Farmen 2015

Det kan ju även ha varit så att R-M själv kände att hennes beteende var långt ifrån okej under veckan, och när hon då fick chansen att åka ut via en förlust i en tvekamp så tog hon den, istället för att antingen bli tvingad att lämna eller gå så långt att hon slog till någon? Jag tror egentligen inte att R-M är sån här hemma i sin vardag, så det kan ju ha varit ett val från hennes sida. Hon tog ju både valet till andrekämpe och förlusten riktigt bra, jag hade väntat mig en katastrof.

Ska bli spännande med storbondevalet. Just av "chock"-varningen vi fick igår så kan det mycket väl bli Ida, mina andra huvudkandidater är Alexander eller Ylva som verkar vara de personer hon kommit bäst överens med.

Skulle ju vara rätt intressant om R-M satte Ylva som storbonde nu :p, men med tanke på att hon sa att hennes val skulle förvåna många och att hon skulle se Ida som en fullvärdig farmare om hon slog ut henne misstänker jag att det kanske kan bli hon som blir storbonde...
Vad tror ni?
Jag funderade också i de banorna, de tre hon gillar är väl Ylva, Jocke (? eller är osäker, det var honom hon kastade flaskor och sten efter) och Alex. Har fått för mig att det kan bli Alex, vilket kan bli kul, han är rätt anonym...
Men kan ju bli Ida vilket skulle bli bäst, gillar Ida och skulle vara bra om hon är immun en vecka till och hoppas då att hon väljer Sylvia som andrekämpe..

Var utslagningen (tinget ) på riktigt el riggat? Vi har ju sett Idas sågteknik innan på torpet och då utan press. RM sågar skiten ur Ida sen ett klipp sen jämnt sen vinner Ida? Hoppades iofs på Ida men har R M fått en Easy Way out utan att bli kickad för sitt beteende? Eller slutade hon såga och lät Ida vinna?
Men exakt, trodde aldrig Ida skulle klara det sen bara vann hon. Vilket iof var en lättnad. hade inte orkat se R-M i farmen något mer...

Men exakt, trodde aldrig Ida skulle klara det sen bara vann hon. Vilket iof var en lättnad. hade inte orkat se R-M i farmen något mer...

Jag tror de filmar så snett bara, RM gjorde säkert allt hon kunde men jag tror hon kände att hon åkte ut rättvist och att hon därför inte fick något argt utbrott. Hon gillar ju ärligt och nu förlorade hon ärligt.

Jag tror hon sätter Örjan som storbonde, han är ärlig och snäll och det gillar hon. Plus att det skulle chockera.

Jag tror de filmar så snett bara, RM gjorde säkert allt hon kunde men jag tror hon kände att hon åkte ut rättvist och att hon därför inte fick något argt utbrott. Hon gillar ju ärligt och nu förlorade hon ärligt.

Jag tror hon sätter Örjan som storbonde, han är ärlig och snäll och det gillar hon. Plus att det skulle chockera.
Men ser hon honom som en farmare?

Jag fick lite känslan av att R-M var jäkligt less på att vara på Farmen, hon grät ju nästan i ett klipp där hon sa att hon saknade sin man, sina barn och sina vänner hemma. När hon dessutom sa att hennes aggressioner kommit tillbaka efter att ha varit borta flera år trodde jag hon skulle lämna självmant för hälsan måste ju vara viktigare än falska människor på en farm (hon sa väl att hon sket i pengarna i nåt avsnitt ;)). Nu verkar hon ju inte vara en "quitter", tror hon var för envis och stolt för att bara dra... även om hon var nära där i början när hon inte fick sin mjölk :D, men med tanke på hur lugn hon var runt gårdagens tvekamp (jämfört med när hon stod mot Sylvia) så fick jag känslan av att hon hade ställt in sig på att åka hem och såg tvekampen som ett sätt att lämna på ett "värdigt" sätt.

Ang. storbondevalet så känns det som kan chocka flest vara att hon väljer Ida. Alex sa hon ju iofs att hon vill se som vinnare men han sa väl i nåt klipp (till Amanda?) att han absolut inte vill vara storbonde och det borde väl även R-M snappat upp om de nu kommit nära varandra. Nåja, det återstår att se vad det blir :)

För min del får gärna vem som helst bli storbonde, så länge det inte blir Sylvia, för henne hoppas jag de skickar ut den här veckan. Ida har varit kul att se, men som sagt, gärna vem som helst utom Sylvia.

Jag var också helt säker på att Ida skulle åka med tanke på hur usel hon var på att såga nr dom var på torpet men hon kanske har hunnit träna eller så hade hon helt enkelt en bättre såg :D

Jag vet inte hur mycket betydelse det hade, men R-M lär ju väga lite mer än vad Ida gör också, och tyngden måste väl på något sätt påverka hur fort brädorna rasar också? Så även om Ida sågade lite mindre fort än R-M så kanske R-Ms bräda gick av fortare p.g.a. hennes högre vikt?

Alltså.. Måste de visa den där Ylva i köket? Skicka hem tanten så man slipper bevittna äckligheterna! Lite nervös inför morgondagen xD

Kul med Ida som storbonde, tror att hon kan göra ett bra jobb! Funderade över Jocke som ville göra något lätt den här veckan och sedan väljer att slå en hel äng med lie O_o Tyckte jag lät som det absolut tyngsta han hade att välja på.

Kul med Ida som storbonde, tror att hon kan göra ett bra jobb! Funderade över Jocke som ville göra något lätt den här veckan och sedan väljer att slå en hel äng med lie O_o Tyckte jag lät som det absolut tyngsta han hade att välja på.
Han har nog inte slagit med lie innan ;)

så sa jag till min man oxå, att bygga ett hönshus är ju lätt om man jämför med att lia en åker. Tror nog både Jocke och Björn snart syns på bygget.

Jag gillar Ida och hoppas att hon kommer klara storbondeskapet bra.

Tror R-M ville åka ut.

Jag börjar ha lite svårt för Jocke, visst är han händig men han känns så självgod. Jag jag jag jag hela tiden. Ge han en egen farm så får vi väl se om han lyckas driva den så bra som han säger.

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka