Farmen 2015

Vad tror ni om tvekampen? Blir sjukt spännande. Med Amandas tjurskallighet kring att bli vald (herregud, hon måste ju fatta att det är en risk hon måste ta när hon är med i Farmen?) hoppas jag nästan att hon får en jäkla match och kanske åker ut :p
Amanda betedde sig otroligt barnslig när hon blev vald. Och vad naiv hon är. När hon pratade sen om att Alex var den enda som välkomnade henne tillbaka, och hon vet var hon har honom till hundra procent...

Nu till den stora frågan, vem blir storbonde, vad tror ni? Jag tror Örjan. Hoppas på Örjan. Alternativet är Ida och henne har vi sett. Men bara vi slipper Jocke som storbonde är jag glad.
Nu hejjar jag på Örjan, Ida och faktiskt ev på Björn (har växt lite i mina ögon) Amanda har sjunkit hon får gärna åka ut. Alex tycker jag är svår att bedöma. Men han har iaf ett hjärta av guld (griskultingen)

Alltså, Alex och griskultingen. :love: Det är så sjukt gulligt att han gillar den där lilla grisen så mycket, jag dömde ut honom första avsnittet som en känslokall playboy, men han har faktiskt seglat upp ganska högt på min lista över tänkbara vinnare sista veckorna.

Amanda sjönk rejält i mina ögon när hon betedde sig så barnsligt vid valet. Vad trodde hon då? Jocke kunde han inte välja, Ida och Örjan är de som varit schysstast mot honom så de ville han nog inte välja, och då står det automatiskt mellan henne, Björn och Alex, varav de två sistnämnda dels är starka i alla tre grenar och hade fått fördelen av att vara andrekämpe. Med Amanda visste han ju ändå vilken gren han skulle tävla i redan från början, för mig är det rätt självklart. Sen förstår jag väl om det är lite surt när han kommer in som på ett bananskal så sent i tävlingen, men att fortfarande tjata om att Ida och Örjan inte är fullvärdiga farmare? Sandlådenivå.

Hoppas, och tror, att Ida blir storbonde den här veckan, men det är helt okej om det blir Örjan eller Alex också. Hade varit kul om Jocke hade fått testa på att vara förstekämpe, hans ego börjar bli lite för stort för min smak.

Angående diskussionen om hästen tycker jag att det var bra att de inte fortsatte om de inte hade koll på vad de sysslade med, och skönt att Gutta godkände uppdraget ändå. Visst är det väl inte så kul för ägaren att få tillbaka en häst som har lärt sig att komma undan, men det är ju ändå en risk de måste vara medvetna om när de lånar ut henne till programmet.

Men hur söt är inte den där griskultingen då, den hade kunnat få bo här hemma hos mig ett tag :love: :love:

Jag gillar fortfarande Amanda även om jag håller med om att hon betedde sig rätt barnsligt när hon blev vald till kämpe, men det beror nog mest på att jag inte gillar så många av de andra deltagarana. Just nu hejar jag nog på Ida som är den enda som står ut på ett positivt sätt. Alex verkar ju gullig, men har glidit igenom tävlingen lite och för mig känns det inte riktigt som att han förtjänar att vinna, även om han säkerligen har kört ett bra taktiskt spel tävlingen igenom.

Skulle tro att Ida eller annars kanske Örjan blir storbonde nästa vecka.

Ida eller Örjan blir nog storbonde!

Vilken tror ni vinner då? Jag hejjade på Amanda, men inte nu längre, hon beter sig så jekla barnsligt... Så jag hejar på Ida, jag hoppas hon vinner! :)

Tycker synd om griskultingen, den stöder ju inte på benet öht? Brukar man låta smågrisar hoppa runt på tre ben en längre period eller? Min spontana tanke var att den borde avlivas, eller åtminstone undersökas av veterinär! Men det kanske den har blivit även om det inte synts i tv-rutan.

Blev lite trött på Amanda, barnsligt beteende! Vet inte hur många gånger i gårdagens avsnitt det framkom att hon faktiskt "slitit röven av sig!!" och därför är en mer värdig farmare.. Hallå. Tycker det snacket är så löjligt - den som vinner tvekampen är (uppenbarligen) den som förtjänar att va kvar, oavsett när denne kommit in. Tycker jag. :p

Annars gillar jag den gulliga musiken som kommer när Guttas traktor dyker upp! :D Och hejar fortfarande på Ida, hoppas hon vinner! :up:

Tycker synd om griskultingen, den stöder ju inte på benet öht? Brukar man låta smågrisar hoppa runt på tre ben en längre period eller? Min spontana tanke var att den borde avlivas, eller åtminstone undersökas av veterinär! Men det kanske den har blivit även om det inte synts i tv-rutan.

