Farmen 2015

För övrigt tycker jag om att det är mindre synligt paktande. Blir riktigt tjatigt om allt paktande.

Så glad jag blev att Örjan slog ut Cornelia, gillade henne aldrig. Men för min del hade gärna Ylva fått vara kvar istället för andre. Nästa som åker hoppas jag blir Andre, eller Björn tätt följd av Jocke.

Såg att man kunde söka till nästa säsong redan nu. Hade jag inte haft dottern hade jag nog sökt.

Jag håller med, är glad att Cornelia åkte ut och Ylva hade gärna fått stanna. Jag hoppas fortfarande att Björn åker ut snart, men de på farmen verkar inte hålla med, hoppas på bättre tur den här veckan.

Det blir en ny omgång i sommar!

Ska du söka?

Om jag skulle söka skulle jag ha 2 st privata saker med mig...pålle och en mycket vass schäfertik.
Ha ha, det skulle vara kul om någon skulle svara upp mot mig, det har hänt med denna tik i en verkstad med en uppretad mekaniker när han fick backjobb och hade jag inte hållt hårt i kopplet vet jag inte vad som hänt :D alltså till 100% tjänste/skyddshundsmaterial!
Tänk årets farmare, typ en Jocke som tafsar på baken skulle nog ha backat rejält...och aggressions Madame skulle jag ha gått i klinch med direkt, med eller utan hund!!

Ska du söka?

Om jag skulle söka skulle jag ha 2 st privata saker med mig...pålle och en mycket vass schäfertik.
Ha ha, det skulle vara kul om någon skulle svara upp mot mig, det har hänt med denna tik i en verkstad med en uppretad mekaniker när han fick backjobb och hade jag inte hållt hårt i kopplet vet jag inte vad som hänt :D alltså till 100% tjänste/skyddshundsmaterial!
Tänk årets farmare, typ en Jocke som tafsar på baken skulle nog ha backat rejält...och aggressions Madame skulle jag ha gått i klinch med direkt, med eller utan hund!!

Njaaa jag vet inte! Kom ju bara till casting sist. Sen känner jag att det ligger väl nära barndomshemmet. Blir jag ilsk så går jag väl bara hem till mamma och pappa...

Är inte förvånad att Andre blev vald till förstekämpe. Har inte en aning om vem han väljer som andrekämpe, tror inte han väljer Ida eller Örjan däremot tror jag Alex eller Amanda kan ligga pyrt till.
Är det bara jag som känner att det är lite "stiltje" i farmen just nu, händer inte mycket.....

Är inte förvånad att Andre blev vald till förstekämpe. Har inte en aning om vem han väljer som andrekämpe, tror inte han väljer Ida eller Örjan däremot tror jag Alex eller Amanda kan ligga pyrt till.
Är det bara jag som känner att det är lite "stiltje" i farmen just nu, händer inte mycket.....
Jag håller med. Det behövs en ny storbonde. Åt skogen med de gamla ;)

Jag blir inte förvånad om Jocke blir storbonde en vecka till... Blir det Örjan, Amanda eller Alex som åker hem finns risken:banghead::nailbiting:

Jag tror Andrés val helt och hållet kommer grundas på vilken gren han vill tävla i. Som han sa igår så är det ju förmodligen ingen av de andra som kommer välja honom som storbonde ändå, så han får nog ingen direkt fördel vem han än väljer.

Väljer han någon av tjejerna blir det husförhöret, så klart, och jag tror André är bättre än vad de andra tror, men det är samtidigt tjejerna också. Tror inte han tar Ida, men Amanda kan väl i så fall ligga mer risigt till. Väljer han Björn (vilket jag hoppas) så är det nog också högst troligt att det blir husförhöret. Björn ska ju tydligen vara riktigt vass på det, han/alla andra verkar tro att André är värdelös kunskapsmässigt, och tja, det räcker ju att titta på Andrés kropp för att förstå att han är rätt vältränad (plus att han kom in senare och har ätit mycket bättre än de som varit där hela tiden).

Kvar är då Alex och Örjan. Det kan bli Alex, för där är chansen/risken störst att det blir en fysisk och jämn kamp. Men jag är inte lika säker som farmarna verkar vara på att Örjan är utom fara för att bli vald. Med tanke på hans dyslexi så finns ju chansen att han tar en fysisk gren även om André egentligen är starkare fysiskt, och om Örjan åker ut väljer han med allra största sannolikhet Ida som storbonde nästa vecka. Ida gillar André, och det i sin tur innebär att han förmodligen slipper bli förstekämpe då. Jag har sagt det innan, men jag tror att André, som redan varit med om alltihop en gång innan, tänker mer taktiskt än vad de andra gör, och jag skulle inte alls bli förvånad om han tar Örjan.

Jag vill helst bli av med Björn, men samtidigt innebär det att det blir Jocke ytterligare en vecka (och att någon som jag faktiskt gillar och gärna ser som vinnare åker ut nästa vecka).

Jag tror Andrés val helt och hållet kommer grundas på vilken gren han vill tävla i. Som han sa igår så är det ju förmodligen ingen av de andra som kommer välja honom som storbonde ändå, så han får nog ingen direkt fördel vem han än väljer.

Väljer han någon av tjejerna blir det husförhöret, så klart, och jag tror André är bättre än vad de andra tror, men det är samtidigt tjejerna också. Tror inte han tar Ida, men Amanda kan väl i så fall ligga mer risigt till. Väljer han Björn (vilket jag hoppas) så är det nog också högst troligt att det blir husförhöret. Björn ska ju tydligen vara riktigt vass på det, han/alla andra verkar tro att André är värdelös kunskapsmässigt, och tja, det räcker ju att titta på Andrés kropp för att förstå att han är rätt vältränad (plus att han kom in senare och har ätit mycket bättre än de som varit där hela tiden).

Kvar är då Alex och Örjan. Det kan bli Alex, för där är chansen/risken störst att det blir en fysisk och jämn kamp. Men jag är inte lika säker som farmarna verkar vara på att Örjan är utom fara för att bli vald. Med tanke på hans dyslexi så finns ju chansen att han tar en fysisk gren även om André egentligen är starkare fysiskt, och om Örjan åker ut väljer han med allra största sannolikhet Ida som storbonde nästa vecka. Ida gillar André, och det i sin tur innebär att han förmodligen slipper bli förstekämpe då. Jag har sagt det innan, men jag tror att André, som redan varit med om alltihop en gång innan, tänker mer taktiskt än vad de andra gör, och jag skulle inte alls bli förvånad om han tar Örjan.

Jag vill helst bli av med Björn, men samtidigt innebär det att det blir Jocke ytterligare en vecka (och att någon som jag faktiskt gillar och gärna ser som vinnare åker ut nästa vecka).
Fast Örjan är nog inte så svag i husförhöret, det såg vi ju när han och Andre vann över Ylva och Cornelia..

Jag hoppas att Andre väljer Björn. Men risken är då otroligt stor att Jocke blir storbonde igen:banghead:

Fast Örjan är nog inte så svag i husförhöret, det såg vi ju när han och Andre vann över Ylva och Cornelia..

Jag hoppas att Andre väljer Björn. Men risken är då otroligt stor att Jocke blir storbonde igen:banghead:

Jag tror inte heller att Örjan är speciellt dålig i husförhöret, men det är å andra sidan inte någon av de andra som är kvar heller, mer än möjligen Jocke som aldrig verkar plugga? Och Örjan har ju sett Andrés kunskaper när de förhörde varandra i kämpestugan, så blir han vald kanske han inte "vågar" ta husförhöret med tanke på sin dyslexi, utan väljer en fysisk gren.

Nu hoppas jag inte han väljer Örjan, utan att han tar Björn, men jag förstår om André resonerar annorlunda eftersom det skulle innebära Ida som storbonde nästa vecka ifall Örjan åker ut. Så länge Jocke är storbonde kommer André bli vald varje vecka, och alla andra kommer välja Jocke som storbonde, utom möjligen Ida, och henne tror jag inte han vill ta.

@ninsan, du missade typ inget. Jocke störde sig på att alla bara satt inne och inte ville gå ut i regnet. Ida jobbade på. Hästen vägrade jobba, och de lät henne slippa, så nu kommer hon väl aldrig mer jobba, någonsin. :banghead:

Jag tänkte på Amanda som skulle vara hästvan, det såg man inte nåt av. Smart häst
Tydligen tävlat ponnyhoppning i unga år vad jag förstod, när kompisen och hon pratade när anhöriga var där. Jag kunde inte låta bli att le när hästen ledd av Ida och Jocke bredvid lunkade på hemåt. 100-0 Ardennern - farmarna :D

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.