Färga lössvans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sidekick

Trådstartare
Hej!

Jag har nyligen (äntligen) fått tag i min svarta lössvans. :D
Men den är svart med solblekta strån, dvs några bruna strån (så som svarta hästsvansar kan ha) Och då undrar jag om det går att färga svansen till helsvart? Och går det då med vanligt svart hårfärg för människor?

Det är ju ingen katastrof att svansen har denna färg, men personligen vill jag inte förstärka det bruna som han redan har.

Sv: Färga lössvans?

Det finns svart spray touch-up för att spraya på tex hästens ben, det kan du spraya i svansen också.

Vart köpte du den? Är det bra kvalité och vilken typ av fäste?

*letar också svart lösis*

Hej!

Jag har nyligen (äntligen) fått tag i min svarta lössvans. :D
Men den är svart med solblekta strån, dvs några bruna strån (så som svarta hästsvansar kan ha) Och då undrar jag om det går att färga svansen till helsvart? Och går det då med vanligt svart hårfärg för människor?

Det är ju ingen katastrof att svansen har denna färg, men personligen vill jag inte förstärka det bruna som han redan har.
varför inte köpa en hel "löshäst" o bara dra över, blixtlås under magen ? ? Lössvans ???? va f*n har hänt med världen???? :rofl::rofl::rofl:

Jag tyckte det var en bra sak som kommit till världen...:rofl::rofl:
tänk hästar som har dåligt med svans, som inte kan vifta iväg flugorna ordentligt.. :idea: Kanon bra ju!!! :)
Fast jag tror ju ioch försig inte att det var ändamålet..., men ändå..;)

varför inte köpa en hel "löshäst" o bara dra över, blixtlås under magen ? ? Lössvans ???? va f*n har hänt med världen???? :rofl::rofl::rofl:

ajdå, jag trodde att lilla mr bill var allmänbildad men så var ikke fallet! :devil:

btw, grattis till din lös-svans,

det pratas fortfarande om din häst i stallet mitt kan jag lova, hon är MKT mer intresserad av western nu ;)

tja.. det går att färga tagel som sitter kvar på hästen orange med Elumen i alla fall... >.< Jag har gjort det - stackars häst.............

Jag stör mej inte över en lössvans, men drar på mun o garvar åt tramset !:rofl:

hoppas du får till din lössvans bra! och så får du se till att få några bra bilder på honom från tävlingen så vi får se hur det blev! :banana:

Jag har hittat en tjej i USA som gör underbara svansar... Man kan välja tjocklek, längd, fäste, färg osv. till ett fabulöst bra pris dessutom!

Hon har två varianter på svarta svansar, en "vanlig" svart där det kan finns lite röda hår i tex, och en som heter "Jet black" som är verkligen just det, jet black!

Jag har hittat en tjej i USA som gör underbara svansar... Man kan välja tjocklek, längd, fäste, färg osv. till ett fabulöst bra pris dessutom!

Hon har två varianter på svarta svansar, en "vanlig" svart där det kan finns lite röda hår i tex, och en som heter "Jet black" som är verkligen just det, jet black!

Det var den där Jet-black som jag egentligen ville ha, men nu fick jag ett sådant bra pris och den jag har fungerar ju faktiskt.. Så jag kunde inte låta bli att slå till! Speciellt med Nationals snart :D

För att min häst redan är perfekt och otroligt vacker, och med en lössvans så blir han ÄNNU vackrare (om det är möjligt) , hela helheten blir annorlunda, så domare som älskar honom, kommer avguda honom nu.

inse ironin

ajdå, jag trodde att lilla mr bill var allmänbildad men så var ikke fallet! :devil:
Allmänbildad:rofl::angel:
Detta hör inte till min "bildning" heller(nog för att jag sett det på tävlingar)...men det måtte väll finnas vettigare saker...än o "fuska" till sig en finare svans...ASG:rofl:

Detta hör inte till min "bildning" heller(nog för att jag sett det på tävlingar)...men det måtte väll finnas vettigare saker...än o "fuska" till sig en finare svans...ASG:rofl:
Hej ! Det verkar som om du är lika korkad som jag! :rofl:

Till saken hör att en tjockare, längre svans ger ett helt annat helhetsintryck, och eftersom du inte verkar veta, så får du lära dig nu, att i uppvisningsklasserna är det mycket viktigt att ge ett bra intryck.
En pleasure eller hunter häst ska ha svepande böljande gångarter, och med en liten tussig svans därbak, försämras det intrycket och hästen ser trippig ut. Men har du en lång, tjock svans, så böljer den i takt med hästens rörelser, och ger genast ett behagligare och mer "helt och härligt" intryck.
Och är man pleasure ryttare och satsar på en högre nivå än småtävlingar, så spelar det stor roll, för då gäller det att hävda sig och synas.. På ett positivt sätt.

Bra förklarat!

Inte konstigare än silver på sadel, träns o grimma, glittriga kläder eller annat som hör till just dessa klasser och förhöjer helhetsintrycket.

Och gillar man det inte väljer man naturligtvis andra klasser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 195
Senast: Madalitso
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 032
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar