Farmen 2015

Jag tyckte de var synd att Ylva åkte ut.
Det hade retat Jocke om hon skulle vara kvar och så tycker jag faktist att hon är mycket underhållande!!
Dessutom tycker jag att hon gjort ett stort arbete i köket, oavsett skiten så är det en bedrift att sköta maten med de förutsättningarna de har utan el.
Det borde inte vara Andre som storbonde, men man vet ju inte.
Kanske betydde Örjans dyk i leran att han blev?

Alex kanske blir storbonde, han som helst inte vill bli det? Men jag tror inte att det blir Andre.
Tycker också att det var lite tråkigt att Ylva åkte, programmet blir rätt underhållande med henne. :D

Undra om Ylva väljer Örjan till storbonde..? Vad tror ni?
Kan bli Andre möjligtvis, Ylva sa att hon "vill röra om i grytan", jag tror att blir Andre storbonde blir det en relativt lugn vecka. Annars tror jag hon väljer någon av tjejerna dvs Amanda eller Ida men skulle vara tråkigt om Ida blir storbonde igen.... Skulle även vara kul att se Alex eller Björn som storbonde, Björn vill ju gärna....

Jag tyckte de var synd att Ylva åkte ut.
Det hade retat Jocke om hon skulle vara kvar och så tycker jag faktist att hon är mycket underhållande!!
Dessutom tycker jag att hon gjort ett stort arbete i köket, oavsett skiten så är det en bedrift att sköta maten med de förutsättningarna de har utan el.
Det borde inte vara Andre som storbonde, men man vet ju inte.
Kanske betydde Örjans dyk i leran att han blev?
Ylva har växt i mina ögon, hon är duktig och hon kan mer än hon visat. Jocke fortsätter sitt skitsnack om henne även när hon åkt, generalfel på den kvinnan eller vad han yrade om. Jag är jättetrött på Jocke, blir Örjan storbonde kanske han väljer Jocke som förstekämpe?

Ylva har växt i mina ögon, hon är duktig och hon kan mer än hon visat. Jocke fortsätter sitt skitsnack om henne även när hon åkt, generalfel på den kvinnan eller vad han yrade om. Jag är jättetrött på Jocke, blir Örjan storbonde kanske han väljer Jocke som förstekämpe?
Stapla ved och hamstra mat? :p

Jocke har passerat några gränser tycker jag. Har ledsnat lite där med. Förstår inte heller poängen med att "hata" djuren när andra är med?

Jocke är ett skämt! Han är alldeles för självgod, kan inte ta kritik, har uppenbara problem med kvinnor. Usch! Klarar inte av att en tjej klarar av storbonderollen 10 ggr bättre än han själv. Har otroligt taskig inställning till uppdragen, Gutta och djuren. Betedde sig riktigt illa mot Ylva.

Kommer sakna Ylva, hon var väldigt underhållande. Vinna ska Örjan, Ida eller Amanda göra. Eller Alex kanske. Tror han vinner faktiskt.

Jag tycker också det var lite trist att Ylva åkte, mest för att Jocke har betett sig så sabla illa mot henne att det hade varit lite "rätt åt" honom om hon hade kommit tillbaka. Men skönt att det var André och inte Cornelia som fick komma tillbaka, tror han smälter in mycket mer i den ursprungliga gruppen än vad Cornelia hade gjort. Känns som att det har blivit en grupp med Ida, Amanda, Alex, Örjan och André nu, och att Jocke och Björn sitter i en egen bitter liten klick.

Hoppas faktiskt att André blir storbonde. Mest för att det verkligen kommer röra runt i grytan, André tänker mycket mer taktiskt än de "nuvarande" farmarna, och för att det förmodligen nästan hade garanterat Jocke eller Björn en plats som förstekämpe. :devil: Men vem som helst i min första grupp ovan får gärna bli storbonde, hade ju så klart varit extra kul med Örjan eller Alex som inte fått prova på det innan.

