Farmen 2015

Vilka översittarfasoner på Björn i kvällens avsnitt. Inte alls så jag uppfattat honom tidigare. Det märks på dem att finalen hägrar, många som ändrat personlighet på ett eller annat vis tycker jag.

Vilka översittarfasoner på Björn i kvällens avsnitt. Inte alls så jag uppfattat honom tidigare. Det märks på dem att finalen hägrar, många som ändrat personlighet på ett eller annat vis tycker jag.
Ja hans sociala "skills" var inte på topp däremot tyckte jag Björn hade rätt i sak.

Ja hans sociala "skills" var inte på topp däremot tyckte jag Björn hade rätt i sak.

Björn har ofta rätt i det han säger, men felet ligger i hur han säger det. Dessutom blev jag riktigt, riktigt störd på att han tyckte att det var "det unga gardet på farmen" som ville ha igenom strejken. Såvida inte vi tittare missade någon väldigt väsentlig del av det hela, så var det väl Jocke (som är äldst av alla) som ville strejka? Plus att han inte kan ha brytt sig om att ta reda på de övrigas ålder, när han sa att samtliga av de andra (här kan han ju omöjligt ha räknat Jocke) var 90-talister. Vad jag kan se är det i så fall bara Amanda som är det, de övriga är äldre än vad jag är och måste därmed vara födda på 80-talet?

Vem tror ni som förstekämpe? Jag hoppas på Jocke eller Björn, men det kan nog bli precis vem som helst förutom Örjan.

Björn har ofta rätt i det han säger, men felet ligger i hur han säger det. Dessutom blev jag riktigt, riktigt störd på att han tyckte att det var "det unga gardet på farmen" som ville ha igenom strejken. Såvida inte vi tittare missade någon väldigt väsentlig del av det hela, så var det väl Jocke (som är äldst av alla) som ville strejka? Plus att han inte kan ha brytt sig om att ta reda på de övrigas ålder, när han sa att samtliga av de andra (här kan han ju omöjligt ha räknat Jocke) var 90-talister. Vad jag kan se är det i så fall bara Amanda som är det, de övriga är äldre än vad jag är och måste därmed vara födda på 80-talet?

Vem tror ni som förstekämpe? Jag hoppas på Jocke eller Björn, men det kan nog bli precis vem som helst förutom Örjan.
Förstekämpe tror jag kan bli Björn eller ev Jocke

Jag tror att Björn blir förstakämpe. Ida var tydlig med att de inte kommer överens och jag förstår henne.

Instämmer om Björn som förstekämpe. Inte nog med att han är som han är, han är ett hot också och det är definitivt dags att tänka taktiskt nu.
Ang Jocke som vinnare, näääää. Thailandsresan var tydligen redan planerad innan Farmen vad jag läst. Tatueringen, well, vem kan säga att han inte är den sortens människa som skulle skaffa en sån oavsett? :p Tror personligen inte att Jocke har en chans att vinna. Han är inte bra nog. Har han pluggat bondepraktikan nånting öht liksom? Det brukar väl vara bondepraktikan som är finalgren? Tycker han känns som minst trolig att vinna av de som är kvar.

Jahaja, Björn som förstekämpe. Kändes rätt givet, men jag har väl haft fel alla andra gånger, så jag blev nästan förvånad över att ha rätt den här gången. :p

Undrar vem han tar som andrekämpe? Vill han vara säker på att få husförhöret (vilket nog är hans starkaste gren) ska han ju ta Amanda (som visserligen är duktig, men frågan är om hennes nerver fixar ett ting till innan finalen?), för jag tror inte någon av killarna vågar välja husförhöret mot honom. Örjan känns väl som det mest troliga innan, och just därför kan det mycket väl bli någon av de andra. Hade varit så otroligt kul om han valde Jocke.

Sen är väl frågan vad som händer med Alex i morgondagens avsnitt? Blir det ting även om han måste åka hem av personliga skäl?

jag tror nog att det blir ting på söndag. men att de skippar någon utslagning nästa vecka. Är ju lite grejen med ting på söndag. Nästa vecka ska det ju ut 4st innan finalen.

Jahaja, Björn som förstekämpe. Kändes rätt givet, men jag har väl haft fel alla andra gånger, så jag blev nästan förvånad över att ha rätt den här gången. :p

Undrar vem han tar som andrekämpe? Vill han vara säker på att få husförhöret (vilket nog är hans starkaste gren) ska han ju ta Amanda (som visserligen är duktig, men frågan är om hennes nerver fixar ett ting till innan finalen?), för jag tror inte någon av killarna vågar välja husförhöret mot honom. Örjan känns väl som det mest troliga innan, och just därför kan det mycket väl bli någon av de andra. Hade varit så otroligt kul om han valde Jocke.

Sen är väl frågan vad som händer med Alex i morgondagens avsnitt? Blir det ting även om han måste åka hem av personliga skäl?
Jag såg inte farmen från början och var tvungen att gå ifrån emellanåt. Alex åka hem av personliga skäl?
Jag tror Björn väljer Amanda som andrekämpe.

Jag såg inte farmen från början och var tvungen att gå ifrån emellanåt. Alex åka hem av personliga skäl?
Jag tror Björn väljer Amanda som andrekämpe.

På visningen om vad som kommer hända i dagens avsnitt såg man att Alex grät och berättade för de andra att han hade fått samtal hemifrån. Nu är det ju säkert ett knep från TV4:s sida att få folk att tro det värsta, så det kanske inte är så farligt, men det drar ju igång tankarna på vad som kan hända i dagens avsnitt. Trist om han får lämna, finns andra jag vill ha ut från farmen innan honom.

På visningen om vad som kommer hända i dagens avsnitt såg man att Alex grät och berättade för de andra att han hade fått samtal hemifrån. Nu är det ju säkert ett knep från TV4:s sida att få folk att tro det värsta, så det kanske inte är så farligt, men det drar ju igång tankarna på vad som kan hända i dagens avsnitt. Trist om han får lämna, finns andra jag vill ha ut från farmen innan honom.

Han verkade då lugn när han berättade för gruppen att han hade fått samtal hemifrån, men antar att det måste ha hänt nåt relativt allvarligt i alla fall för att de ska få ta emot samtal, hela syftet med vistelsen där är ju att leva som man gjorde förr och då fanns ju inga telefoner. Men som du säger, jag litar inte heller på TV4 och deras klippning, de gör säkert allt för att locka tittare. Att Alex grät känns som att det lika gärna kan ha berott på att Gutta sagt att de måste avliva kultingen för att den fortfarande är halt, eller nåt annat.

Han verkade då lugn när han berättade för gruppen att han hade fått samtal hemifrån, men antar att det måste ha hänt nåt relativt allvarligt i alla fall för att de ska få ta emot samtal, hela syftet med vistelsen där är ju att leva som man gjorde förr och då fanns ju inga telefoner. Men som du säger, jag litar inte heller på TV4 och deras klippning, de gör säkert allt för att locka tittare. Att Alex grät känns som att det lika gärna kan ha berott på att Gutta sagt att de måste avliva kultingen för att den fortfarande är halt, eller nåt annat.

Det är väl just därför som det känns som att det är något allvarligt när de blir kontaktade hemifrån, för de springer väl inte precis omkring med mobilerna där inne. Men hoppas som sagt att det bara är ett "knep" från kanalens sida för att få folk att titta. Och som du säger kan det säkert vara något med grisen, det har ju hänt förr att de har klippt så att det ska se ut som att två sekvenser rör samma grej, men sen visar det sig att det är taget helt ur sitt sammanhang när man väl ser programmet i sin helhet.

ryktet sprider sig på fb att hanns morfar gått bort.

Det var verkligen inte roligt men hur sjutton kunde flash.b. missat detta.
Första gången buke var före med skvaller??
Dessutom har dom kanske fel att Alex skulle vinna då kanske?
Spekulationerna går i att han har en nyköpt bil, kanske arvet fixade bilen då?

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark

Omröstningar