Så, nu har jag sett gårdagens avsnitt, missade det igår. Angående Rose-Maries kost tror jag det enda som sagts är att hon inte tycker om gröten, och då tycker jag att vill man inte ha det som står på bordet får man väl vara utan, typ. Egentligen. Men jag hade garanterat backat för en sån person, så jag anklagar inte någon av farmarna för att de inte vågar ta striden med henne.
Behandlingen av Ida är under all kritik. Killarna, helt okej, tjejerna, inte fullt så okej. Om man söker till Farmen utgår jag från att man faktiskt sett tidigare säsonger, och det kommer ju alltid utmanare, det borde inte komma som en chock? Förra året vann ju till och med utmanar-tjejen alltihop. Ida fick ju också möjligheten att komma in på ett tidigt skede, så i sanningens namn har de ju inte varit där jättemycket längre än vad hon har. Amanda har varit lite av en favorit hos mig tidigare, men gårdagens tonårsbeteende gjorde att hon sjönk drastiskt, typ buhu, nu kanske Alex tycker att Ida är snyggare än jag. Bra att Jocke inte kan välja Ida som förstekämpe, och som jag förstod det kan inte heller förstekämpen välja Ida om det skulle bli en tjej?