Farmen 2015

Varför säger inte Björn till Jocke att han inte bör gå på allt som Sylvia säger? Och varför är inte Jocke smart nog att inse att Sylvia hittar på och överdriver? Jag måste dessutom hålla med Ylva att det var lite skönt att de fick lite smäll på fingrarna.... :angel:

Varför säger inte Björn till Jocke att han inte bör gå på allt som Sylvia säger? Och varför är inte Jocke smart nog att inse att Sylvia hittar på och överdriver? Jag måste dessutom hålla med Ylva att det var lite skönt att de fick lite smäll på fingrarna.... :angel:
Sylvia överdrev och vred ju till Ylvas ord. Håller med, de ska ha lite smäll på fingrarna eller iaf Jocke som hade byggt "farmens bästa staket ever". Björn har sagt att han ska hålla sig utanför spelet helt, hans taktik... Jocke är otroligt lättmanipulerad, från att gå till att inte gilla Sylvia till att bli hennes knähund

Sylvia överdrev och vred ju till Ylvas ord. Håller med, de ska ha lite smäll på fingrarna eller iaf Jocke som hade byggt "farmens bästa staket ever". Björn har sagt att han ska hålla sig utanför spelet helt, hans taktik... Jocke är otroligt lättmanipulerad, från att gå till att inte gilla Sylvia till att bli hennes knähund
Sen när hon står och "tröstar" Ylva då höll jag på att skrika åt tvn... :D Nåja skönt att hon är ute nu!

Jag tyckte så synd om Ylva igår efter Sylvias baktalande till Jocke att jag mådde riktigt dåligt över det, och jag är inte den där typen som typ gråter till filmer. ;) Hur lågt kan man sjunka egentligen, jag tyckte Ylva hade helt rätt i sak och Sylvia bara vred till allting hon sa bara för att hon visste att Jocke var sur redan innan för att han fått kritik av Gutta. Inte okej av Jocke heller, men Sylvia var den största syndabocken. :rage:

Jag var till 90 procent säker på att hon skulle sätta Björn som storbonde innan, men nu blev jag så klart osäker igen. Jaja, om en kvart får vi veta.

kl
jag fastande åxå framflr de gamla avsnitten av farmen från 2001... de jag undrar är... är de första säsongen som sändes ?

jag kommer ihåg Qristina.. men kommer inte ihåg om de var första säsongen eller inte..

å vilken säsong var nakenjanne med?:P var de den med skärgården?

Jag tyckte så synd om Ylva igår efter Sylvias baktalande till Jocke att jag mådde riktigt dåligt över det, och jag är inte den där typen som typ gråter till filmer. ;) Hur lågt kan man sjunka egentligen, jag tyckte Ylva hade helt rätt i sak och Sylvia bara vred till allting hon sa bara för att hon visste att Jocke var sur redan innan för att han fått kritik av Gutta. Inte okej av Jocke heller, men Sylvia var den största syndabocken. :rage:

Jag var till 90 procent säker på att hon skulle sätta Björn som storbonde innan, men nu blev jag så klart osäker igen. Jaja, om en kvart får vi veta.

Jag håller med om det med Ylva, det var jobbigt att se att hon blev så ledsen. Tyckte även det var lite jobbigt med slakten idag, lilla lammet... Jag är definitivt den blödiga typen ;)

Tycker att Björn kan få åka ut nu och att någon annan kan få vara storbonde för omväxlings skull.

kl
jag fastande åxå framflr de gamla avsnitten av farmen från 2001... de jag undrar är... är de första säsongen som sändes ?

jag kommer ihåg Qristina.. men kommer inte ihåg om de var första säsongen eller inte..

å vilken säsong var nakenjanne med?:P var de den med skärgården?
2001 var första ja. Skärgården såg inte jag så han måste ha varit med i nån normal också :p Skulle tro att det var 2002? Eller kanske något år senare, men jag hoppas på 2002 så man kan se honom och Dawkins igen! Såg att man måste ha premium för att se 2002 dock :down: Får försöka kirra gratismånad på något vis när jag sett klart 2001 :angel:

Ja jösses, slakten. Jag har alltid varit lite tuffare. Djur är djur tills de blir mat, ungefär. Dock har jag blivit lite fånig sedan jag lämnat landet och känner att så länge jag fortfarande klarar av slakten tillåter jag mig att äta kött men när jag inte grejar det längre är det hög tid att bli vegetarian. Jag har dock lättare för vilt, åtminstone om det är jagat utan hund.

Full förståelse för att det är jobbigt och det ska det vara. Man ska verkligen inte ta lätt på att ha ihjäl ett djur. Det är ett liv med känslor osv. De vet i regel inte vad som ska hända, tack och lov.

jag hade hatat att vara med innan och precis under slakten. Men när djuret väl är skjutet så hade jag nog tyckt det vore intressant och varit den som hade kniven i högsta hugg.

Börjar bli nyfiken hur utmanarna ska in i leken. Ska de få tävla mot varandra eller mot farmarna? Finns det en eller två platser?

Laaame att Jocke blev vald. Blöö på det. Stor risk att Ylva blir förstakämpe den här veckan, beror nog mycket på om utmanarna får immunitet eller inte.

Så trist att Jocke blev storbonde igen:banghead: Hade helt klart varit mer intressant att se Björn på den posten.

Amanda, Alex och Jocke har en pakt vad jag förstått.. när ingicks den och varför. Någon som minns?

Slakten var lite jobbig när de ropade på varandra då jag också är lagd åt det blödigare hållet. Men tänk vad fint liv dessa djur har, här pratar vi paradiset. Skulle inte ha några problem att vara med på slakten då det inte kan gå bättre till, typ noll stress. Blir desto mer ledsen då jag tänker på hur majoriteten av djur lever och slaktas:(

Hmm ikväll kommer Andre och Cornelia tillbaka. Undrar hur Cornelia kommer smälta in? Andre tror jag inte kommer ha några större problem. Dock har man sett på reklamen att Jocke får något utbrott på Andre (eller så är det ihopklippt så...)

Föresten har Björn blivit lite knepigare eller är han bara trött? Konstigt att han blev förvånad att Sylvia bröt sitt löfte, tror inte hon hade en tanke någonsin att Björn skulle bli storbonde. Hon ville bara jävlas en sista gång även när hon inte var närvarande... Så patetisk

Jocke igen, suck. Han var jätteduktig i början, och är säkert det fortfarande, men jag stör mig lite på att han tar för givet att det bara är han (och möjligen Björn också) som kan jobba där. Nu har ju alla lata människor åkt ut, och de som är kvar tycker jag faktiskt är mer än okej allihop, och det blir liksom lättare för dem om han släpper in dem i jobbet, typ. :banghead: Sen störde jag mig verkligen på att han svalde Sylvias historia om Ylva med hull och hår, han var ju rätt trött och misstänksam mot Sylvia förra veckan, vadan denna svängning till att lita på henne?

Hoppas faktiskt på att utmanarna kan bli valda som förstekämpe för Ylvas skull, annars ligger hon nog rätt risigt till. Förstår inte riktigt heller när pakten mellan Amanda, Alex och Jocke bildades, mer än att det känns rätt självklart med pakten Amanda-Alex, de har ju varit svintajta sen dag ett i princip. Tror nog Andre kommer smälta in bättre än Cornelia, men det är nog både för att han verkar ha ett lättare sätt och en trevligare attityd, och för att tjejerna (mest Amanda) förmodligen inte kommer vara alltför pigg på att släppa in ytterligare en (både fysiskt och kunskapsmässigt) stark tjej.

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 214
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar