hon blir bara läskigare och läskigare! Jag hoppas med hon blir utplockad, för allas skull!
Det finns ju mellanting mellan kliniskt rent och snusket som Ylva har som du säger. Syltan ska ju alltid överdriva...
Bordet såg ju inte så hemskt ut men det klipps väl ihop men hon verkar liksom rätt slarvig över lag Ylva men tydligen är maten god... men efter att ha sett hennes hantering av köttet så hade jag velat laga min egen mat:cool:

RM gör ju såklart kanon tv men om hon faktiskt skadar en annan deltagare (inte helt osannolikt) hur blir det för produktionen då? Hon har ju själv sagt att det kan hända och har börjat kasta sten och flaskor :cautious: Är deltagarna där på eget ansvar el är det produktionens ansvar att ingripa innan något händer ? Tror hon skulle må bäst av att åka hem till sitt för tror inte hon vill skada ngn igentligen?

Angående Ylva, jag är fruktansvärt känslig för smuts och dålig hygien kring mat och kök, men jag hade heller aldrig velat vara på ett ställe som farmen. Ylva är nog lite ohygienisk, men det Sylvia eftersträvar känns rätt omöjligt i den miljön.

Angående R-M, jag är rädd. På riktigt. Trots att jag har en tv-ruta emellan. Jag tycker hon går alldeles för långt, och hon verkar ju dessutom inte det minsta ångerfull över det hon gör, utan tycker att hon oavsett vad gör rätt? Hur många gånger har man inte blivit fruktansvärt arg och kanske vräkt ur sig något i ilskan, och sen insett att det kanske inte var så farligt när man lugnat ner sig igen? Det verkar inte hända henne. Okej, hon gör bra tv för produktionen, men det blir inga bra rubriker om hon i vredesmod skadar en annan deltagare. Jag tycker att hon borde fått åka hem direkt efter gårdagens soppa, och att hon dessutom skulle vilja göra det. Hon vill ju antagligen inte själv att det ska gå så långt att hon skadar någon?

Skulle ju vara rätt intressant om R-M satte Ylva som storbonde nu :p, men med tanke på att hon sa att hennes val skulle förvåna många och att hon skulle se Ida som en fullvärdig farmare om hon slog ut henne misstänker jag att det kanske kan bli hon som blir storbonde...
Vad tror ni?

Var utslagningen (tinget ) på riktigt el riggat? Vi har ju sett Idas sågteknik innan på torpet och då utan press. RM sågar skiten ur Ida sen ett klipp sen jämnt sen vinner Ida? Hoppades iofs på Ida men har R M fått en Easy Way out utan att bli kickad för sitt beteende? Eller slutade hon såga och lät Ida vinna?

Var utslagningen (tinget ) på riktigt el riggat? Vi har ju sett Idas sågteknik innan på torpet och då utan press. RM sågar skiten ur Ida sen ett klipp sen jämnt sen vinner Ida? Hoppades iofs på Ida men har R M fått en Easy Way out utan att bli kickad för sitt beteende? Eller slutade hon såga och lät Ida vinna?

Det kan absolut vara så, jag förväntade mig ett ordentligt utbrott från R-M när hon förlorade, men ingenting. Men det kan ju också vara så att hon redan var inställd på att åka ut och det blev ingen grej av det då. men riggning låter troligt, men så gillar jag konspirationsteorier :p

Storbonde... Ingen som kändes självklar... men kanske Alexander? Men chockar det? I så fall är det som du säger, @Saybia , Ylva eller Ida, jag hoppas på Ida i så fall. Alla verkar ju accepterat henne förutom R-M som nu åkte ut :p

Det kan absolut vara så, jag förväntade mig ett ordentligt utbrott från R-M när hon förlorade, men ingenting. Men det kan ju också vara så att hon redan var inställd på att åka ut och det blev ingen grej av det då. men riggning låter troligt, men så gillar jag konspirationsteorier :p

Storbonde... Ingen som kändes självklar... men kanske Alexander? Men chockar det? I så fall är det som du säger, @Saybia , Ylva eller Ida, jag hoppas på Ida i så fall. Alla verkar ju accepterat henne förutom R-M som nu åkte ut :p

Jag sa direkt igår till maken att hon säkert väljer Ida, för att hon är "värdig" nu som slog ut henne... Blir spännande att se vem hon väljer!

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark
  • WE-tråden

Omröstningar