Blev lite trött på Amanda, barnsligt beteende! Vet inte hur många gånger i gårdagens avsnitt det framkom att hon faktiskt "slitit röven av sig!!" och därför är en mer värdig farmare.. Hallå. Tycker det snacket är så löjligt - den som vinner tvekampen är (uppenbarligen) den som förtjänar att va kvar, oavsett när denne kommit in. Tycker jag. :p

Annars gillar jag den gulliga musiken som kommer när Guttas traktor dyker upp! :D Och hejar fortfarande på Ida, hoppas hon vinner! :up:

Jag skulle tro (och hoppas verkligen!) att den har blivit undersökt av veterinär. Som jag har förstått kommer veterinär ut då och då och kollar upp hur djuren mår samt är med vid exempelvis slakt, så att inte kontakta veternär när ett djur har blivit skadat vore märkligt. De har ju dessutom ägare som bör vara måna om att deras djur tas väl om hand under inspelningen.

Jag tyckte att det kändes skönt att se veterinären som man gjorde i första säsongen så att man vet att djuren får den vård de behöver.

Jag skulle tro (och hoppas verkligen!) att den har blivit undersökt av veterinär. Som jag har förstått kommer veterinär ut då och då och kollar upp hur djuren mår samt är med vid exempelvis slakt, så att inte kontakta veternär när ett djur har blivit skadat vore märkligt. De har ju dessutom ägare som bör vara måna om att deras djur tas väl om hand under inspelningen.

Jag tyckte att det kändes skönt att se veterinären som man gjorde i första säsongen så att man vet att djuren får den vård de behöver.

Skönt att höra! :up: Tycker också att sånt skulle kunna framkomma i programmet.

Alltså, Alex och griskultingen. :love: Det är så sjukt gulligt att han gillar den där lilla grisen så mycket, jag dömde ut honom första avsnittet som en känslokall playboy, men han har faktiskt seglat upp ganska högt på min lista över tänkbara vinnare sista veckorna.

Amanda sjönk rejält i mina ögon när hon betedde sig så barnsligt vid valet. Vad trodde hon då? Jocke kunde han inte välja, Ida och Örjan är de som varit schysstast mot honom så de ville han nog inte välja, och då står det automatiskt mellan henne, Björn och Alex, varav de två sistnämnda dels är starka i alla tre grenar och hade fått fördelen av att vara andrekämpe. Med Amanda visste han ju ändå vilken gren han skulle tävla i redan från början, för mig är det rätt självklart. Sen förstår jag väl om det är lite surt när han kommer in som på ett bananskal så sent i tävlingen, men att fortfarande tjata om att Ida och Örjan inte är fullvärdiga farmare? Sandlådenivå.

Hoppas, och tror, att Ida blir storbonde den här veckan, men det är helt okej om det blir Örjan eller Alex också. Hade varit kul om Jocke hade fått testa på att vara förstekämpe, hans ego börjar bli lite för stort för min smak.
Att det kommer in utmanare borde inte vara så upprörande för farmarna, det gjorde det förra året också, tillhör spelets regler. Ja verklig sandlådlenivå:banghead:

Ida eller Örjan blir nog storbonde!

Vilken tror ni vinner då? Jag hejjade på Amanda, men inte nu längre, hon beter sig så jekla barnsligt... Så jag hejar på Ida, jag hoppas hon vinner! :)
Jag tror Ida har en väldigt stor chans. Men Örjan och Björn ska inte underskattas. Amanda verkar kunna gå genom eld för att vinna. Den enda jag känner jag blir riktigt irriterad på om han vinner är Jocke. Alex har inte visat så mycket men hans stora hjärta vad gäller djur har ändå stort värde..

Den är ju helt klart mobbad och undernärd, jag har missat att den hoppar på tre ben men hoppas vet tittat på den. Helt rätt att stödmata den, den är ju undernärd och får ju inte komma till. Bra gjort av Alex.

Den ska behandlas och har den fått behandling så kan den hoppa på tre ben i ett par dagar tills den upptäcker att det inte gör ont att stödja på benet längre men man vill se en förbättring.

Som en parantes så brukar det vara djurägaren/djurskötaren på grisgårdar som tar beslut om behandling/avlivning efter kurs i villkorad läkemedelsanvändning. Veterinären kommer med 5-6 veckors mellanrum om det inte inträffar något alldeles extra.

Jag hoppas också på Ida, men fram till igår kändes det som att vem som helst minus Jocke och Björn får vinna för min del, men nu vet i tusan om inte Amanda ska upp på den listan också. :meh: Det är en tävling, och det borde alla vara införstådda med, tycker bara Amandas utspel igår var så.jäkla.skitlöjligt. I ärlighetens namn, vad är det hon har gjort som är mer än vad de andra farmarna har gjort? Alex, Jocke och Björn har varit där precis lika länge, och Ida och Örjan kanske någon vecka kortare, alla utom möjligen André har jobbat. Ska hon få ett försprång för att hon "inte har något att komma hem till"? Och utspelet om att det var Cornelia som hade bestämt att André skulle välja henne, okej att det som visades i tv inte var någon smickrande bild av Cornelia, och det är självklart att man inte kan älska alla människor, men precis så reagerade ju Amanda när Ida kom in också? Och vad skulle André vinna på att välja Amanda bara p.g.a. Cornelia, om han hade ansett att någon av de andra hade varit lättare att slå ut?

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Avstå jobbresor
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar