Färga sås

Dessutom kommer jag ALDRIG att sluta dricka single malt! :rofl: Även om många av dem inte innehåller sagda ämne.

Fast det är ganska onödigt att färga whisky även om det är ofarligt.

Att dricka single-malt whisky i ett konstant flöde är dock ganska hälsovådligt så jag hoppas att du åtminstone slutar någon gång då och då :angel: Och då har whisky inte ens ett E-nummer :eek:

Fast det är ganska onödigt att färga whisky även om det är ofarligt.

Att dricka single-malt whisky i ett konstant flöde är dock ganska hälsovådligt så jag hoppas att du åtminstone slutar någon gång då och då :angel:

Ja, det är ju i allmänhet de billigare single malt och blended som är färgade.

Och nej, jag dricker inte konstant. Det vore slöseri med bra sprit för till slut känner man inte vad den smakar ;) :rofl: Plus att jag är lite rädd om min hälsa och körkort också :laugh:

Ja, det är ju i allmänhet de billigare single malt och blended som är färgade.

Och nej, jag dricker inte konstant. Det vore slöseri med bra sprit för till slut känner man inte vad den smakar ;) :rofl: Plus att jag är lite rädd om min hälsa och körkort också :laugh:

Tyvärr envisas ett av mina favoritdestillerier (Laphroaig) att tillsätta färgämnen i många av deras tappningar. När jag var där i våras så ställde jag frågan till en av deras "assistant whisky makers" och svaret var helt enkelt att de säljer mer på vissa marknader om whiskyn är bärnstensfärgad snarare än blek. It's strictly commercial to have a consistent coloring from bottle to bottle.

Bästa whiskyn nånsin, nya Laphroaig Lore, vet jag dock inte om den är färgad - ingen notering på hemsida eller flaska... Lagrar man på sherryfat får man färgen på köpet - det är mest när man lagrar enbart på bourbonfat som den blir lite blekish.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka