Tänkte samma, det tror och hoppas jag att hon gör.Undra om Ylva väljer Örjan till storbonde..? Vad tror ni?
André tror jag absolut inte på, vore en för dum spoiler av tv4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte samma, det tror och hoppas jag att hon gör.Undra om Ylva väljer Örjan till storbonde..? Vad tror ni?
Kan bli Andre möjligtvis, Ylva sa att hon "vill röra om i grytan", jag tror att blir Andre storbonde blir det en relativt lugn vecka. Annars tror jag hon väljer någon av tjejerna dvs Amanda eller Ida men skulle vara tråkigt om Ida blir storbonde igen.... Skulle även vara kul att se Alex eller Björn som storbonde, Björn vill ju gärna....Undra om Ylva väljer Örjan till storbonde..? Vad tror ni?
Ylva har växt i mina ögon, hon är duktig och hon kan mer än hon visat. Jocke fortsätter sitt skitsnack om henne även när hon åkt, generalfel på den kvinnan eller vad han yrade om. Jag är jättetrött på Jocke, blir Örjan storbonde kanske han väljer Jocke som förstekämpe?Jag tyckte de var synd att Ylva åkte ut.
Det hade retat Jocke om hon skulle vara kvar och så tycker jag faktist att hon är mycket underhållande!!
Dessutom tycker jag att hon gjort ett stort arbete i köket, oavsett skiten så är det en bedrift att sköta maten med de förutsättningarna de har utan el.
Det borde inte vara Andre som storbonde, men man vet ju inte.
Kanske betydde Örjans dyk i leran att han blev?
Stapla ved och hamstra mat?Ylva har växt i mina ögon, hon är duktig och hon kan mer än hon visat. Jocke fortsätter sitt skitsnack om henne även när hon åkt, generalfel på den kvinnan eller vad han yrade om. Jag är jättetrött på Jocke, blir Örjan storbonde kanske han väljer Jocke som förstekämpe?
Nej jag har inte sett, men då behöver jag inte@Korven, Yes, Cornelia åkte också ut (fast nu misstänker jag att du har sett det så här långt efteråt), men de tävlade parvis i alla fall.
Fast Amanda och Alex håller fast vid pakten med Jocke. Och ingen av dem gillade Ylva..Jag tycker också det var lite trist att Ylva åkte, mest för att Jocke har betett sig så sabla illa mot henne att det hade varit lite "rätt åt" honom om hon hade kommit tillbaka. Men skönt att det var André och inte Cornelia som fick komma tillbaka, tror han smälter in mycket mer i den ursprungliga gruppen än vad Cornelia hade gjort. Känns som att det har blivit en grupp med Ida, Amanda, Alex, Örjan och André nu, och att Jocke och Björn sitter i en egen bitter liten klick.
Hoppas faktiskt att André blir storbonde. Mest för att det verkligen kommer röra runt i grytan, André tänker mycket mer taktiskt än de "nuvarande" farmarna, och för att det förmodligen nästan hade garanterat Jocke eller Björn en plats som förstekämpe. Men vem som helst i min första grupp ovan får gärna bli storbonde, hade ju så klart varit extra kul med Örjan eller Alex som inte fått prova på det innan.
Cornelia berättade för Paulo hur grym hon är på husförhöret för hon hade gjort allt innan. Husförhöret handlade om djur och grodor på gården, vad som fanns, antal osv. Örjan sopade verkligen mattan med henne. Sen gjorde Ylva och André oavgjort i vedstapling och utslagstävling i mått och vikt.Nej jag har inte sett, men då behöver jag inte
Jag reagerade nästan som @HaloMills när Jocke blev vald till storbonde igen. Mest för att:
1) Han betedde sig riktigt jäkla dåligt förra veckan, särskilt mot Ylva. Sen kan jag tänka mig att Ylva kunde vara lite påfrestande i längden, men ingen av de andra bröt samman likadant. Hon var ju inte elak mot någon, mer bara förvirrad.
2) Han har as-taskig attityd mot uppdragen/Gutta/övriga som varit storbonde.
3) Jag vet inte riktigt hur hängiven han är pakten mot Amanda och Alex, i och med att han mest hänger med Björn? Och Björn verkar inte ingå i Amandas och Alex pakt?
4) Det hade varit kul att se någon annan som storbonde, särskilt någon som inte fått chansen innan. Jocke klarar tydligen inte av det uppdraget, så varför envisas, typ.
5) Det blir inget spännande alls, för om inget extremt oväntat inträffar blir André förstekämpe. Jag vet inte varför alla underskattar André så, han var med riktigt länge förra året, åkte ut precis innan finalveckan mot den person som sen vann hela farmen, han kan mycket, och han är dessutom fysiskt stark. Fysiskt sett känns det som att det möjligen är Alex som kan möta honom på ett jämbördigt vis? Att de är irriterade på att han kom in är fullt förståeligt, att måla upp en bild av att han är värdelös är inte sant, och kan nog bli ett rätt bryskt uppvaknande.
Eftersom jag är 99,9 procent säker på att han blir förstekämpe hoppas jag han väljer, och skickar hem, Björn den här veckan. Även om det innebär att det blir Jocke ytterligare en vecka som storbonde.
Har Jocke en egen pakt med Björn kanske?
Jocke utmålar sig som ärlig och snäll men ja jag skulle nog inte lita på honom alls. Verkar mest stressad och lättirriterad.
Jag hoppas Björn åker hem sen Jocke nästa gång, vill inte ha honom i final. Vill ha Ida och Andre i final, eventuellt Amanda.