Farmen 2015

Jag tycker också att de var väl kalla mot Ida.. Men jag hade väl tyckt att hon kanske borde ha talat om Torpet? Om något bara för att jag tror det blir rabalder den gången Sylvia kommer tillbaka och garanterat berättar allt! Tror att R-M kommer mjukna först av tjejerna och att Amanda (?) kommer försöka vara kall längst.
Amanda har jag uppfattat som en snäll tjej, men igår blev jag förvånad... Rose-Marie är svår att förutse hur hon ska reagera men du kan ha rätt. Beror på hur Ida är mot henne också. Jag tycker också hon borde berättat men det blir väl bra TV sen när Syltan kommer tillbaka....

Så, nu har jag sett gårdagens avsnitt, missade det igår. Angående Rose-Maries kost tror jag det enda som sagts är att hon inte tycker om gröten, och då tycker jag att vill man inte ha det som står på bordet får man väl vara utan, typ. Egentligen. Men jag hade garanterat backat för en sån person, så jag anklagar inte någon av farmarna för att de inte vågar ta striden med henne.

Behandlingen av Ida är under all kritik. Killarna, helt okej, tjejerna, inte fullt så okej. Om man söker till Farmen utgår jag från att man faktiskt sett tidigare säsonger, och det kommer ju alltid utmanare, det borde inte komma som en chock? Förra året vann ju till och med utmanar-tjejen alltihop. Ida fick ju också möjligheten att komma in på ett tidigt skede, så i sanningens namn har de ju inte varit där jättemycket längre än vad hon har. Amanda har varit lite av en favorit hos mig tidigare, men gårdagens tonårsbeteende gjorde att hon sjönk drastiskt, typ buhu, nu kanske Alex tycker att Ida är snyggare än jag. Bra att Jocke inte kan välja Ida som förstekämpe, och som jag förstod det kan inte heller förstekämpen välja Ida om det skulle bli en tjej?

Jag trodde först inte Ida fick berätta om Torpet, men det fick hon ju tydligen & jag vet inte om det kanske borde ha varit bättre? just nu blir hon ju behandlad som om hon glidit in på Farmen på en räkmacka utan att behöva göra nåt och så är ju inte riktigt fallet. Sen, den där påhittade historien om att hon bodde en natt eller två i ett litet hus med pool vid nåt industriområde (eller vad hon nu sa) känns som att det kan komma slå tillbaka på henne när de andra torparna kommer in på Farmen, förr eller senare kommer det komma fram att hon också bott på Torpet och jag har en känsla av att de andra inte kommer uppskatta att hon ljugit.

Och dom fortsätter med sin mobbingmentalitet med Amanda i spetsen fortfarande. Nu har dom inte Daniel att hacka på så då hackar dom den nyaste.
Charmerande :meh:
Tur att det finns några som iaf anstränger sig lite för att vara trevliga.

Jag trodde först inte Ida fick berätta om Torpet, men det fick hon ju tydligen & jag vet inte om det kanske borde ha varit bättre? just nu blir hon ju behandlad som om hon glidit in på Farmen på en räkmacka utan att behöva göra nåt och så är ju inte riktigt fallet. Sen, den där påhittade historien om att hon bodde en natt eller två i ett litet hus med pool vid nåt industriområde (eller vad hon nu sa) känns som att det kan komma slå tillbaka på henne när de andra torparna kommer in på Farmen, förr eller senare kommer det komma fram att hon också bott på Torpet och jag har en känsla av att de andra inte kommer uppskatta att hon ljugit.
Tror också hon gör bort sig att inte berätta om torpet.. Hon vill hålla hemligt att det kommer tre torpare till, men varför?

Jag tror för övrigt att Sebbe väljer Björn som förstekämpe...

Lite mer fokus på Alex nu dock.. undrar varför:cool:

Ida fortsatt favorit hos mig, just nu endast Ida och Jocke ev Örjan som än så länge blott är en torpare...

Jag tror också Björn blir andrekämpe. Men Sebbe kan nog "chocka" och välja Alex också, men just nu känns Björn troligare. Håller även med om att det är Jocke och Ida som, förutom Örjan, känns mest... normala.

Orkar inte med Sebastian, vilken mansgris. Men ändå händer det ju nåt när han är där. Stör mig på Sylvia också, obehaglig personlighet.

På min UT-lista står
Fanny (vem är hon liksom, syns ju inte)
Björn, också anonym

Mina favoriter är
Ylva
Örjan
Till viss del Alex

Resterande är jag neutral till men får gärna vara kvar för underhållningsvärdet :)

jag tror åxå de blir björn faktiskt.. å hopas i såfall de är han som kommer tillbaka..

jag vet inte riktigt vilka jag tycker om faktiskt.. som sagt några av dom är för anonyma fortfarande..
ylva kan jag tycka är lite underhållande nu faktiskt så där har jag ändra lite åsikt måste jag erkänna... å även ros-marie kan man skratta åt vad som händer.. (gillar inte hennes sätt men kul att se på )

annars gillar jag med jocke och ida faktiskt.. alex får jag inte riktigt kläm på.. ine eheller den blonda (amanda? ekker vad hette hon?)

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka