Farmen 2015

Vad tror ni om storbonden inför kommande vecka? Det lär ju vara en tjej, och jag tror stenhårt på Ida. Sebbe vill ju ha ut Rose-Marie, och då känns varken Ylva eller Fanny som ett alternativ som storbonde, de är för allierade med Rose-Marie. Och Amanda kommer nog enbart fokusera på sin ovilja mot Ida om hon blir storbonde.

Intressant när Sylvia kommer tillbaka sen, för Örjan nämnde väl aldrig henne? Han nämnde väl bara att Ida och han varit på torpet? Då kommer det ju framstå som att även Örjan undanhållit information, vilket han faktiskt gjort, men det ska bli kul att se de andras reaktioner.

Ja, man kan väl rätt lätt konstatera vem som blir förstekämpe. Rose-Marie är ett hot mot storbonden och beter sig som en tjurig 5-åring, vem hade inte valt henne?

+1 på det!
Nu tycker ju till och med Amanda att Ida haft det väl svårt. Normal reaktion då att vilja att alla i denna slutna lilla grupp ska vara glada och må bra!
Rm blir jag bara irriterad över. Vuxen och så trångsynt och envis..

Det känns som att Rose-Marie fejkar en hel del av sin attityd, jag tror inte hon beter sig sådär utanför Farmen... men vad vet jag.
Oavsett måste det vara påfrestande att bo med en människa som beter sig- och har den där attityden & jag är ganska imponerad över att det inte blivit nåt storbråk runt henne än.

Det känns som att Rose-Marie fejkar en hel del av sin attityd, jag tror inte hon beter sig sådär utanför Farmen... men vad vet jag.
Oavsett måste det vara påfrestande att bo med en människa som beter sig- och har den där attityden & jag är ganska imponerad över att det inte blivit nåt storbråk runt henne än.
Vi får hoppas det, fy vale att leva med henne, stackars krakar, hur gapig och barnslig får man bli??:banghead:

Sylvia skulle ju tillbaka till farmen ikväll och hon skulle väl ha nackdelen att inte vara immun, så risken finns att hon blir kämpe igen.

Btw stod det väl i brevet "ta med dig allt du vill från torpet" men alltså möbler? Tror hon att hon ska få skjuts av guttas kärra? Jag trodde hon skulle få bära allt själv..

Sylvia skulle ju tillbaka till farmen ikväll och hon skulle väl ha nackdelen att inte vara immun, så risken finns att hon blir kämpe igen.

Btw stod det väl i brevet "ta med dig allt du vill från torpet" men alltså möbler? Tror hon att hon ska få skjuts av guttas kärra? Jag trodde hon skulle få bära allt själv..
Jag tänkte likadant. Fast hon kanske sätter hjul på sängen och kör alla andra saker i den?

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar