Jag tror Andrés val helt och hållet kommer grundas på vilken gren han vill tävla i. Som han sa igår så är det ju förmodligen ingen av de andra som kommer välja honom som storbonde ändå, så han får nog ingen direkt fördel vem han än väljer.
Väljer han någon av tjejerna blir det husförhöret, så klart, och jag tror André är bättre än vad de andra tror, men det är samtidigt tjejerna också. Tror inte han tar Ida, men Amanda kan väl i så fall ligga mer risigt till. Väljer han Björn (vilket jag hoppas) så är det nog också högst troligt att det blir husförhöret. Björn ska ju tydligen vara riktigt vass på det, han/alla andra verkar tro att André är värdelös kunskapsmässigt, och tja, det räcker ju att titta på Andrés kropp för att förstå att han är rätt vältränad (plus att han kom in senare och har ätit mycket bättre än de som varit där hela tiden).
Kvar är då Alex och Örjan. Det kan bli Alex, för där är chansen/risken störst att det blir en fysisk och jämn kamp. Men jag är inte lika säker som farmarna verkar vara på att Örjan är utom fara för att bli vald. Med tanke på hans dyslexi så finns ju chansen att han tar en fysisk gren även om André egentligen är starkare fysiskt, och om Örjan åker ut väljer han med allra största sannolikhet Ida som storbonde nästa vecka. Ida gillar André, och det i sin tur innebär att han förmodligen slipper bli förstekämpe då. Jag har sagt det innan, men jag tror att André, som redan varit med om alltihop en gång innan, tänker mer taktiskt än vad de andra gör, och jag skulle inte alls bli förvånad om han tar Örjan.
Jag vill helst bli av med Björn, men samtidigt innebär det att det blir Jocke ytterligare en vecka (och att någon som jag faktiskt gillar och gärna ser som vinnare åker ut nästa vecka).