Jag tycker också det var lite trist att Ylva åkte, mest för att Jocke har betett sig så sabla illa mot henne att det hade varit lite "rätt åt" honom om hon hade kommit tillbaka. Men skönt att det var André och inte Cornelia som fick komma tillbaka, tror han smälter in mycket mer i den ursprungliga gruppen än vad Cornelia hade gjort. Känns som att det har blivit en grupp med Ida, Amanda, Alex, Örjan och André nu, och att Jocke och Björn sitter i en egen bitter liten klick.

Hoppas faktiskt att André blir storbonde. Mest för att det verkligen kommer röra runt i grytan, André tänker mycket mer taktiskt än de "nuvarande" farmarna, och för att det förmodligen nästan hade garanterat Jocke eller Björn en plats som förstekämpe. :devil: Men vem som helst i min första grupp ovan får gärna bli storbonde, hade ju så klart varit extra kul med Örjan eller Alex som inte fått prova på det innan.
Fast Amanda och Alex håller fast vid pakten med Jocke. Och ingen av dem gillade Ylva..

Jocke som storbonde, jag och yngsta dottern nästan grät:banghead: Hans reaktion inför uppdragen var väntad, kan inte, hinner inte gnäll gnäll.... Skryten för kompisen om att han är så snäll och alla tycker om honom. Snälla kan någon ge honom lite självinsikt:banghead:
Jag är så trött på Jocke som storbonde, hade varit roligare att se Örjan eller Alex.
Vem väljer han som förstekämpe, jag tippar på Andre. Som inte har en chans enligt Björn. Det resonemanget hade jag lite svårt att hänga med i för övrigt. Andre är bra både i styrka, teknik och husförhöret tror jag...

Nej jag har inte sett, men då behöver jag inte :)
Cornelia berättade för Paulo hur grym hon är på husförhöret för hon hade gjort allt innan. Husförhöret handlade om djur och grodor på gården, vad som fanns, antal osv. Örjan sopade verkligen mattan med henne. Sen gjorde Ylva och André oavgjort i vedstapling och utslagstävling i mått och vikt.

@HaloMills jag tror att det var Jockes fruntimmer som kom. Han ser ringmärkt ut. Kolla det ikväll får du se.

Jag reagerade nästan som @HaloMills när Jocke blev vald till storbonde igen. Mest för att:
1) Han betedde sig riktigt jäkla dåligt förra veckan, särskilt mot Ylva. Sen kan jag tänka mig att Ylva kunde vara lite påfrestande i längden, men ingen av de andra bröt samman likadant. Hon var ju inte elak mot någon, mer bara förvirrad.
2) Han har as-taskig attityd mot uppdragen/Gutta/övriga som varit storbonde.
3) Jag vet inte riktigt hur hängiven han är pakten mot Amanda och Alex, i och med att han mest hänger med Björn? Och Björn verkar inte ingå i Amandas och Alex pakt?
4) Det hade varit kul att se någon annan som storbonde, särskilt någon som inte fått chansen innan. Jocke klarar tydligen inte av det uppdraget, så varför envisas, typ.
5) Det blir inget spännande alls, för om inget extremt oväntat inträffar blir André förstekämpe. Jag vet inte varför alla underskattar André så, han var med riktigt länge förra året, åkte ut precis innan finalveckan mot den person som sen vann hela farmen, han kan mycket, och han är dessutom fysiskt stark. Fysiskt sett känns det som att det möjligen är Alex som kan möta honom på ett jämbördigt vis? Att de är irriterade på att han kom in är fullt förståeligt, att måla upp en bild av att han är värdelös är inte sant, och kan nog bli ett rätt bryskt uppvaknande.

Eftersom jag är 99,9 procent säker på att han blir förstekämpe hoppas jag han väljer, och skickar hem, Björn den här veckan. Även om det innebär att det blir Jocke ytterligare en vecka som storbonde.

Jag reagerade nästan som @HaloMills när Jocke blev vald till storbonde igen. Mest för att:
1) Han betedde sig riktigt jäkla dåligt förra veckan, särskilt mot Ylva. Sen kan jag tänka mig att Ylva kunde vara lite påfrestande i längden, men ingen av de andra bröt samman likadant. Hon var ju inte elak mot någon, mer bara förvirrad.
2) Han har as-taskig attityd mot uppdragen/Gutta/övriga som varit storbonde.
3) Jag vet inte riktigt hur hängiven han är pakten mot Amanda och Alex, i och med att han mest hänger med Björn? Och Björn verkar inte ingå i Amandas och Alex pakt?
4) Det hade varit kul att se någon annan som storbonde, särskilt någon som inte fått chansen innan. Jocke klarar tydligen inte av det uppdraget, så varför envisas, typ.
5) Det blir inget spännande alls, för om inget extremt oväntat inträffar blir André förstekämpe. Jag vet inte varför alla underskattar André så, han var med riktigt länge förra året, åkte ut precis innan finalveckan mot den person som sen vann hela farmen, han kan mycket, och han är dessutom fysiskt stark. Fysiskt sett känns det som att det möjligen är Alex som kan möta honom på ett jämbördigt vis? Att de är irriterade på att han kom in är fullt förståeligt, att måla upp en bild av att han är värdelös är inte sant, och kan nog bli ett rätt bryskt uppvaknande.

Eftersom jag är 99,9 procent säker på att han blir förstekämpe hoppas jag han väljer, och skickar hem, Björn den här veckan. Även om det innebär att det blir Jocke ytterligare en vecka som storbonde.

Har Jocke en egen pakt med Björn kanske?
Jocke utmålar sig som ärlig och snäll men ja jag skulle nog inte lita på honom alls. Verkar mest stressad och lättirriterad.
Jag hoppas Björn åker hem sen Jocke nästa gång, vill inte ha honom i final. Vill ha Ida och Andre i final, eventuellt Amanda.

Har Jocke en egen pakt med Björn kanske?
Jocke utmålar sig som ärlig och snäll men ja jag skulle nog inte lita på honom alls. Verkar mest stressad och lättirriterad.
Jag hoppas Björn åker hem sen Jocke nästa gång, vill inte ha honom i final. Vill ha Ida och Andre i final, eventuellt Amanda.

Det är något sånt jag misstänker. Amanda och Alex känns liksom givna att de håller varandra om ryggen, men det känns likadant med Ida+Örjan och Jocke+Björn, så jag förstår inte riktigt logiken i pakten Amanda+Alex+Jocke. Stör mig också något så infernaliskt på att Jocke tycker att alla andra på farmen paktar, men inte han. Efter att pakt-drottningen Sylvia åkte ut är det vad jag vet en enda pakt som kommit på tal, den mellan Amanda, Alex och Jocke, förutom Björns pladder om att "alla gamla farmare ska ta sig till final"? Alla paktar. Alla vill komma så långt som möjligt i tävlingen. Punkt. Att låtsas att man spelar någon form av renhårighetsspel är bara löjligt, klart han också vill vinna, varför är han annars där, typ.

Just nu känner jag att vem som helst får vinna farmen i år, bara det inte blir Jocke eller Björn. Men Ida är en lite extra stor favorit, tätt följd av Amanda och Alex.

För övrigt tycker jag om att det är mindre synligt paktande. Blir riktigt tjatigt om allt paktande.

Så glad jag blev att Örjan slog ut Cornelia, gillade henne aldrig. Men för min del hade gärna Ylva fått vara kvar istället för andre. Nästa som åker hoppas jag blir Andre, eller Björn tätt följd av Jocke.

Såg att man kunde söka till nästa säsong redan nu. Hade jag inte haft dottern hade jag nog sökt.

Jocke alltså, "är man ärlig och sjyst mot folk är man en vinnare och jag är sån som människa." Jo, det har vi ju sett...eller? :cautious:

Sen kan man ju förstå om han blir less emellanåt, de har ju trots allt varit väldigt länge på farmen :angel:
farmen_zpsh0rtlkic.jpg

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka