Färgtråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med om det, men är den verkligen silver? Googlade den lite snabbt och hittade inte mycket vettig info. Vad är det egentligen som tyder på att den verkligen är silver?

Den här ser ju silversvart ut, har varit uppe i någon tråd innan vill jag minnas. Konstaterades då att det nog var något annat anlag som spökade och den har definitivt inget silver bakåt: http://www.blup.se/sv-SE/horses/118331-vermir-swb

20129291129233290759851_sbig.jpg

Ah, då är jag med. Får väl gilla läget och hoppas att det dyker upp nån sån där som kan få föröka sig så man kan se hur det beter sig. ;)

Odlands Vivaldi är dna-testad silver enligt facebooksidan.

Det beror ju på när mutationen uppstått. Nu verkar den vara kastrerad men jag skulle nog ändå gissa att könscellerna inte är påverkade av mutationen eftersom den verkar vara begränsad till "framdelen".

Kolla högt upp på bakbenet. Jag tycker det är nästan mer spännande med fläcken där! För de verkar inte hänga ihop, om den inte är avfärgad på andra sidan och under magen.

Nej, jag får ta tillbaka! När jag tittade på hoppbilden i mobilen såg det ut som om hästen även hade en "skimmelfläck" på bakbenet, men när jag ser bilden på en större skärm syns det väldigt tydligt att det är en kvist från hindret. Nästan lite synd, för det såg väldigt spännande ut när jag såg fel.

Jag är skeptisk, något mer borde silver synas även om det kan se rätt blaskigt ut, men visst kan jag ha fel.
Hur många silverhästar har du sett? Och under lång tid? Avkomman på bild har helt blekt man fast den är brun, var skulle det silvriga komma ifrån annars på den menar du? Avkommorna avslöjar generna.

Hur många silverhästar har du sett? Och under lång tid? Avkomman på bild har helt blekt man fast den är brun, var skulle det silvriga komma ifrån annars på den menar du? Avkommorna avslöjar generna.
Många. Är islandsmänniska med intresse för färg och stod uppstallad hos en färgavlare tidigare - så rätt många. Avkomman har jag inte sett och det finns flaxfuxar som är förvillande lika silverbruna, men det vet du väl redan.
Som sagt, jag tvivlar, men är öppen för att jag kan ha fel.

Många. Är islandsmänniska med intresse för färg och stod uppstallad hos en färgavlare tidigare - så rätt många. Avkomman har jag inte sett och det finns flaxfuxar som är förvillande lika silverbruna, men det vet du väl redan.
Som sagt, jag tvivlar, men är öppen för att jag kan ha fel.

Avkommor:

16422793_10154478125221748_793456588071714002_o.jpg

16427389_10154478125416748_5889336863800908147_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 614
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 099
Senast: Jadzia
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar