Farmen 2015

Tycker det borde vara rätt uppenbart liksom. De borde ju se på resultatet....:banghead:
Särskilt de gamla farmarna och även Amanda som säger sig ha sån kunskap... Jag vet inte riktigt, det är ju Jocke som får skit för det i första hand om han förklarat fel. Jocke själv kanske sa att det bara skulle harvas och då är det väl inte så man säger emot :p

Fast om man plöjer först så vänder man väl bara ner gräset, eller tänker jag fel nu?
Vill minnas att de harvade först förra året också. Förundrande att man kan bli sur över ett uppdrag som tenderar att vara med varje år och som är rätt uppenbart att det kommer vara med - som gamlingarna i första säsongen säger, det är ju en farm och inget jävla kollo :p

Fast om man plöjer först så vänder man väl bara ner gräset, eller tänker jag fel nu?
Vill minnas att de harvade först förra året också. Förundrande att man kan bli sur över ett uppdrag som tenderar att vara med varje år och som är rätt uppenbart att det kommer vara med - som gamlingarna i första säsongen säger, det är ju en farm och inget jävla kollo :p
Jag ska höra med min käre far som kan sånt:D

Man mosar ju upp hela jorden med en plog. Den är inte särskilt lätthanterlig när den är packad och dessutom full med rötter. Gräset gissar jag väl dör och blir näring när det ligger under jorden. Likaså ogräs. De skickade ju på en sten på harven för att den skulle gå ner men allt ogräs är ju kvar :p

Jag börjar också tröttna ordentligt på Jocke. Hans behandling av Ylva är inte okej någonstans (han är storbonde, vad hade han väntat sig, klart hon vänder sig till honom för att han ska titta på uppdraget!), bra av Alex däremot att stå upp. Dessutom tycker jag att Jocke har skitkass attityd till uppdragen, det första han tror att de inte ska klara av något så bara ger han upp. Som när han sa till Örjan att inte alla stenarna skulle bort, men jo, Gutta sa att alla stenarna skulle bort och de stenar Örjan nämnde kommer Gutta garanterat anmärka på om de är kvar.

Man mosar ju upp hela jorden med en plog. Den är inte särskilt lätthanterlig när den är packad och dessutom full med rötter. Gräset gissar jag väl dör och blir näring när det ligger under jorden. Likaså ogräs. De skickade ju på en sten på harven för att den skulle gå ner men allt ogräs är ju kvar :p
Nej det är klart, jag fattade det som att de skulle bort med gräset bara :P

Jag tycker också att Jocke har en rätt slapp inställning till uppdragen, han verkar höra lite det han vill höra och orkar sedan inte se till att de blir genomförda. Det lär ju inte vara ok att lämna stenar bara för att det är jobbigt att gräva upp dem, det är bara att sätta folk i arbete och se till att det blir genomfört så gott det går istället för att gå runt och tycka att allt är orättvist.

Marken är väl inte bearbetad och då måste de väl plöja först? Eh, inbillar jag mig som aldrig har pysslat med sånt här.

Har sett ungefär halva första säsongen nu och gud vad lite uppstyrt det är, de kan ju göra lite som de ville och fick ju grisar trots att Gutta bara skrattade åt deras staket. Det känns som att någon som Sven automatiskt får lite försprång och blir oumbärlig till en början eftersom det är mycket som måste funka på en gång. Det är fint att han bryr sig om djuren, men tycker att han var lite väl löjlig med att inte vilja låta någon annan ta hand om korna, även om han säkert såg dem som sin chans att hänga kvar länge.

Ååååååh vad jag hoppas att Ylva och Cornelia får åka hem. Och ååååååh vad kul att isf få se hur kvarvarande farmare ska bära sig åt med köket :p

Ååååååh vad jag hoppas att Ylva och Cornelia får åka hem. Och ååååååh vad kul att isf få se hur kvarvarande farmare ska bära sig åt med köket :p
Åh.. Jag hoppas att André och Örjan blir kvar :) Jag är lite less på Ylva och mår illa när jag ser henne i köket efter alla historier :rofl:

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar