Farmen 2015

Håller med er om att Sylvia spelar ut sig själv, hon spelade ut de kort hon hade för att få ut Fanny? Fanny verkar supergullig men knappast kandidat till att vinna Farmen så förstår inte varför Sylvia satsade så mycket på att få ut henne.

Det är nog dessutom en av anledningarna till att de andra blev så sura. Fanny verkade vara en jättego och trevlig tjej som alla gillade, men samtidigt såg nog ingen av de andra riktigt henne som något hot heller, hon hade alltså utan problem kunnat vara kvar längre. Om Sylvia hade satsat allting på att få ut Amanda, som är ett hot på riktigt, så hade hon kanske istället fått positiv respons (typ som när Ida slog ut R-M), men nu har hon spelat ut sitt trumfkort på att skicka hem någon som annars hade varit ganska enkel att få ut på ett senare skede. Lite som att stjäla godis från småbarn?

Jag kan förstå om Ida är lite sur. Faktiskt. Sylvia snackade ju in sig rejält för att bli vald, och det kanske inte alls var Sylvia som Ida hade valt annars? Säg att Ida hade velat skicka ut Amanda, som är det största kvinnliga hotet mot henne själv, och då en gång när hon själv inte riskerar att ställas mot Amanda. Då hade det varit ett gyllene tillfälle att göra det när hon var storbonde.

De andra är nog mest sura för att Fanny fick åka hem. De tycker synd om Fanny och har dåligt samvete för att det var så många som sa och trodde att Sylvia var värdelös och att hon ändå skulle lägga sig. Sen var väl inte Sylvia direkt överst på någons popularitetslista redan innan. Det känns lite som att Sylvia paktar/taktikar alldeles för mycket, medan de andra inte gör det alls, och då blir kontrasterna rätt stora.
Jo om jag hade varit Ida kanske jag också varit sur där och då men nu blev dom kanske iaf påminda om att det är en tävling, om mycket pengar. Dom kan verkligen inte räkna med att allt ska vara gulligull och att alla ska tala sanning.

Jag tror mycket av det här med att de blev sura är för att det känns som att det är en stor grupp där alla umgås och gillar varandra hyfsat, och så är det Sylvia. Hon är liksom inte riktigt med i gemenskapen på samma sätt som de andra. Sen vet vi ju inte hur sura de egentligen blev, de kanske fick asdåligt samvete för att de kände att det var deras "fel" att Fanny åkte ut (typ så som Örjan sa igår), och idag kanske allting är som vanligt igen? Tv vinklar ju allting på ett sätt för att sälja och för att folk ska lockas att titta på programmet.

Ska i alla fall bli spännande med kvällens avsnitt.

Alltså blir lite trött på Sylvia, de andra har kommit på att hon har lurat dem, det är väl bara att släppa och gå vidare istället för att hitta på någon historia om att hon vill åka ut men inte vill göra det uppenbart att hon lägger sig. Eller hade hon tänkt försöka göra samma sak igen? Tack Paolo säger jag som kom in och avbröt tjatet.

"jag vägrar såga som en mört i tv, jag trodde hon kunde såga bättre" haha det va sämsta bortförklaringen! Hela grejen om hon nu velat åka ut hade ju varit att såga sämre än man kunde för att förlora.

Och idag när Paolo kom. "jag lurade er inte, ni känner er lurade det är en helt annan sak" låter bara mindre och mindre trovärdigt när hon ska försvara det så mycket!

Ja Gud vad lame Sylvia var i dagens avsnitt, trodde faktiskt hon skulle stå för det hon gjort. Antagligen blir hon förstakämpe den här veckan också, så förra veckans rävspel gav ju ingen som helst utdelning för hennes del. Precis som väntat. Tycker det är lite kul att hon går runt och tror sig vara smart och listig när hon egentligen bara ställer till det för sig. :p Hennes "taktik" är ju inte genomtänkt för fem öre.

Gött att Ida blev storbonde igen! :up:

Det är så roligt att läsa den här tråden. Min sambo tycker att farmen är skräptv så han är inte så rolig att diskutera såpintriger med. Då vänder man sig till buke :)

Då får vi se vad kvällen bjuder på i alla fall.

Jag håller helt och hållet med föregående talare. Hade Sylvia varit smart hade hon försökt rädda sig själv på ett klipskare vis, mer ja, jag sa att jag ville åka ut fast jag inte ville det egentligen, och därför valde jag Fanny som jag såg som det minsta hotet, vilket visade sig stämma, och ja, det är ett spel. De hade säkert surat för det också, men det hade varit mer rakt. Nu bölar hon om att hon visst inte ljugit, visst det vill åka hem och buhuhu. I nästa sekund sitter hon ensam framför kameran och myser över att de gick på hennes lögn. Tror hon att de kommer tro att hon vill åka hem även denna veckan? Hade hon velat det hade det ju 1) inte varit den första som packat och åkt hem utan att åka ut i en tvekamp, och 2) haft ett gyllene tillfälle att "lägga sig" mot Fanny, så nej, den gubben går nog ingen på igen.

Jättebra att Ida blev storbonde igen. Gillar henne skarpt. Hoppas ny Sylvia blir vald till förstekämpe igen, och åker ut den här gången. Hon har nog inte en suck mot Amanda i någon gren, och tror nog Ylva är mer påläst teoretiskt också, trots sin virriga framtoning.

Håller med er om att Sylvia spelar ut sig själv, hon spelade ut de kort hon hade för att få ut Fanny? Fanny verkar supergullig men knappast kandidat till att vinna Farmen så förstår inte varför Sylvia satsade så mycket på att få ut henne.

Jag tror att Ida blir storbonde igen.
Exakt, satsa så mycket för att få ut Fanny, var det värt det för att få alla misstänksamma och emot sig, inte så skickligt spelat enligt mig

Det är så roligt att läsa den här tråden. Min sambo tycker att farmen är skräptv så han är inte så rolig att diskutera såpintriger med. Då vänder man sig till buke :)

Då får vi se vad kvällen bjuder på i alla fall.
Min man tycker farmen är pinsam men sitter med emellanåt om jag ber snällt:D döttrarna kollar ibland:D

Ida är bra som storbonde, se till att få ut Sylvia nu. MEN kommer hon välja Sylvia? Ida lär ju se Amanda som största hotet och henne vill hon ha med till slutet. Kanske att Björn är mer ett hot eller Alex?

Frågan är om det inte vore smartare att välja Amanda som första kämpe. Så väljer Amanda sylvia. Annars 'r det ganska säkert att Sylvia väljer Ylva.

Det vore det mest smarta och Amanda lär kunna ta Sylvia i vilken gren som helst (även sågen) men tror inte Ida vill riskera att Amanda åker ut än.

Frågan är om det inte vore smartare att välja Amanda som första kämpe. Så väljer Amanda sylvia. Annars 'r det ganska säkert att Sylvia väljer Ylva.
Fast Ylva kommer ta bondepraktikan och oavsett vad hon säger så läser hon på, tyvärr verkar Sylvia göra det också....

Ida är bra som storbonde, se till att få ut Sylvia nu. MEN kommer hon välja Sylvia? Ida lär ju se Amanda som största hotet och henne vill hon ha med till slutet. Kanske att Björn är mer ett hot eller Alex?

Tror gruppen är för delaktiga i det beslutet, hon vill nog inte gå emot vad andra vill.

KL

Ylva och Sylvia är lika förvirrade och har svårt att hålla reda på vad de sagt/menat/gjort, men på lite olika sätt. :cautious:

Jaha, det här kommer ju bli intressant. Undrar om de (mest Ida då) kommer få veta att kvinnor och män kan tävla mot varandra innan hon gör sitt val? Det har ju ganska stor betydelse om hon/alla andra vill ha ut Sylvia. Jag tror verkligen inte Sylvia har en chans mot någon av de kvarvarande kvinnorna så länge hon blir vald som förstekämpe och inte får välja gren, men om hon kan välja en kille kan hon ju faktiskt ta någon som hon har en chans mot. Alex, till exempel, hur mycket kan han i bondepraktikan? Han känns faktiskt som det osäkraste kortet, men jag gillar Alex och vill absolut inte att han ska åka ut och Sylvia stanna kvar. Då hade det kanske varit smartare att ta Jocke eller Örjan som förstekämpe (som jag tror kan mycket teoretiskt), sen väljer de Sylvia och hon åker förhoppningsvis ut.

Jaha, det här kommer ju bli intressant. Undrar om de (mest Ida då) kommer få veta att kvinnor och män kan tävla mot varandra innan hon gör sitt val? Det har ju ganska stor betydelse om hon/alla andra vill ha ut Sylvia. Jag tror verkligen inte Sylvia har en chans mot någon av de kvarvarande kvinnorna så länge hon blir vald som förstekämpe och inte får välja gren, men om hon kan välja en kille kan hon ju faktiskt ta någon som hon har en chans mot. Alex, till exempel, hur mycket kan han i bondepraktikan? Han känns faktiskt som det osäkraste kortet, men jag gillar Alex och vill absolut inte att han ska åka ut och Sylvia stanna kvar. Då hade det kanske varit smartare att ta Jocke eller Örjan som förstekämpe (som jag tror kan mycket teoretiskt), sen väljer de Sylvia och hon åker förhoppningsvis ut.
Det har jag missat, att de får välja det andra könet som andrekämpe alltså. Hmm sätter allt i annan dager.

Det kommer hända i dagens avsnitt, visades på förhandstitten igår. :)

Alltså, är det bara jag som har missat att Gutta sa att de skulle få ha kräftskiva, eller är det något Ida har hittat på? Det är mycket möjligt att jag lyckades missa det, för de jag tittar på farmen tillsammans med är sällan tysta under programmet, men det enda jag hörde om en belöning var att de skulle få skriva ett brev hem? :confused:

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Black Friday
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar