Farmen 2015

Sylvia skulle ju tillbaka till farmen ikväll och hon skulle väl ha nackdelen att inte vara immun, så risken finns att hon blir kämpe igen.

Btw stod det väl i brevet "ta med dig allt du vill från torpet" men alltså möbler? Tror hon att hon ska få skjuts av guttas kärra? Jag trodde hon skulle få bära allt själv..
Och hon ska gömma mat från de andra.... :cool:

Alltså, Rose-Marie, jag börjar tycka att hon är enbart läskig. Ett tag kändes hon rätt okej, men sista dagarna har hon ju fullständigt urartat. För det första, vad tror hon, att det aldrig kommer komma utmanare, trots att det har gjort det alla andra år? För det andra, när till och med Paolo säger till henne att Örjan och Ida är fullvärdiga farmare, så fortsätter hon tjura som en unge? För det tredje, hur många är det inte som ljuger på farmen? Det lär ju inte vara någon som är helt ärlig, det är ett spel.

Bra av Amanda att hantera det här med Ida så bra som hon ändå gjorde, hon knatade upp på plus igen efter gårdagens avsnitt. Jag börjar få en lite mer positiv bild av Alex också sista tiden. Sylvia gillar jag inte alls, det kommer säkert bli drama när hon kommer till farmen, men hon är ingen favorit hos mig.

Sylvia skulle ju tillbaka till farmen ikväll och hon skulle väl ha nackdelen att inte vara immun, så risken finns att hon blir kämpe igen.

Btw stod det väl i brevet "ta med dig allt du vill från torpet" men alltså möbler? Tror hon att hon ska få skjuts av guttas kärra? Jag trodde hon skulle få bära allt själv..

Det tänkte jag också på!!! Lycka till för det ligger en mil bort från Farmen dvs. torpet alltså!

Det tänkte jag också på!!! Lycka till för det ligger en mil bort från Farmen dvs. torpet alltså!
Vi diskuterade logistiken i söndags när de gick om varandra än hit och dit... ;) För som det var klippt så hade först utmanarna sin kamp, sen gick Örjan till Farmen, Farmen gick till tinget och ändå mötte de inte på vägen? Lite kul var det även att Björn hade med sig sin kappsäck till tinget, ingen när han gick därifrån, men när han kliver in på farmen så har han sin kappsäck igen... :laugh:

Alltså, Rose-Marie, jag börjar tycka att hon är enbart läskig. Ett tag kändes hon rätt okej, men sista dagarna har hon ju fullständigt urartat. För det första, vad tror hon, att det aldrig kommer komma utmanare, trots att det har gjort det alla andra år? För det andra, när till och med Paolo säger till henne att Örjan och Ida är fullvärdiga farmare, så fortsätter hon tjura som en unge? För det tredje, hur många är det inte som ljuger på farmen? Det lär ju inte vara någon som är helt ärlig, det är ett spel.

Bra av Amanda att hantera det här med Ida så bra som hon ändå gjorde, hon knatade upp på plus igen efter gårdagens avsnitt. Jag börjar få en lite mer positiv bild av Alex också sista tiden. Sylvia gillar jag inte alls, det kommer säkert bli drama när hon kommer till farmen, men hon är ingen favorit hos mig.
Jag skulle inte vilja träffa henne, hon är ju inte enbart tjurig hon är ju rabiat:crazy:

Ja Amanda gjorde det bra igår :) och Alex är nog en genomsnäll söt kille precis som han verkar. Som vill vara alla till lags och sprida glädje!

När Amanda blev vald till storbonde var jag övertygad om att det skulle bli Ida som förstekämpe, men jag är inte riktigt lika övertygad längre. Det känns som att det kan bli precis vem som helst, men jag hoppas inte att det blir en kille. Och frågan är om Amanda vågar chansa på att välja Jocke eller Björn som förstekämpe, även om de är stora hot, nu när Örjan är immun lär ju Alex bli andrekämpe i så fall. Jag hoppas att antingen Rose-Marie blir förstekämpe, eftersom hon har uppenbara samarbetsproblem, eller Sylvia, som jag helt enkelt har väldigt svårt för.

Det blev Ida:( Synd! Men det känns som det kvittar vilken hon väljer, hon bör kunna slå ut vilken som av tjejerna, och det vore riktigt kul om hon slog ut R-M. Men hur går det om andrekämpen väljer bonde-praktikan?

Jag stör mig något så fruktansvärt på att ingen vågar välja R-M för att hon hotar med att bli galen då. Alltså, någon gång måste hon ju bli vald. Jag hade absolut inte sett det som konstigt om hon hade blivit vald idag, hon kan absolut inte samarbeta, och dessutom är hon fysiskt ett stort hot för Amanda själv, smidigt att "bli av" med henne en vecka när Amanda är immun, typ.

Undrar vem Ida tar? Hoppas hon väljer, och slår ut, Sylvia.

Jag stör mig något så fruktansvärt på att ingen vågar välja R-M för att hon hotar med att bli galen då. Alltså, någon gång måste hon ju bli vald. Jag hade absolut inte sett det som konstigt om hon hade blivit vald idag, hon kan absolut inte samarbeta, och dessutom är hon fysiskt ett stort hot för Amanda själv, smidigt att "bli av" med henne en vecka när Amanda är immun, typ.

Undrar vem Ida tar? Hoppas hon väljer, och slår ut, Sylvia.

Då är vi två som stör oss på R-M.

Hade jag varit i Idas skor hade jag valt Sylvia till andrekämpe. Dels för att Sylvia redan åkt ut en gång men också för att hon från början var en farmare och spelar i deras "lag" samt har bäst koll på torparna, Ida har ju redan lagt märke till att Sylvia snackar mycket med allt och alla och jag tror Ida är smart nog att lägga ihop 1+1. Väljer hon RM lär det bli grinden och där känns det faktiskt som att RM har ett övertag med sin envishet och storlek gentemot Ida. Ylva kanske på ett sätt hade varit lätt att slå ut men hon behövs i köket och blir hon vald känns det som att husförhöret ligger nära till hands och frågan är hur påläst Ida är på Bondepraktikan....?

Btw, den där gärdesgården haha :laugh: i ena sekunden visar de den täta gärdesgården som omringar stora huset, i andra den som farmarna byggt - gles som bara den. Kanske de inte fick tillräckligt med virke men jag tyckte ändå det såg väldigt roligt ut :D

Hade jag varit i Idas skor hade jag valt Sylvia till andrekämpe. Dels för att Sylvia redan åkt ut en gång men också för att hon från början var en farmare och spelar i deras "lag" samt har bäst koll på torparna, Ida har ju redan lagt märke till att Sylvia snackar mycket med allt och alla och jag tror Ida är smart nog att lägga ihop 1+1. Väljer hon RM lär det bli grinden och där känns det faktiskt som att RM har ett övertag med sin envishet och storlek gentemot Ida. Ylva kanske på ett sätt hade varit lätt att slå ut men hon behövs i köket och blir hon vald känns det som att husförhöret ligger nära till hands och frågan är hur påläst Ida är på Bondepraktikan....?

Btw, den där gärdesgården haha :laugh: i ena sekunden visar de den täta gärdesgården som omringar stora huset, i andra den som farmarna byggt - gles som bara den. Kanske de inte fick tillräckligt med virke men jag tyckte ändå det såg väldigt roligt ut :D

Jag hoppas på Sylvia - Kan inte med den damen!

Jag hoppas också det blir Sylvia. R-M känns alldeles för stark fysiskt, och eftersom hon i så fall lär välja gren så är väl hon inte riktigt ett alternativ. Enda chansen att få ut R-M är nog att välja henne som förstekämpe, eller om hon är kvar så länge tills de får tävla mot killarna, och försöka få ut henne i husförhöret, för fysiskt sett är hon starkare än de andra kvinnliga deltagarna. Jag tror Ida skulle ta Fanny i vilken gren det än blir, men Fanny verkar ju vara Idas närmaste vän på farmen förutom Örjan, och därför har jag lite svårt att se att hon skulle välja henne. Och Ylva lär ju i så fall ta husförhöret, och där kan hon nog chockera och vara bra.

Sylvia känns däremot lite halv-kass i samtliga grenar. Och Ida har ju haft möjlighet att studera Sylvia på torpet, vilket hon inte har haft med de andra kvinnliga deltagarna på samma sätt.

Tycker det är lite ironiskt att hon stör sig på att folk är falska och whatnot, men hotar med stryk och kastar sten på de när de öppnar käften... :meh:

Nej, vad fan. Klarar man inte av att vara med så får man snällt ta sitt eget jävla ansvar och åka hem istället för att fortsätta skylla ifrån sig på sin diagnos.

Jag tycker faktiskt att det börjar gå för långt med RM. Inte bara det att hon är arg, utan nu anser jag att hon pga av sin siagnos är farlig för andra.
Tycker att tv4 ska plocka bort henne ur programmet nu.
Ja igår blev det olustigt. Hon har inte skadat någon än.. som hon själv uttrycker det. Tycker inte hon platsar i programmet. TV 4 skulle aldrig plocka bort henne, hon är bra för tittarsiffrorna då hon skapar oordning i gruppen...

Jag börjar tycka att Ida bör välja Sylvia som andrakämpe men det kan ju iof även bli Fanny (som inte utmärker sig för annat än lathet)

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark

Omröstningar