Färga sås

magruder

Trådstartare
När jag gör gräddsås tycker jag att den blir för ljus (även om den är god). För ett antal år sedan hade jag en liten flaska, man droppade i några droppar i såsen och sen såg den bättre ut. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad denna flaska heter, har tittat överallt i affärerna utan att hitta den. Någon på Buke som vet vad jag talar om? Och var i så fall man kan få tag i den?

Kan det varit denna?
Collorit_Soya_05025-1.png

När jag gör gräddsås tycker jag att den blir för ljus (även om den är god). För ett antal år sedan hade jag en liten flaska, man droppade i några droppar i såsen och sen såg den bättre ut. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad denna flaska heter, har tittat överallt i affärerna utan att hitta den. Någon på Buke som vet vad jag talar om? Och var i så fall man kan få tag i den?

Collorit från Ekströms, det är sockerkulör. Det går bra att använda sojasås också.

Edit: Herregud vad sen på bollen jag var! :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: soom
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka